کد خبر 876224
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰
عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا

مدیرعامل شرکت گروه مپنا گفت: اگر وزارت نفت تشخصیص دهد و دعوت کند، همراهی می کنیم و ما آمادگی داریم سهم توتال را در فاز ۱۱ پارس جنوبی در اختیار بگیریم.

به گزارش مشرق، عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا اظهار داشت: من فکر می کنم پتانسیل های داخلی از جمله مپنا می توانند اجرای بخش قابل توجهی از برنامه های وزارت نفت را در این اوضاع و احوال برعهده بگیرند، کمااینکه در دوران تحریم، فازهای پارس جنوبی را با توان داخلی توسعه دادیم،  پیشرفت بسیار خوبی هم در آنها بود و در دوره اخیر هم این فازها تکمیل شد.

علی آبادی با بیان اینکه "نباید فرصت را از دست دهیم و باید با اتکای ظرفیت های داخلی، صنعت نفت را توسعه دهیم"، گفت: فاز 11 پارس جنوبی اولین پیشنهاد مپنا به وزارت نفت بود، البته بعد از آنکه این پروژه به مپنا واگذار نشد، تا الان ما دیگر مذاکره ای با وزارت نفت در خصوص فاز 11 پارس جنوبی نداشتیم.

بیشتر بخوانید:

زیان ۴۰ میلیون دلاری توتال در خروج از پارس‌جنوبی

وی افزود: مپنا در گذشته طرح توسعه ای را برای 100 درصد پروژه فاز 11 پارس جنوبی به مجموعه وزارت نفت پیشنهاد داده بود، اکنون نیز اگر وزارت نفت تشخصیص دهد و دعوت کند، همراهی می کنیم و ما آمادگی داریم سهم توتال را در فاز 11 پارس جنوبی در اختیار بگیریم.

مدیرعامل شرکت گروه مپنا در پاسخ به اینکه "آیا این شرکت توانایی تأمین مالی سهم توتال در فاز 11 پارس جنوبی را دارد؟"، گفت: ما مشکل تأمین سرمایه برای توسعه فاز 11 نداریم.

وی ادامه داد: ما ثابت کرده ایم که می توانیم؛ مپنا تاکنون میلیاردها دلار در پروژه ها سرمایه گذاری کرده و الان بیش از 10 هزار مگاوات نیروگاه داریم که با سرمایه گذاری خودمان این ظرفیت را ایجاد کرده ایم.

علی آبادی تصریح کرد: ما هم از منابع داخلی استفاده می کنیم و هم امکان استفاده از سرمایه های خارجی وجود دارد؛ حتی پولهای سرگردان کشور که به صورت نقدینگی در جامعه وجود دارد را می توان با برنامه ریزی درست، به سمت توسعه پروژه ها سوق داد.

مدیرعامل گره مپنا با بیان اینکه "متأسفانه نقدینگی در جامعه در خدمت سفته بازی است"، گفت: این حجم عظیم نقدینگی که در کشور وجود دارد را می توان به پروژه های توسعه ای کشاند و این پول ها به جای اینکه یکبار به سمت سکه و بار دیگر به سمت ارز بروند، می توانند برای کشور ارزش افزوده ایجاد کرده و برای مالکان خود نیز درآمدزایی به دنبال داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۰
    7 1
    شرکت مپنا شرکت خوبی است دولت باید کمک کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس