کد خبر 878870
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
ستاد تنظیم بازار

بر اساس تصمیم کارگروه تنظیم بازار کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و اتیکت تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ واحد کالاها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب اعلام نماید.

به گزارش مشرق،  علی فاضلی  رئیس اتاق اصناف ایران با ارسال نامه به  روسای  اتاق‌های اصناف مراکز استان درباره تصمیم  کارگروه مدیرت تنظیم بازار نوشت:

براساس مصوبات در جلسه مورخ 97/3/28 کارگروه مدیریت بازار با حضور ریاست محترم جمهوری اسلامی تشکیل گردیده، ریاست محترم دفتر و سرپرست نهاد ریاست جمهوری طی نامه ای مورخ 97/3/31 در خصوص مدیریت بازار موارد ذیل را ابلاغ نموده‌اند. لذا خواهشمند است با بهره‌گیری ظرفیت و توانمندی‌های اتحادیه‌های صنفی و بازرسان واحد بازرسی و نظارت در این خصوص اقدام اجرایی صورت گرفته و در اسرع وقت نتیجه اقدامات را به این اتاق اعلام نمایند.

بیشتر بخوانید:

رانت دلار ۴۲۰۰ تومانی این بار در بازار لوله و پروفیل

1- اقلام ضروری و مصرفی مورد نیاز مردم دقیقا احصاء گردیده و از لحاظ تامین، عرضه و قیمت صورت مستمر رصد و گزارش حاصله به این اتاق العام نمایند.

2- مطابق مارده 15 و 65 قانون نظام صنفی و ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی و ماده 5 قانون حمایت مصرف کنندگان کلیه عرضه کنندگان کالا و خدمات مکلفند با الصاق برچسب و اتیکت تابلوی نرخ در محل کسب، قیمت‌ها واحد کالاها یا دستمزد خدمات را به طور روشن و مکتوب به گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد اعلام نماید.

اتحادیه‌های صنفی می‌بایست موضوع بند 2 را به کلیه اعضای واحدهای صنفی ابلاغ نمایند و همچنین بازرس هنگام مراجعه به واحد صنفی به صورت ویژه در خصوص نصب برچسب قیمت نظارت نموده و در صورت مشاهده تخلف یا متخلفین برخورد نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس