کد خبر 876254
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
 تخم مرغ

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخم گذار ایران از کاهش ۲۰ درصدی تولید تخم مرغ خبر داد و گفت: در ۴ ماهه امسال کمتر از هزارتن صادرات انجام شده است.

به گزارش مشرق، سید فرزاد طلاکش با بیان اینکه قیمت تخم مرغ در دو هفته گذشته تقریبا ثابت بوده است، اظهارداشت: نسبت به ماه گذشته قیمت این محصول کاهش یافته و هم اکنون میانگین قیمت هرکیلوگرم از آن درب مرغداری ۶۰۰۰ تومان است.

وی پیش بینی کرد که  وضعیت قیمت طی روزهای آینده به همین شکل بماند و دلیلی برای افزایش یا کاهش نرخ این محصول وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

رشد قیمت ۹ گروه کالایی؛ مرغ در صدر گرانی‌ها

دبیرکل کانون سراسری مرغ تخمگذار ایران درباره شرایط بازار نهاده های دامی نیز افزود: قیمت نهاده ها نسبت به ۲۰ روز گذشته تغییری نداشته و درحال حاضر نرخ هرکیلوگرم کنجاله سویا تحویل درب مرغداری ۲۲۵۰ تومان و ذرت تحویل درب مرغداری بین ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان است.

طلاکش با بیان اینکه صادرات تخم مرغ به دلیل مشکلات قیمتی تقریبا متوقف شده است، گفت: ما در این زمینه با ممنوعیت و محدودیت مواجه نیستیم اما توان رقابت در بازارهای جهانی را نداریم.

وی با اشاره به اینکه تولید تخم مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: خارج شدن برخی از واحدها از چرخه تولید در پی بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، دلیل این امر است.

این فعال بخش خصوصی تصریح کرد: با وجود این به دلیل کاهش تقاضا در داخل(با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه ها و گرمای هوا) از نظر وزنی با مازاد محصول مواجه هستیم. چراکه در استانهایی مانند خراسان، اصفهان، یزد و سمنان بخاطر اینکه بازار داخل صدمه نبیند، مرغ های سن بالا حذف نشده اند و به تولید ادامه می دهند.

طلاکش ادامه داد: در ۴ ماه امسال صادرات تخم مرغ از کشور کمتر از ۱۰۰۰ تن بوده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس