شهید سید مهدی رضوی

منافقین برای جبران شکست خود در عملیات مرصاد رزمندگان ایرانی را به بدترین شکل ممکن به شهادت می رسانند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، در روزهای پایانی 8 سال دفاع مقدس و پس از قبول قطع نامه 598 شورای امنیت توسط ایران، گروهک منافقین با ادعای اینکه 48 ساعته به تهران می رسند، عملیاتی نظامی را آغاز کردند که حاصل آن، شکست مفتضحانه شان توسط نیروهای نظامی و مردمی ایران بود. حاصل شکست منافقین در عملیات مرصاد که در روز 5 مرداد سال 67 صورت گرفت, کشته شدن بیش از 2 هزار نفر از نیروهایش بود اما منافقین در همان حملات خود برای جبران شکست خود در این عملیات, رزمندگان ایرانی را به بدترین شکل ممکن به شهادت رساندند که شهید سید مهدی رضوی یکی از این شهدا بود. او متولد سال 1350 بود که از سال 66 به جبهه های نبرد می‌رود و در نهایت ششم مرداد 67 در عملیات مرصاد به فیض شهادت نائل می‌شود.

مادر شهید رضوی در خصوص ویژگی ها و سرگذشت فرزندش می‌گوید:سید مهدی در سال 50 به دینا آمد. زمانی که انقلاب پیروز شد به بسیج مسجد الرحمن رفت و در آنجا فعالیت می کرد. یادم می‌آید زمانی که 11 سالش بود,  یک روز بلند شد و پتویش را زیر بغلش گرفت. گفتم «چرا پتو رو زیر بغلت گرفتی؟» گفت «می خواهم به جبهه بفرستمش». گفتم «پس خودت چی» گفت «رزمندگانی که در جبهه هستند و در سرما دارند برای در سختی برای ما می‌جنگند، آن وقت من  باید راحت باشم؟» ما به او پول دادیم و یک پتو خرید و خیلی خوشحال شد.

14 ساله که بود همش می گفت «مادر می‌خواهم بروم‌جبهه» اما به خاطر سن پایینش او را نمی بردند. دوره راهنمایی اش که تمام شد به خاطر مشکلات مالی که پدرش داشت مدرسه نرفت و به سر کار رفت و در فرش فروشی کار می کرد.حقوقی که می گرفت، عیناً همان را به پدرش می داد و مقداری که پدرش به‌ او پس می داد را به صندوق جنگ می ریخت و به جبهه کمک می کرد.

صاحب کارش که پدر شهید بود واسطه شد تا رضایت ما را برای جبهه رفتن سید مهدی بگیرید چون اگر ما رضایت می دادیم و نمی‌دادیم او هوای دفاع از کشور و انقلاب را در سر داشت و می‌رفت،ما هم رضایت دادیم. شب  آن روز که رضایت دادیم تا به جبهه برود خیلی خوشحال به خانه آمد و یک جعبه شیرینی گرفت و صورت من و پدرش را بوسید و تشکر کرد.گفت اگر رضایت نمی‌دادین من خیلی ناراحت می شدم اما الان با خیال راحت و آسوده می روم تا از انقلاب و کشورم دفاع کنم.

اواخر سال 66 بود رفت به جبهه و در طی این مدت دو بار به مرخصی آمد. هر وقت زنگ می زد می گفتم «چرا نمی آیی مرخصی» می گفت «هر وقت می آیم مرخصی شما میگویید نرو.من اینجا از قفس آزاد شدم. من اینجا عاشق شدم». دفعه آخر که به مرخصی آمد دیدم خیلی فرق کرده و حالت معنوی خاصی پیدا کرده. وقتی بغلش کردم با خودم گفتم برای آخرین بار است که می بینمش. به سید مهدی گفتم «مادر مگر جنگ تمام نشده و امام قطعنامه را امضا نکردند؟» گفت «مگر امام نفرمودند من جام زهر را نوشیدم، من باید دوباره برگردم.» گفتم «برو و مواظب خودت باش!» با اینکه خودش می دانست بر نمیگردد گفت «این دفعه که برگردم تحصیلاتم را ادامه می دهم به خاطر شما!»

مادر شهید رضوی در خصوص عشق و ارادت فرزندش به ائمه اطهار (ع) می‌گوید:عشق خیلی زیادی به حضرت زهرا(س)، حضرت زینب(س) امام حسین(ع) داشت. ایام محرم و عزاداری در هیئت ها عزاداری می کرد و عشقش قابل وصف نبود.قبل اینکه شهید شود هر موقع تهران بود می رفت روی قبر شهدا می‌خوابید و با شهدا صحبت می کرد و با خدا راز و نیاز می‌کرد و خیلی دوست داشت شهید شود.5 روز بعد از آخرین باری که به جبهه رفت به شهادت رسید . آخرین بار بهمن گفت «مادر من لایق شهادت نیستم اما اگر شهید شدم مادر برای من گریه نکنی و  هزینه های مراسم من را به جبهه کمک کن».وقتی خبر شهادتش را برایم آوردند من بچه شیرخواره داشتم و درب را باز کردند و پدرش راخواستند به من الهام شد که سید مهدی شهید شده . وقتی خبر شهادتش را دادند من گفتم خدا را صد هزار مرتبه شکر همه فکر کردند که من گزیه و زاری می کنم اما خدا را شکر کردم.

این مادر شهید, نحوه شهادت فرزندش توسط منافقین در عملیات مرصاد را این‌چنین بیان می‌کند: سید مهدی در گردان مسلم لشکر 27  و در منطقه اسلام آباد غرب بود که به شهادت می رسد. منافقین سفّاک چشم هایش را در آورده بودند, گوشهایش را بریده بودند و آنقدر به فکش ضربه زنده بودند تا فکش خرد شده بود و پوستش را کنده بودند و بدنش را سوزانده بودند.زمانی که پیکرش را برای ما آوردند اجازه ندادند او را ببینم ولی بعدا فیلم پیکرش را دیدم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 12
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    139 9
    منافقین سفّاک چشم هایش را در آورده بودند, گوشهایش را بریده بودند و آنقدر به فکش ضربه زنده بودند تا فکش خرد شده بود و پوستش را کنده بودند و بدنش را سوزانده بودند.زمانی که پیکرش را برای ما آوردند اجازه ندادند او را ببینم ولی بعدا فیلم پیکرش را دیدم.
    • محمد IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      75 0
      لعنت بر حرومزاده های منافق که منفی میدن بی شرف ها
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      46 0
      حالا فکرش رو بکن یه بی شرفی جای شهدا رو با جلادها عوض کرد برای 4 تا رای حرام
    • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      32 0
      داعشی داشتیم وقتی که داعش نبود !!!
    • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      26 1
      منافقین داعش های وطنی هستند . تف 80میلیون ایرانی بر ذات کثیف شون
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    72 4
    منافقین سفّاک چشم هایش را در آورده بودند, گوشهایش را بریده بودند و آنقدر به فکش ضربه زنده بودند تا فکش خرد شده بود و پوستش را کنده بودند و بدنش را سوزانده بودند.زمانی که پیکرش را برای ما آوردند اجازه ندادند او را ببینم ولی بعدا فیلم پیکرش را دیدم.
    • شایان GB ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      24 0
      خدا صبر بده به دل مادران و پدران این نوع شهدا.
  • احمد IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    119 3
    خدا منافقین رو چه دوروبر رجوی هستن چه در لباس دوست لعنت کنه که یکی از از بدترن
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    87 4
    لعنت خدا بر شیاطین و حسودان و آنان که در سینه هایشان از بغض و کفر پلی رو به جهنم ساخته اند.
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    72 5
    لعنت خدا ونفرین رسول برمنافقین باد
  • زارع IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    63 5
    همنشین مولایش امام حسین باشد خدامسئولان مارو هدایت کند
  • سینا IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    77 5
    این یک طعنه نیست واقعیته منافقین از داعش و طالبان بدترند
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    63 4
    خدا لعنتشون کنه انشااله
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    64 6
    سید مهدی جان انشاالله همنشین جد بزرگوارت باشی .ومنتظر روزی باش که دررجعت درزمان امام زمان (عج) انتقام خونتان را خودتان از این گرگ صفتان بگیرید انشا الله
  • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    24 1
    منافقین کثیف
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    21 1
    منافقین که معلومه منافقند اما این اصلاح طلبان وطن فروش که از این جرثومه های فساد و تباهی حمایت میکنند منافق به توان دو هستند !!!! الان هم که با سیاستهای غربزده شان مملکت را به نابودی کشیده و هرروز هم مردم را به اغتشاش دعوت میکنند تا پازل خیانتهایشان کامل شود
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    13 1
    این سفاکان عقده ای قبلا هم از این جنایتها کرده بودند , جنازه شهیدان مجید شریف واقفی , شهید صمدی لباف , دانشجویان همفکرشان که با روشنگری در مقابل خط انحرافی منافقین ایستادگی کردند و به جرم تحجرگرایی مظلومانه به شهادت رسیدند
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      11 3
      آری. اما افرادی که نام بردید خیلی هم علیه السلام نبودند. همین شریف واقعی در ریاست محاهدین خلق بود که امام خمینی در نجف پیغام داد منش و تفکر این گروه را انحرافی و التقاطی می داند و از تایید آنها خودداری کردند.
  • IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    15 1
    بر منافقین اقتصادی هم لعنت
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    8 1
    با خوندن تیتر فکر کردم راجع به شهادت پاسدار 17 ساله شهید طالب طاهری به دست خون آشامان منافقه!
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    12 0
    اصلاح طلبان همان منافقین هستند منتها فعلا دستشان کوتاه است
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
      11 0
      فعلا که دستشان حسابی دراز است
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    14 0
    نفرین خدا بر تمام منافقان و وطن فروشانی مثل رجوی . خدا تمام شهدایمان را بیامرزد . روحشان شاد و یادشان همیشه گرامی
  • IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    11 0
    مرگ بر منافقین مخوف و وحشی و لعنت بر مسعود رجوی فاسد و مرگ بر مریم رجوی خبیث
  • نهضت جهانی صلوات IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    10 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم منافقین از کفار بدترند: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه لعنت ابدی بر این جرثومه های کثیف وصلوات بر تمامی شهدای مظلوم کشته شده بدست این جنایتکاران
  • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
    9 0
    درباره منافقین نکبت مثل حجاریان و زیبا کلام هم تا می توانید بگویید . که حاصرن برای ارباباشون همه چیزشون بدن .
  • هاشم IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۸
    1 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم منافقین از کفار بدترند: حضرت امام خمینی رحمه الله علیه لعنت ابدی بر این جرثومه های کثیف وصلوات بر تمامی شهدای مظلوم کشته شده بدست این جنایتکاران مردم مسلمان و ولائی ایران نمی گذارند این ددمنشان پا بگیرند و آماده برای هر فداکاری هستند.
  • قاسم حاتمی IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
    2 0
    روحش شادویادش گرامی
  • ابراهیم IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۰
    0 0
    گریه ام گرفت روحش شاد اینها نمردن شهیدان زنده اند مرده واقعی ماهستیم
  • عباس IR ۰۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۶
    0 0
    لعن ونفرین بر منافقین ظالم وکوردل وسلام و درود بر روان پاک شهدا وامام شهدا به نظر من هنوز خیلی مانده تا ما شهدا وانقلاب واهلبیت را درست به همه ی وجهانیان بشناسانیم .باید خیلی تلاش کنیم .که پرچم شهدا هنوز بلند است .وخون پاک انها همیشه به جوش است . وشعله ی از اتش شود وریشه ی منافقین ومستکبران کور دل را بسوز اند .وهمه باید بیدار باشیم نگذاریم .دشمن با هزار حیله ونیرنگ .چادر مشکی فاطمی از سر ناموسمان بردارد. نگذاریم ما را از شهدا وانقلاب واهلبیت جدایی بیندازد .انشالله این انقلاب را به صاحب اصلی حضرت بقیه الله اعظم حضرت مهدی مسپاریم .انشالله .
  • حامد IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    0 0
    روحشون شاد و همجوار پیغمبر ان شاالله باشد. و دعاگوی ما بی توفیقان شهادت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس