ارز مسافرتی

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران گفت: با دستور بانک مرکزی از امروز (30 تیرماه) فروش ارز مسافرتی در همه بانک‌های عامل متوقف شد.

به گزارش مشرق، احمد اصغری در پاسخ به این پرسش که «بانک سامان در اطلاعیه‌ای این موضوع را تکذیب کرده است»، گفت: این صدور رسمی بانک مرکزی است و به همه بانک‌ها نیز ابلاغ‌ شده است.

او با اشاره به اینکه «اگر به دنبال جایگزین کردن صنعت گردشگری به‌جای صنعت نفت هستیم نباید فقط شعار بدهیم»، افزود: بسیاری از طرح‌های گردشگری مانند بوم‌گردی نیمه‌کاره رها شده‌اند و گویا متولیان این امر اعتقادی به پیشرفت این حوزه ندارند.

بیشتر بخوانید:

سردرگمی بانک ها در پرداخت ارز مسافری


او تأکید کرد: دولتی‌ها باید پای کار باشند هرچند که مدیریت جدید سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری اقدام‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند اما این‌ها کافی نیست و باید از بخش خصوصی هم استفاده کنند.

به گفته اصغری، از سه ماه گذشته تاکنون ریاست سازمان، نامه‌های ارسالی بخش خصوصی را برای ملاقات و برگزاری نشست با کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های استان پاسخ نداده‌اند.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران اظهار داشت: ما به دنبال ارائه راهکار و نقشه راه هستیم و می‌خواهیم فضای کسب‌وکار گردشگری موجود را به اطلاع مسئولان دولتی برسانیم.

اصغری از مدیران سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری خواست تا برای توسعه گردشگری از پتانسیل‌ها و توانایی‌های بخش خصوصی کمک بگیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس