123.jpg

شبه نظامیان دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف غربی موفق شدند بخش هایی از شرق استان دیرالزور را تحت کنترل خود دربیاوردند.

به گزارش مشرق، جدیدترین خبرها از استان دیرالزور در شرق سوریه حاکیست، نیروهای شبه نظامی کُرد با پشتیبانی جنگنده ها و توپخانه ائتلاف غربی به عملیات علیه مواضع عناصر تروریستی داعش در شرق رود فرات ادامه دادند و موفق به تصرف مناطق جدیدی شدند.
شبه نظامیان کُرد با پشتیبانی ائتلاف غربی به شدت مواضع تروریست های داعش را در صحرای شمال شرق استان دیرالزور هدف قرار دادند و پس از  ۲۴ ساعت درگیری سنگین توانستند در منطقه «وادی الروضه» حدود ۳۹ کیلومتر پیشروی کنند.
در جریان پیشروی های نیروهای کُرد در منطقه «وادی الروضه»، ده ها ارتفاع و دره از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد؛ نیروهای شبه نظامی کرد در تلاش هستند صحرای شمال شرق دیرالزور را به طور کامل تصرف کنند و این نقاط را به شهرک های شمالی، غربی و جنوب غربی از جمله «مرکده، الصور و باغور» متصل کنند تا به حضور تروریست های داعش در این محور پایان دهند.
براساس اطلاعات به دست آمده، با تسلط نیروهای شبه نظامی کُرد بر صحرای شمال شرق استان دیرالزور، امید عناصر تروریستی در حاشیه رود فرات برای رسیدن هم قطاری هایشان به شهرک باغور  و شکست محاصره بر باد خواهد رفت.
از حومه شرقی میادین نفتی شرق استان دیرالزور (صحرای شمال شرق دیرالزور) خبر می رسد، تروریست های داعش خود را برای انجام عملیات علیه شبه نظامیان کُرد و اشغال میدان های نفتی آماده می کنند تا فشارها بر روی ائتلاف غربی برای توقف عملیات در صحرای شرقی دیرالزور چند برابر شود.
عناصر تروریستی داعش تاکنون با حملات به مناطق شرقی میدان بزرگ نفتی «العمر» موفق شدند امنیت چاه های نفت «الصیجان، بسام، الدهش، مروح و الازرق» را به چالش بکشند؛ به گفته منابع میدانی، نظامیان «آمریکایی، فرانسوی، انگلیسی و ایتالیایی» در یک پایگاه مشترک در حومه میدان نفتی العمر مستقر هستند.

به گزارش مشرق، گروه تروریستی داعش از حمله ائتلاف غربی به مواضع اش در مناطق شرقی از جمله «الهجین، السوسه» در حاشیه رود فراتبه شدت ناراضی است و با حمله به میادین نفتی درصدد هستند فشار را بر آمریکا چند برابر کنند تا حداقل منطقه ای جایگزین برای استقرار آنان در نظر گرفته شود.
در حال حاضر، بخش هایی از شمال شرق استان دیرالزور، مناطق مرزی مشترک با عراق و همچنین حاشیه رود فرات از جمله «الهجین، الرفضه، البرغوث، فیضه برقه، شعفه و ...» با مساحت ۲ هزار و ۸۵۰ کیلومتر مربعی در اشغال عناصر تروریستی داعش است.
به گزارش مشرق، نیروهای شبه نظامی کُرد هم حدود ۹۰ درصد مناطق را در شرق رود فرات در تصرف دارند که شامل مناطق مهمی از جمله «مرکده، الصور، میدان های نفتی از جمله العمر، التنک، قهار ۱، قهار ۲ و ...» می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 16
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
    28 2
    به نقشه نگاه کنید. سوریه الان تبدیل به چهار بخش کاملا متفاوت شده است: بخش تحت حاکمیت دولت قانونی در دمشق- بخش تحت حاکمیت اکراد در شرق فرات- بخش تحت اشغال ترکیه در شمال و گروه های سلفی هم استان ادلب را در اختیار دارند. گرچه نسبت به سال گذشته وضعیت جغرافیایی بهتر شده است ولی باز هم حدود یک سوم خاک سوریه خارج از سیطره دولت قانونی است.
    • US ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      20 58
      دولت قانونی !
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
    40 18
    خطر کردها از داعش بیشتره داعش ضعیف شده ولی کردها تحت حمایت امریکا دارند نقشه های شوم اینده خودشونو ادامه میدهند تا لااقل به چیزی مثل اقلیم در عراق در سوریه برسند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      24 18
      به نقشه استان حسکه نگاه کنید. هنوز دو شهر این استان در اختیار دولت قانونی سوریه است. پس این قدر خطر اکراد را زیاد بزرگ نشان ندهید. اکراد نشان داده اند که همت شیر ولی مغز گوسفند دارند و نمی توانند در دراز مدت موفق باشند.
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    10 0
    وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...الا ان حزب الله...
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    5 2
    وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون...الا ان حزب الله...
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    34 13
    دادن خودمختاری شبیه خودمختاری اقلیم عراق به مناطق شرق فرات بزرگترین اشتباه در راستای تجزیه منطقه و نقشه غرب برای خاورمیانه بزرگ است.اگر این مناطق چیزی شبیه شمال عراق شود بی شک بعد از آن نوبت به ایران هم خواهد رسید و تشکیل کشوری برای مبنای قومیت و خارج شاختن رژیم صهیونیستی از انزوای قومی و مذهبی در منطقه.
  • IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    12 6
    مشرق تا حالا شده یه مقاله از علل حمایت غرب از شبه نظامیانی که شرق فرات را به راحتی از داعش پس گرفته و این حمایت همه جانبه بر چه مبنای انجام شده و می شود را توضیح دهی؟
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    13 4
    بدون هیچ شک و تردیدی سوریه باید سریعا استان های رقه حلب و دیرالزور را سبز نماید . اینها از پس داعش ضعیف شده هم برنمی آیند ... ولی با استفاده از همین داعش در بحبوبه جنگ سوریه به سوریه خیانت و این دو استان را اشغال کردند ....
  • سبحان شاهمرادی اصولگرا IR ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    16 16
    دواعش بهانه ای برای اشغالگری های اکراد مورد حمایت آمریکا شده اند،جبهه اتحاد اسلامی باید حواسش به اکراد هم باشد
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    26 25
    مرگ بر ترکیه احمق مرگ بر پانترک احمق
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
      25 19
      معلومه پانکرد تجزیه طلبی که این جور سوختی ها!!!چیه کامنتها بد جور توضیح واضحات بود؟؟؟
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
    35 14
    در شرق فرات کمترین امتیازی به پانکردهای تجزیه طلب مزدور امریکا نباید داد.اگر این قسمت فدرالی شود با اتحاد اقلیم عراق کشور جعلی خود را تاسیس و بعد از ان نوبت آشوب در ترکیه و ایران خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس