رحمانی‌فضلی نمایه

وزیر کشور با بیان اینکه ما سه ماه دیگر باید هفتمین گزارش خود در زمینه آسیب‌های اجتماعی را به مقام معظم رهبری ارائه دهیم،‌ گفت: توقع ایشان این است که کار به نحو احسن انجام شود.

به گزارش مشرق، رحمانی فضلی وزیر کشور در جلسه شورای اجتماعی با بیان اینکه در این جلسه ما تهران از منظر آسیب‌های اجتماعی بررسی کردیم، گفت: تهران باید علاوه بر آسیب‌های اجتماعی، از مناظر فرهنگی، امنیتی و سیاسی نیز بررسی شود، زیرا این آسیب‌ها بر یکدیگر اثرگذار هستند و اگر به موقع به آنان رسیدگی نشود، فاجعه‌بار است، به طور مثال؛ اگر زلزله یا سیلی در این شهر به وقوع بپیوندد، ما را با مشکلات بسیاری مواجه خواهد کرد. 

بیشتر بخوانید:

توضیحات وزیر کشور درباره امنیت کشور در دیدار با نمایندگان

وی افزود: تهران زاییده تفکر نادرستی است که بسیاری از مشکلات در آن به وجود آمده است و علی‌رغم تمام تلاش‌ها و محرومیت‌زدایی‌ها، سرعت پیشرفت آسیب‌ها به قدری زیاد بوده که این شهر را با مشکلات زیادی همراه ساخته است. 

وزیر کشور بیان داشت: مهاجرت از شهرستان‌ها و استان‌ها به دلیل کمبود منابع و مشکلات معیشتی، نیازمند مطالعات و تحقیقات اساسی است. مسئولان باید قدرت پیدا کنند تا از آسیب‌ها و اثرات منفی جلوگیری شود. 

رحمانی فضلی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم گزارشی با آمارهای دقیق توسط سازمان‌های مرتبط با آسیب‌های اجتماعی تعیین شود، تقاضاها ارائه و سپس مشکلات برطرف شوند. 

وی با بیان اینکه در بحث اعتیاد جلسات متعددی برگزار شده است، گفت: همه مطالبی که در این جلسه مطرح شد، به نوعی با معضل اعتیاد در ارتباط بود،‌ قبلا تصمیم‌گیری شده بود افراد معتادی که از شهرستان‌ها در تهران دستگیر می‌شوند توسط قوه قضائیه به شهرستان‌های خود برای درمان بازگردند. 

وی افزود: ما در حال حاضر گنجایش 8 هزار نفر برای بستری معتادان تهران را دراختیار داریم، وزارت بهداشت و بهزیستی باید در مسائل معتادان متجاهر ورود پیدا کنند و استاندار تهران همانطور که در گذشته پیگیر بودند، به بررسی مشکلات بپردازند. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: ما درمان افراد معتاد را پیگیری می‌کنیم و انجام خواهیم داد، ولی این افراد باید توسط خانواده و محل کار در جامعه پذیرش شوند، همچنین هر چه موضوعات اجتماعی‌تر شوند، راحت‌تر حل می‌شوند. تکدی‌گری و کودکان بی‌سرپرست از دیگر معضلاتی هستند که نیازمند ساماندهی هر چه سریع‌تر هستند. 

وزیر کشور درباره بافت‌های فرسوده و حواشی آن، گفت: این آسیب‌ها موضوعات متعددی را دربرمی‌گیرد و به نوعی حاشیه‌نشینی با دیگر معضلات اجتماعی در ارتباط است و همه دستگاه‌ها باید تلاش خود را انجام دهند تا شرایط مناسب شود. 

وی اظهار داشت: ما سه ماه دیگر باید هفتمین گزارش خود را به مقام معظم رهبری ارائه دهیم، توقع ایشان این است که کار به نحو احسن انجام شود، همچنین ایشان توقع دارند حداقل 70 درصد تغییرات در بحث معضلات اجتماعی انجام شود. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا با تأمین زیرساخت‌ها در آسیب‌ها فائق آئیم. 

وی درباره گسترش کتابخانه‌ها اظهار داشت: ما با شهرداری درباره احداث کتابخانه‌ها تعامل خواهیم داشت و اولویت احداث کتابخانه در شهرستان‌های اطراف نیز از شهر کمتر نیست. 

وزیر کشور تصریح  کرد: ما به قوه قضائیه ابلاغ کردیم تا بحث درمان معتادان را با جمع‌آوری آنان آغاز کند و حداقل 2 هزار نفر را در دو اردوگاه بستری کنیم، همچنین اگر هر دستگاهی به هر دلیلی پاسخگوی مسائل نباشد و یک حلقه کار خود را به خوبی انجام ندهد، کار به پایان نمی‌رسد. 

رحمانی فضلی ادامه داد: به طور مثال؛ اگر وزارت بهداشت در بحث درمان نتواند به خوبی عمل کند، دیگر سازمان‌ها مانند بهزیستی نمی‌توانند کارها را به درستی ادامه دهند. 

وزیر کشور در پایان بیان داشت:‌ ما نمادهایی مانند هرندی که نماد آسیب‌های اجتماعی هستند را تغییر خواهیم داد و از آن مناظر خوبی می‌سازیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس