کد خبر 878408
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴
رونالدو و توپ طلا

رئال تا مدتی بازیکن برنده توپ طلا در ترکیبش نخواهد داشت.

به گزارش مشرق و به نقل از مارکا، خروج کریس رونالدو از رئال مادرید به مقصد یوونتوس به معنای آن است که ترکیب رئال در فصل ۱۹-۲۰۱۸ بازیکنی که سابقه بردن توپ طلا داشته باشد را در اختیار ندارد. رئال از فصل ۰۱-۲۰۰۰ همواره بازیکنی برنده توپ طلا در ترکیب خود داشته است.

 

در جولای ۲۰۰۰ رئال مادرید در حرکتی جنجالی، لوئیس فیگو را از رئال مادرید به بارسلونا کشاند. فیگو چند ماه بعد توانست توپ طلای سال ۲۰۰۰ را در رقابتی نزدیک با زین الدین زیدان از آن خود کند. یک سال بعد، نوبت به کشاندن برنده دیگری به سانتیاگو برنابئو بود. زیدان که به واسطه درخشش در جام جهانی ۱۹۹۸ توپ طلای آن سال را از آن خود کرده بود در تابستان ۲۰۰۱ از یوونتوس به رئال مادرید پیوست و رکورد نقل و انتقالات جهان فوتبال را به خود اختصاص داد.

رئال دست بردار نبود و در تابستان ۲۰۰۲ سراغ یک کهکشانی دیگر رفت. رونالدوی برزیلی که به همراه کشورش به قهرمانی جهان رسیده بود، با ۴۶ میلیون یورو از اینتر به رئال پیوست. رونالدو در دسامبر ۲۰۰۲ در رقابت با روبرتو کارلوس و اولیور کان برنده توپ طلا شد تا تعداد برندگان توپ طلا در ترکیب رئال به ۳ برسد.

در آگوست ۲۰۰۴ رئال موفق شد با پرداخت ۸ میلیون پوند و فرستادن آنتونیو نونز به آنفیلد، مایکل اوون را از لیورپول به خدمت گیرد. اوون سه سال قبل در رقابت با رائول، ستاره رئال موفق شده بود برنده توپ طلای ۲۰۰۱ شود. 

رئال در تابستان ۲۰۰۶ با پرداخت تنها ۷ میلیون یورو به یوونتوس، فابیو کاناوارو را به سانتیاگو برنابئو کشاند. فابیو کاناوارو کاپیتان ایتالیایی بود که در جام جهانی ۲۰۰۶ به قهرمانی رسید و یکی از بازیکنانی بود که به دنبال رسوایی کالچوپولی و سقوط یووه به سری بی، بیانکونری را ترک می‌کرد. کاناوارو به دنبال سال موفقی که پشت سر گذاشت در نوامبر ۲۰۰۶ و در رقابت با جیجی بوفون و تیری آنری توپ طلای سال را کسب کرد. کاناوارو تا به امروز اولین و آخرین مدافعی است که موفق به کسب این عنوان می‌شود.

با خروج رونالدو از مادرید در ژانویه ۲۰۰۷، کاناوارو به تنها عضو برنده توپ طلا در ترکیب رئال تبدیل شد و این لقب را تا تابستان ۲۰۰۹ نیز در اختیار داشت. در این تابستان کاناوارو به یوونتوس بازگشت اما حضور مجدد پرز در راس باشگاه مادریدی، به معنای ورود موج دیگری از کهکشانی های دنیای فوتبال به رئال بود. 

ابتدا کاکا، برنده توپ طلای ۲۰۰۷ با ۶۸،۵ میلیون یورو از میلان به رئال پیوست و چند روز بعد، کریستیانو رونالدو برنده توپ طلای ۲۰۰۸ با رقم رکوردشکن ۹۴ میلیون یورو از منچستریونایتد رهسپار برنابئو شد. این دو بازیکن در کنار هم ۴ فصل در رئال بازی کردند.

با بازگشت کاکا به میلان در تابستان ۲۰۱۳، رونالدو به تنها برنده توپ طلای حاضر در رئال تبدیل شد و البته موفق شد در این لباس، ۴ بار دیگر نیز این جایزه را از آن خود کند. حالا رونالدو نیز به یوونتوس رفته تا ترکیب رئال موقتا از یک فاتح توپ طلا خالی شود.

البته رافائل واران و لوکا مودریچ به دنبال فصل موفقی که با رئال پشت سر گذاشتند و البته عمکلرد بی نظیر در جام جهانی، شانس خوبی برای کسب این عنوان در پایان سال دارند و در این صورت هواداران رئال می‌توانند امیدوار باشند دوران حضور بازیکنان فاتح توپ طلا در تیمشان ۲۰ ساله شود. این دو بازیکن در کنار کیلیان ام‌باپه و البته مدعیان همیشگی، رونالدو و مسی بیشترین شانس را برای کسب توپ طلای ۲۰۱۸ دارند.

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس