کد خبر 876733
تاریخ انتشار: ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
مهدی تاج

رئیس فدراسیون فوتبال، گفت:از نظر ما کی‌روش سرمربی موفقی است و فدراسیون هم از مذاکره با او رضایت دارد.

به گزارش مشرق، مهدی تاج در پایان مراسم بازدید وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک از تمرین تیم امید، گفت: وزیر و رئیس کمیته المپیک به تمرین تیم امید آمدند. اعضای هیأت رئیسه هم در کمپ هستند و امروز جلسه‌ای داریم. این تیم امید تا المپیک 2020 می‌ماند. هدفگذاری ما المپیک است. نمی‌گویم نتیجه جاکارتا مهم نیست اما اولویت ما المپیک 2020 است. همه این بازیکنان تا المپیک با ما هستند. خواهش ما از زلاتکو کرانچار این بود که جوانان را انتخاب کند تا در المپیک هم بتوانند کنار تیم باشند. این اتفاق در برخی کشورها افتاده و نتایج خوبی افتاده است. ازبکستان تیم ملی بزرگسال خود را 20 ساله کردند. بزرگسالان ازبکستان را با دو گل بردیم اما این تیم جوانتر را سخت تر بردیم.

 

تاج افزود: ما به دنبال این هستیم که هتل آکادمی را بزرگتر و تخت‌های آن را بیشتر کنیم و حتی بتوانیم اردوهای مهم را در اینجا برگزار کنیم. می‌دانید که ما استخر، سونا، ساختمان پک و سالن بدنسازی در اینجا داریم. سال قبل با وجود مشکلات مالی 17 و نیم میلیارد در کمپ هزینه کردیم. اتفاق خوب دیگر در آکادمی درست کردن زمین چمن شماره 2 بود. حدود 60 کیلومتر لوله‌کشی در این زمینه انجام شد و کیفیت زمین مثل ورزشگاه آزادی است. ساختمان اداری ما هم به زودی افتتاح خواهد شد.

وی در ادامه یادآور شد: زمین فوتبال ساحلی را هم همراه با وزیر بازدید کردیم. ما در رنکینگ جهانی در فوتبال ساحلی سوم هستیم. در جام جهانی هم رتبه بسیار خوبی کسب کردیم. زمین ساحلی در کشور کم داریم و از وزیر خواستیم از ادارات کل استان‌ها بخواهد هر کدام یک زمین فوتبال ساحلی افتتاح کنند. زمین فوتبال ساحلی بسیار کم خرج اما پرسود است.ما دلمان می‌خواهد در همه ایران زمین فوتبال ساحلی داشته باشیم وجایگاه‌‌مان را در این رشته از دست ندهیم و حتی از لحاظ کیفیت پیشرفت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه خیلی از باشگاه‌ها با تیم امید همکاری نکردند، تصریح کرد: بسیاری از بازیکنان در اردو هستند اما گفتیم بازیکنان در یک مقطع هم در اختیار باشگاه‌ها باشند. مثلا الان استقلال در اردوست و حق دارد بازیکنان خود را در یک اردو در اختیار داشته باشد. مخصوصا با این وضعیت که آنها با بحران بازیکن روبرو هستند. ما باید تعامل کنیم اما وقت سفر به اربیل عراق که سه روز دیگر است همه به اردو می‌آیند و مکلف به دادن بازیکن هستند. به مسئولان تیم گفتم این مسئله را بپذیرند و بازیکنان مقداری با تاخیر بیایند.

تاج در مورد مشکلی که در سفر تیم امید به عراق پیش آمده، اظهار داشت: مشکل هواپیمایی آتا به وجود آمد، اسپانسر تیم ملی شرکت آتا است و قرار بود ما را به صورت چارتر ببرند اما نتوانستند مجوز فرود بگیرند و به همین خاطر قرار شد با پرواز ماهان آنجا برویم و تاخیری هم در سفر به وجود آمد.

وی در مورد مشکلی که برای قرعه‌کشی بازی‌های آسیایی به وجود آمد، تصریح کرد:آنها فلسطین و امارات را در قرعه‌کشی در نظر نگرفته بودند که این اتفاق عجیبی است.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه این اتفاقات شبیه به برخی مسائلی است که در ورزش ایران رخ می‌دهد، گفت: در کشور ما این اتفاقات نمی‌افتد. نمی‌دانم شاید شما نمونه‌ای مدنظر دارید ولی من به یاد نمی‌آورم. این مسئله شاید به سود ما شود چرا که در گروه سختی قرار داشتیم البته باید در همان شرایط هم صعود می‌کردیم. در جام جهانی هم می‌گفتند گروه ما سخت است و نگاه زنگ تفریح به ما داشتند اما دیدیم که اینطور نشد. ما نگاه‌مان به المپیک 2020 است و شاید دیگر با کره و عربستان هم گروه نشدیم.

تاج در مورد مذاکره با کارلوس کی‌روش و پیشنهاداتی که در مورد حضور او مطرح می‌شود، اظهار داشت:‌از نظر ما کی‌روش سرمربی موفقی است و فدراسیون هم از مذاکره با او رضایت دارد. ما مذاکراتی قبل از جام جهانی در ایران و ترکیه با او برگزار کردیم و آن موقع اصلا نتیجه تیم ملی در جام جهانی مشخص نشده بود. ما با او روی اندازه قرارداد و مبلغ آن تفاهم کردیم و همه چیز بین طرفین به صورت تفاهم انجام شد اما این که قرارداد به صورت مبادله شده باشد هنوز این اتفاق نیفتاده است. در مورد اخبار مختلفی که مطرح می‌شود ما به مسئولان مربوطه گفتیم این مسائل را گوش کنید و نه تائید و نه تکذیب انجام ندهید. اجازه بدهید رسانه‌ها کار خودشان را انجام دهند. ما اعتقاد داریم خواهان کی‌روش هستیم و این مسئله به نفع ما هست و خیلی به مسائل دیگر گوش نمی‌دهیم. اگر فدراسیون این صبوری را نداشت نمی‌توانستیم به نتایج خوب برسیم. ما صبوری می‌کنیم و همین باعث شده نتایج خوبی با کی‌روش کسب کنیم.

وی تاکید کرد: باید بپذیریم که ما مشکلات مالی در برگزاری مسابقات داشته‌ایم و از سوی دیگر بحث بر سر سربازان فوتبال هم وجود دارد. قبل از اعزام به مسابقات جام ملت‌های آسیا در استرالیا دیدید که 4 بازیکن نتوانستند برای تیم ملی به میدان بروند حال شما تصور کنید به یک باره در آستانه مسابقات به کی‌روش بگویند 7-8 بازیکن تیم ملی سرباز هستند و نمی‌توانند به مسابقات بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه افزود: مورد دوم این است که حقوق کی‌روش از عید امسال به حساب او واریز نشده است. البته ما پول او را داشته‌ایم و تبدیل به دلار هم شده اما به حساب او می‌رفت و برمی‌گشت. بدتر اینکه حساب این مربی را هم در سوئیس بسته‌اند و حرف او این است که فرض کنید من با شما قرارداد امضا کرده‌ام شما چگونه می‌خواهید پول من را پرداخت کنید؟ اینها چیزهایی است که بر سر راه ما قرار دارد و مردم و رسانه‌ها زیاد نباید در فکر این مسائل باشند و فدراسیون باید این مشکلات را حل کند.

به گزارش فارس، تاج در خصوص بحث سربازها نیز گفت:‌همین حالا با وزیر و صالحی‌امیری جلسه داشتیم.مسئله سربازها مسئله ملی است. شما دیدید که یک افتخاری نصیب فوتبال کشور شده که در چند مورد مورد تائید مقام معظم رهبری قرار گرفته است. این اتفاق اتفاق خوبی محسوب می‌شود.از آن طرف مسئولان نظام وظیفه هم می‌خواهند در این موفقیت‌ها شریک باشند.به همین علت به سرلشکر باقری نامه نوشتیم و از آنجا که او را از نزدیک می‌شناسم می‌دانم که منافع  ملی توسط او و ستاد مشترک نیروهای مسلح در نظر گرفته می‌شود.از اینکه شما رسانه‌ها هم پیگیر تیم ملی امید هستید ممنون هستم.

تاج در پاسخ به این سؤال که ظاهرا شرکت آدیداس محدودیت‌هایی برای لباس‌های تیم ملی در نظر گرفته است، گفت: لباس تیم ملی حاشیه‌های فراوانی داشت و حتی بعضا می‌دیدید رسانه‌ها آن را به زیرپیراهنی تشبیه می‌کردند. خوشحالم که تیم ملی در جام جهانی لباس شیک پوشید و ناراحتم از اینکه در روز 5 بار به رسانه‌ها جواب می‌دادم که این لباس‌ها زیرپیراهنی نیست. جای غبطه و حسرت دارد که چرا برخی رسانه‌ها در بدترین شرایط وارد این حواشی می‌شدند. البته صحبت شما را قبول دارم چون آدیداس محدودیت‌هایی قائل شده و عنوان کرده از طرف‌های مختلف تحت فشار است ولی آنها خواهان مذاکره با ما شدند.

وی تاکید کرد:‌در قرارداد قبلی تغییراتی به وجود آورده بودیم و آنها گفتند قرارداد باید تبدیل به قراردادی تجاری شود. روز گذشته هم نزدیک به 6 هزار تکه البسه را از آدیداس تحویل گرفتیم ولی حالا نمی‌دانیم آیا می‌توانیم آنها را بفروشیم یا باید به این و آن بدهیم؟

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا از فروش آدیداس سودی به فدراسیون فوتبال رسیده یا خیر، گفت: قرار شده از محل فروش آدیداس که در خارج از کشور توسط هواداران پیراهن‌های خریداری شده مبالغی به ما برسد که این را هم کمیته بازاریابی و اقتصادی فدراسیون و آقای ممبینی پیگیر خواهند شد.

تاج در پایان در خصوص اینکه آیا برای جام ملت‌های آسیا از کی‌روش شرط قهرمانی گرفته‌اند، گفت: من این مسئله را در رسانه‌ها خواندم ولی هیچ شرطی برای قهرمانی از کی‌روش نگرفتم. ما شرطی نگذاشتیم چون او را می‌شناسیم و وقتی این همه در مورد قراردادها و سربازها جدل می‌کنیم و رایزنی داریم معنی‌اش این است که برای قهرمانی تلاش می‌کنیم. باز هم تاکید می‌کنم من شرطی برای قهرمانی در قرارداد کی‌روش نداشتم و ان‌شالله در ادامه باز هم با هم صحبت خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس