باغ موزه

مدیرعامل موزه دفاع مقدس گفت: بزودی بروشورهای حاوی معرفی موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی و مقاومت به چاپ می‌رسند که این بروشورها همراه با نقشه شهر به بازدیدکنندگان خارجی تحویل داده می‌شود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، «علی اصغر جعفری» مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از همکاری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با دیگر موزه‌های مقاومت در سطح کشور و بین المللی خبر داد و اظهار داشت: این موزه در نظر دارد با موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در داخل کشور و همچنین موزه‌های دیگر کشورها تفاهم‌نامه‌هایی امضا کند. در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی نیز تا به امروز منعقد شده است و طی هفته گذشته نیز تفاهم‌نامه‌هایی با سفیر ویتنام و مسوول موزه «ملیتا» لبنان منعقد شد.

جعفری با اشاره به تفاهم‌نامه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با موزه «ملیتا» لبنان، عنوان کرد: یک غرفه جهت معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در موزه ملیتا لبنان برپا خواهد شد. در راستای این تفاهم‌نامه موزه ملیتا لبنان نیز در بخش مقاومت با ما همکاری خواهد داشت. براساس همکاری موزه ملیتا لبنان، بخشی از ادوات و اشیاء جنگ نابرابر نظام سلطه بر مسلمین منطقه به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس منتقل خواهد شد. در دهه فجر سال جاری بخش مقاومت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس رونمایی می‌شود.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس افزود: تفاهم‌نامه همکاری با موزه‌های مرتبط با حوزه انقلاب اسلامی و مقاومت همچون کشورهای سوریه، عراق، افغانستان، بوسنی و ... نیز منعقد خواهد شد. در نظر داریم یک تشکل بین‌المللی در راستای معرفی موزه‌های حوزه مقاومت، ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: برای متحد کردن موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت در سطح تهران و سپس کشور برنامه‌هایی را طراحی کرده‌ایم. در این راستا شورای هماهنگی موزه‌های مرتبط با حوزه مقاومت شکل گرفت. دومین جلسه شورای هماهنگی موزه‌های مرتبط با این حوزه در سطح تهران هفته گذشته برگزار شد که ماحصل آن ایجاد یک کارگروه جهت تصویب اساس‌نامه همکاری بود. در صورتی که تمام موزه‌ها و خانه شهیدهای سطح تهران با یکدیگر هماهنگ شوند، می‌توانیم برنامه‌های مشترک زیادی را اجرا کنیم. در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یک یا دو برنامه مشترک خواهیم داشت.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنین از معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در مسیر زائران اربعین خبر داد و گفت: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک نمایشگاه گسترده در مسیر زائران اربعین برپا خواهد کرد که در آن به معرفی ارزش‌های دفاع مقدس و سیره شهدا می‌پردازد. جهت معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در کنار این نمایشگاه، غرفه‌ای به معرفی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اختصاص یافته است.

جعفری در خصوص جذب گردشگران گفت: موزه‌های حوزه دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت در سطح تهران به خوبی معرفی نشده‌اند و یا در سبد گردشگری داخلی و خارجی قرار نگرفته‌اند، از این رو شورای گردشگری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور نخبگان و پیشکوستان این حوزه شکل گرفته است. به‌زودی موسسه‌ای هم در این خصوص ایجاد می‌شود تا بتواند بحث گردشگری را در این حوزه مدیریت کند.

وی خاطرنشان کرد: 2 نشست با مسوولان ستاد گردشگری شهرداری تهران و مجموعه دبیران گردشگری در مناطق مختلف شهرداری داشتیم تا آن‌ها بازدید از موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مقاومت را در سبد بازدیدکنندگان قرار دهند.

مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: به‌زودی بروشورهای حاوی معرفی موزه‌های حوزه انقلاب اسلامی و مقاومت به چاپ می‌رسند که این بروشورها همراه با نقشه شهر به بازدیدکنندگان خارجی تحویل داده می‌شود. امیدواریم که این امر موثر واقع شود. همچنین هماهنگی‌های لازم برای بازدید تورهای داخلی و خارجی از استان خوزستان و منطقه آزاد اروند صورت گرفته است.

جعفری همچنین در بخش دیگری از این گفت‌وگو از چاپ 70 عنوان کتاب تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: انتشارات موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف همچون تاریخ شفاهی، ادبیات دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، کودک و نوجوان و ترجمه تا پایان سال 70 عنوان کتاب منتشر خواهد کرد. 2 کتاب چاپ، 15 عنوان آماده چاپ و باقی نیز در حال نگارش هستند.

وی افزود: همزمان با دهه مبارک فجر اولین کتابخانه دیجیتال انقلاب اسلامی را با حداقل هزار عنوان کتاب افتتاح خواهیم کرد. تا پایان سال جاری نیز براساس همکاری سه جانبه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سازمان ادبیات دفاع مقدس و سازمان نشر آثار و مشارکت زنان در دفاع مقدس، 200 عنوان کتاب صوتی منتشر می‌شود.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس