صوت/ سند ۲۰۳۰ و فاجعهٔ جنسی در یکی از مدارس تهران

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش متوقف شده است و اگر گزارشی درباره اجرای آن در برخی مدارس به دست ما برسد به طور جدی با آن برخورد خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: این سند بین‌المللی فرایندی را در گذشته طی کرد که تعهدی را برای کشورها ایجاد می‌کرد، البته ایران حق تحفض را برای برخی بندها گرفته بود.

وی افزود: با ورود رهبر معظم انقلاب به موضوع سند ۲۰۳۰ اجرای آن به طور کامل متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

عارف: سند 2030 به هیچ‌وجه در دستورکار دولت و مجلس نیست

ممانعت از چاپ دوم کتاب نقد سند ۲۰۳۰

وزیر آموزش و پرورش گفت: ما به عنوان آموزش و پرورش در کشوری که نظام تعلیم و تربیت خاص خود را دارد و می‌تواند اسناد بالادستی بسیار غنی تولید کند، چرا باید از سندی که مجامع بین‌المللی تهیه کرده‌اند استفاده کنیم؟ صرف نظر از محتوای سند ۲۰۳۰ باید بگویم که در کشور اسناد بسیار غنی‌تری را نسبت به آن داریم.

بطحایی بیان کرد: آموزش و پرورش مصرانه برای توقف اجرای سند ۲۰۳۰ تاکید دارد و اگر در مواردی گزارش‌هایی مبنی بر اجرای این سند در مدارس و مناطق به ما برسد، تیم سه نفره‌ای فعال هستند که وظیفه آنها فقط بررسی این موضوع است و با ورود به مسئله با خاطیان برخورد جدی خواهند کرد.

وی افزود: حساسیت بر روی سند ۲۰۳۰ برای ما که آموزه‌های دینی زیربنای تعلیم و تربیت‌مان است دغدغه درستی است، اما نباید هر خطایی را هم به ۲۰۳۰ مرتبط کرد، به گونه‌ای که برخی دبیران می‌گویند از بیان برخی مطالب در کلاس درس نگرانند چرا که ممکن است به ۲۰۳۰ ربط داده شود.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: آموزش‌های خانواده در آموزش و پرورش همچنان برقرار است اما اگر مصادیقی درباره اجرای سند ۲۰۳۰ به ما گزارش شود سریعاً با آن برخورد خواهیم کرد. از سوی دیگر در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین را داریم که نقشه راه این وزارتخانه است.

 همچنین حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره اجرای سند ۲۰۳۰ گفت: سازمان‌های مردم نهاد تحت برخی مدیریت‌ها به صورت جدی این سند را اجرا می‌کنند و حتی در برخی موارد نامی از سند برده نمی‌شود، اما آموزش‌های آن ارائه می‌شود.

وی افزود: در برخی استان‌ها کتاب‌هایی یا بروشورهایی چاپ شده است که تصاویر آن نیز به دست ما رسیده و محتوای آنها این نگرانی‌ را ایجاد کرده که چطور می‌شود با وجود دستور رهبر انقلاب مبنی بر عدم اجرای سند ۲۰۳۰ و تاکید وزیر آموزش و پرورش بر این مسئله در عمل با اجرای آن مواجه هستیم و در این رابطه نظارت کافی اعمال نمی‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس