سعدالله زارعی

تحلیل‌گر مسائل بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی بسیار کوشش کرد که ایران را از سوریه اخراج کند.

به گزارش مشرق، سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل در نشست تحلیلی پیامدها و چشم‌انداز یهودی‌سازی کشور فلسطین که عصر امروز با حضور کارشناسان و  اصحاب رسانه برگزار شد، با طرح این سؤال که چرا رژیم صهیونیستی در این مقطع زمانی به اعلام قانون یهودی‌سازی این دولت مبادرت می‌کند، گفت: رژیم صهیونیستی موجودیت خود را در داخل مرزهای کنونی قبول نداشت و می‌خواست ابتداً از نیل تا فرات را در اختیار بگیرد و بعد اعلام دولت یهودی کند و علت آنکه امروز آن را اعلام می‌کنند این است که از تحقق این ایده شیطانی ناامید شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

اوج ذلت سربازان صهیونیستی +عکس

فیلم/ رسوایی مقام صهیونیستی در شبکه الجزیره!

طرح جدید «نتانیاهو» برای غزه

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز شرایط منطقه را شرایط تصعید بحران می‌بیند در حالی که از نظر ما شرایط امروز غرب آسیا شرایط تعیین تکلیف است که می‌خواهند هویت خود را بیابند.

زارعی در این باره گفت: برای آمریکایی‌ها، سعودی‌ها و صهیونیست‌ها غرب آسیا  امروز در حالت تصعید بحران است از این رو اسرائیل فکر می‌کند در همین شرایط باید در همین مرزهایی که قرار دارد میخ خود را بکوبد.

وی با اشاره به اینکه به عقیده صهیونیست‌ها مسأله فلسطین در داخل خود این کشور حل می‌شود، ایده قانون یهودی‌سازی فلسطین را ناشی از نگرانی از داخل فلسطین خواند و عنوان داشت: اگر صرفاً نیمی از جمعیت ساکن در نوار غزه و نیمی از جمعیت کرانه باختری تصمیم بگیرند که به هم ملحق شوند صحنه برای اسرائیلی‌ها وحشتناک می‌شود. 

کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل گفت: به موازاتی که امکان آزادی فلسطین برای فلسطینی‌ها پررنگ‌تر می‌شود امکان بقای رژیم صهیونیستی نیز برای آنها و خود صهیونیست‌ها کمرنگ‌تر می‌شود و در حالی که فلسطینی‌ها متکی بر پیروزی گروه‌های  مقاومت در منطقه‌اند اما صهیونیست‌ها دیگر حامیان سابق خود را در اروپا و آمریکا ندارند. 

وی با تأکید بر اینکه آنچه امروز از زبان خود صهیونیست‌ها مطرح می‌شود حکایت از ضعف آنها دارد خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها می‌خواستند شرایط سوریه را به نفع خودشان متحول کنند و خیلی هم به آن دل بسته بودند اما حتی نتوانستند عملیات علیه تروریست‌ها در درعا و قنیطره را متوقف کند. به علاوه اسرائیلی‌ها بیش از ۵۰ سال بود که جولان را منطقه خاص اعلام کرده بودند و خیلی هم در جهت حفظ آن می‌کوشیدند و این جبهه مقاومت که می‌خواست پاسخ محکمی به حمله تیفور بدهد دو ساعت تمام جولان را به وسیله سپاه پاسداران زیر آتش قرار داد که اسرائیلی‌ها برای توقف این حمله به آمریکا، روسیه و فرانسه متوسل شدند و در نهایت با این شرط که این رژیم دیگر عملیاتی علیه نیروهای ایرانی انجام دهد عملیات متوقف شد. 

کارشناس مسائل منطقه و بین‌الملل گفت: رژیم صهیونیستی همچنین بسیار کوشش کرد که ایران را از سوریه اخراج کند اما امروز فقط از ایران می‌خواهد که دست‌کم سلاح‌های سنگین خود را از مرزهای این رژیم دور کند یعنی حتی نمی‌توانند سلاح‌های ایران را از مرزهای سرزمین کم عمق استراتژیک خود دور کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس