فیلم/ بدون تعارف با آیت الله جنتی

روزنامه‌های زنجیره‌ای اطلاع داشتند که این عکس به آن رای‌گیری ارتباطی نداشته است ولی برای عقده‌گشایی به آن نیاز داشتند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم توضیحات روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، برخی از اعضای مجمع و سخنگوی شورای نگهبان، روزنامه‌های زنجیره‌ای ضمن عقده‌گشایی کینه قدیمی خود از آیت‌الله جنتی را بار دیگر بروز داده و با انتشار یک عکس خواستند القا کنند که در ماجرای رای‌گیری درباره شرکت اقلیت‌های دینی در شورای شهر تنها یک نفر مخالف بوده و آن هم آیت‌الله جنتی!

بیشتر بخوانید:

اظهارات سپنتا نیکنام درباره مصوبه مجمع تشخیص

عضویت سپنتا نیکنام در شورای شهر یزد تائید شد

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور اطلاعیه‌ای، پیرامون تصاویر مربوط به رای دادن اعضای مجمع در جلسه ۳۰ تیرماه ۹۷ توضیحاتی ارائه و اعلام کرد: «انتشار برخی از تصاویر از جلسه ۳۰ تیرماه ۹۷، موجب گمانه‌زنی ‌اشتباه رسانه‌ها در مورد موافقت و مخالفت اعضای این نهاد با طرح اصلاح قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراها و حضور اقلیت‌های دینی در شوراهای اسلامی شهر و روستا شده است.»


این اطلاعیه می‌افزاید: «مجمع تشخیص مصلحت نظام در جلسه روز شنبه خود، دو دستور اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان را بررسی کرد. دستور اول مربوط به طرح دوفوریتی مجلس درخصوص تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور تا پایان شهریور ماه بود.»


در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: «با توجه به محدودیت زمانی حضور عکاسان و تصویربرداران رسانه‌ها در جلسه، ورود همکاران رسانه‌ای به صحن مقارن با رای‌گیری از اعضای محترم مجمع در مورد دستور اول بود و هیچ یک از تصاویر منتشر شده مربوط به رای‌گیری برای اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نیست.»


توضیحات مجید انصاری


مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در توضیحی راجع به این عکس اعلام کرد: امروز عکاسان فقط در ابتدای جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام که رسیدگی به طرح دو فوریتی تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور، در دستور کار بود؛ در صحن مجمع حضور یافتند و بنابراین، عکس‌هایی که منتشر شده مربوط به این طرح است نه دستور کار مربوط به طرح اصلاح مواد ۱ و ۴ قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران.


یک رأی، یک خبر و یک عکس البته بی‌ربط!


عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان نیز در توضیحی نوشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام دو دستور اختلافی بین مجلس و شورای نگهبان را بررسی کرد. دستور اول مربوط به طرح دوفوریتی مجلس درخصوص تمدید مهلت جذب اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی سال ۱۳۹۶ کل کشور تا پایان شهریورماه بود که از سوی شورای نگهبان مواجه با ایراد اصل ۵۲ قانون اساسی شده بود. اعضای محترم مجمع تشخیص ضمن تأیید نظر شورای نگهبان، برای حل مشکل دولت در سال ‌جاری اجازه‌ای را فقط برای امسال به دولت دادند.


وی ادامه داد: معمولا خبرنگاران و عکاسان رسانه‌ها ساعت ۱۰ و نیم تا ۱۱ حضور پیدا کرده و از صحن مجمع عکس و فیلم تهیه می‌کنند. در حین رسیدگی به دستور اول عکس و فیلم تهیه و البته منتشر گردید.


کدخدایی در توضیح خود افزوده است: دستور دوم مربوط به مصوبه مجلس راجع ‌به اصلاح قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا بود که دربرگیرنده دو تبصره بود. تبصره اول حذف و تبصره دوم باقی ماند که خبر آن نیز منتشر شد و البته در حین رأی‌گیری دستور دوم مجمع، عکسی گرفته نشد. لیکن در برخی رسانه‌ها این‌گونه مطرح شد که عکس منتشر شده مربوط به رأی‌گیری دستور دوم بود. خبر و رأی درست بود، لیکن عکس بی‌ربط!»


علی‌رغم این توضیحات تعداد زیادی از روزنامه‌های زنجیره‌ای تیتر و عکس صفحه نخست شماره‌های دیروز خود را به آن تصویر بی‌ربط اختصاص داده و ضمن عقده‌گشایی نسبت به آیت‌الله جنتی کینه‌های قدیمی خود را نسبت به دبیر شورای نگهبان بروز دادند.
روزنامه زنجیره‌ای اعتماد عکس نیم‌صفحه اول شماره دیروز خود را به آن عکس بی‌ربط اختصاص داده و تیتر زد: «با رای اکثریت مجمع تشخیص مصلحت نظام سپنتا نیکنام به شورای شهر بازگشت؛ همه برای یکی».


آفتاب یزد نیز با انتشار آن عکس و تیتر «دیروز همه با هم بودیم» نوشت: تصاویر مخابره شده از جلسه مجمع نشان می‌دهد غالب اعضا با گرایش‌های مختلف سیاسی به بازگشت این عضو شورای شهر یزد رای مثبت داده‌اند.


روزنامه سازندگی نیز تیتر خود را به «تنهایی آیت‌الله جنتی بازگشت به قانون اساسی» اختصاص داده و نوشت: با اتحاد اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مجمع تشخیص مصلحت نظام سپنتا نیکنام به شورای شهر یزد بازگشت و زمینه حضور اقلیت‌های دینی و مذهبی در شوراها فراهم شد.


این همه در حالی بود که روزنامه‌های زنجیره‌ای اطلاع داشتند که این عکس به آن رای‌گیری ارتباطی نداشته است ولی برای عقده‌گشایی به آن نیاز داشتند تا بتوانند آیت‌الله جنتی را به سیبل حملات خود تبدیل کنند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یک غرب زده IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    11 2
    هدف وسیله را توجیه می کند.
  • محمد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    16 16
    متاسفانه تنها هنر این رسانه های زنجیره ای شده فریب مردم! اثرات این فریب را در انتخاباتها و روی کار آمدن افراد ناکارآمد شاهد هستیم.
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    11 0
    خدا عوض بده هر کی با غرض و مرض دروغ میگه بر علیه شخص دیگری چند سال دیگه همه زیر خاکیم چطور آدم باید حاضر بشه این کار رو بکنه. بر اساس قران حتی در حق دشمن هم نباید از عدل خارج شد.
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    12 14
    ایشون بعلت مسولیتی که دارن مورد کینه و بغض خیلیها هستن
  • من IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
    9 26
    آیت الله جنتی خاری در چشم دشمنان و منافقین و افساد طلبان است . خدا به کوری چشم همشون عمر با عزت بیشتری به ایشان بدهد انشاالله
    • DE ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      2 9
      یک نکته با توجه به سخن این اصلاح طلبان با ید ۴۰۰ هزار شهید انقلاب اسلامی ؛ جنگ تحمیلی : ترور ؛ و مدافعین حرم را نیز محاکمه کرد !!! چرا ؟ برای اینکه آمریکا ؛ شاه ؛ سلطنت طلب ها ؛ منافقین ؛ را از کشور بیرون کردند
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
      2 11
      هرگاه این سبزهای جلبک زده به دستور غرب و هماهنگ با آنها به شخصی حمله کرده و او را متهم کرده اند، من از صداقت و همت آن شخص نسبت به خدمت به نظام مطمئن شده ام. این روزها که قیمت دلار برای مصلحت طلبان منافعی ندارد دنبال یک بازی دیگری می گردند. بیایید همیشه دعا کنیم که اللهم النصر الجیوش المسلمین، و اخذل الکفار و منافقین، سریعاً سریعاً. به زودی منافقین و دشمنان داخلی رسوا و مفتضح و بیچاره خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس