کد خبر 878662
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۱
مرکز پژوهش ها نمایه

لایحه «حفاظت و صیانت از داده های شخصی» با حضور رییس مرکز پژوهش‌ها و وزیر ارتباطات در حاشیه بیست وچهارمین نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

به گزارش مشرق به نقل از خانه ملت،‌ امروز(شنبه ۶ مرداد ماه) در حاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ)، لایحه «حفاظت و صیانت از داده های شخصی» با هدف حفاظت از کاربران در فضای مجازی  با حضور کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

بیشتر بخوانید:

"ایتا و آی‌گپ" از گردونه رقابت و حمایت خارج شدند؟

حمایت از پیام‌رسان‌های داخلی به سبک دولت و آذری جهرمی

کاظم جلالی در این مراسم که رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و پروانه مافی عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور نیز حضور داشتند، با اشاره به برگزاری و افتتاح باشکوه بیست و چهارمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیکی (الکامپ)، گفت: امیدوار هستیم کشور ما بتواند روز به روز در شرایط علمی و فناورانه رشد و ارتقا پیدا کند.

وی با تاکید براینکه صیانت و حفاظت از داده‌های اشخاص در فضای مجازی از جهات و مولفه‌های مختلف قابل توجه و اهمیت است، تصریح کرد: فضای مجازی که امروز به یکی از ضروریات جوامع بشری تبدیل شده است با وجود فواید و مزایای بسیار و نقش مهم و ارزنده‌ای که در رشد و توسعه جوامع به همراه دارد در صورت عدم توجه و نگاه تقنینی مناسب، می‌تواند آسیب‌هایی را نیز به همراه داشته باشد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی‌بر اینکه تعرض به امنیت و حریم مردم در پیام‌رسان‌های داخلی حرام شرعی است، یادآور شد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب مبنی‌بر صیانت از داده‌ای اشخاص در فضای مجازی،‌ در مرکز پژوهش‌های مجلس از سال ۱۳۹۴ کار بر روی این موضوع آغاز شد و بر اساس نظر کارشناسان لایحه مطلوبی با همکاری مرکز پژوهش‌ها، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و پژوهشگاه قوه قضاییه، تهیه و تدوین شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نیازهای تقنینی در حوزه ارتباطات و فضای مجازی، تاکید کرد: امیدواریم لایحه حفاظت و صیانت از داده‌های شخصی بتواند بخشی از مشکلات و بی‌اعتمادی که در جامعه درخصوص فضای مجازی و حفاظت از داده‌های شخصی در این زمینه وجود دارد را از بین ببرد.

شایان ذکر است مقرر شده است تا لایحه «حفاظت و صیانت از داده های شخصی» فردا (یکشنبه ۷ مرداد ماه) برای تصویب به هیات دولت فرستاده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس