دولت الکترونیک

عضو کمیسیون صنایع مجلس جزئیات جلسه اعضای این کمیسیون با وزیر ارتباطات را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای‌اسلامی با اشاره به جلسه امروز (دوشنبه اول مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: محمدجواد آذری‌جهرمی وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات به همراه معاونانش میهمان اعضای کمیسیون صنایع بودند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دولت الکترونیک محور اصلی این جلسه بود، افزود: وزیر در این جلسه عنوان کرد که در این زمینه نسبت به 2 سال گذشته چندین پله صعود کردیم.

بیشتر بخوانید:

ارتقای ۲۰ رتبه‌ای ایران در پیاده سازی دولت الکترونیک ظرف یک سال

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه در این جلسه مطرح شد که برخی از ارگان‌ها این طرح را اجرا نکردند، تصریح کرد: شهرداری‌ها، سازمان ثبت و همچنین وزارت اقتصاد و امور دارایی از جمله ارگان‌هایی هستند که از این طرح تمکین نکردند.

منصوری در توضیح مزایای دولت الکترونیک گفت: صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها، شفاف‌سازی و همچنین کاهش فساد از جمله مزایای اجرای این طرح است.

نماینده مردم ساوه در مجلس با تاکید بر اینکه با فراگیر شدن این طرح رابطه بین ارباب رجوع و کارمندان کاهش می‌یابد،گفت: برای مثال اگر یک مؤدی مالیاتی که باید مالیات چند میلیونی به اداره مالیات بپردازد، می‌تواند با مراجعه به اداره مالیات و پرداخت رشوه این میزان را کاهش دهد، اما با فراگیر شدن این طرح دیگر مؤدی مالیاتی به اداره مراجعه نکرده بلکه تمامی کارها به صورت الکترونیکی انجام شده که در نهایت جلوی فساد هم گرفته می‌شود.

منصوری تاکید کرد: در این جلسه مقرر شد کمیته فن‌آوری کمیسیون صنایع مسئولان ارگان‌هایی که از اجرای این طرح تمکین نکردند دعوت کرده موضوع را بررسی و در این زمینه گزارشی تهیه شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس