کد خبر 876174
تاریخ انتشار: ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷
بکر

آلیسون با شکستن رکورد بوفون به گران ترین دروازه بان تاریخ تبدیل شد.

به گزارش مشرق، آلیسون بکر بالاخره در جنگ باشگاه های بزرگ لیورپول را انتخاب کرد تا با شکستن رکورد ۱۷ ساله جیان‌لوییجی بوفون به گران ترین دروازه بان تاریخ تبدیل شود. به بهانه ورود آلیسون، آمار گران قیمت ترین خریدهای تاریخ باشگاه لیورپول را در ادامه می‌بینیم:

۱۰-روبرتو فرمینو (۲۹ میلیون پوند)

قبل از پیوستن به لیورپول در تابستان ۲۰۱۵ هرگز گلزن درجه یکی نبود اما فصل قبل با زدن ۲۷ گل در ۵۲ بازی، نشان داد در فاز گلزنی نیز پیشرفت زیادی داشته است. فرمینو کاملا در سبک بازی پرفشار و ضرباهنگ بالای تیم یورگن کلوپ می‌گنجد. مهاجم ۲۶ ساله برزیلی همیشه نشان داده کار تیمی را به منافع شخصی خود ترجیح می‌دهد.

۹-سادیو مانه (۳۰ میلیون پوند)

خالق سریع ترین هت‌تریک تاریخ لیگ برتر در تابستان ۲۰۱۶ از ساوتهمپتون راهی لیورپول شد. او در فصل اول که توام با مصدومیت بود ۱۳ گل به ثمر رساند و فصل گذشته هم ۲۰ بار دروازه رقبا را گشود؛ از جمله تک گل لیورپول در دیدار فینال لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید.

۸-کریستین بنتکه (۳۲،۵ میلیون پوند)

دست به جیب شدن لیورپول برای بنتکه با وجود دوران خوبش در آستون ویلا، تعجب همگان را برانگیخت چرا که مشخص بود او نمی‌تواند با فلسفه بازی لیورپول هماهنگ باشد. اشتباه بودن خرید او خیلی زود مشخص شد و بنتکه بعد از تنها یک فصل به کریستال پالاس رفت.

۷-اندی کارول (۳۵ میلیون پوند)

بعد از انتقال رکوردشکن فرناندو تورس به چلسی، لیورپول در روز آخر نقل و انتقالات زمستان ۲۰۱۱ دست به کاری حیرت انگیز زد و همزمان لوئیس سوارز و اندی کارول را به آنفیلد کشاند. کارول با این ترانسفر به گران ترین بازیکن انگلیسی تاریخ تبدیل شد. هیچ چیز در آنفیلد بر وفق مراد کارول پیش نرفت و بعد از زدن تنها ۱۱ گل، با انتقالی قرضی که بعدا دائمی شد به وستهم پیوست.

۶-آلکس اوکسلید چمبرلین (۳۵ میلیون پوند)

این مخصول آکادمی ساوتهمپتون در آخرین روز نقل و انتقالات تابستانی ۲۰۱۷ از آرسنال به لیورپول پیوست. اوکس ۲۴ ساله قبل از مصدومیت در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان مقابل رم، با ۴۲ بازی و ۶ گل نشان داد انتقال موفق داشته است. چمبرلین با آن مصدومیت جام جهانی را از دست داد و حال گفته شده در بخش زیادی از فصل پیش رو غایب خواهد بود.

۵-محمد صلاح (۳۶،۹ میلیون پوند)

بعد از گذراندن مقاطعی قرضی، صلاح در سال ۲۰۱۶ رسما از چلسی جدا شد اما در تابستان گذشته بعد از عملکردی درخشان در رم، به جزیره بازگشت تا پیراهن لیورپول را به تن کند. این بازیکن ۲۵ ساله با زدن ۴۴ گل در ۵۲ بازی فصلی رویایی را سپری کرد و بسیاری از رکوردها را به نام خود ثبت کرد. اما فصل درخشان صلاح با مصدومیت در فینال لیگ قهرمانان در اثر برخورد با سرخیو راموس با تلخی به پایان رسید و حضور او در جام جهانی ۲۰۱۸ را در هاله ای از ابهام قرار داد.

۴-فابینیو (۳۹ میلیون پوند)

این بازیک ۲۴ ساله فصل قبل در پست هافبک دفاعی برای موناکو بازی کرد و خرید او نشان می‌دهد فابینیو قرار است جای خالی امره جان را پر کند. فابینیو مدت ها در رادار منچستریونایتد نیز قرار داشت. او توانایی بازی در چندین پست را داراست و احتمالا می‌تواند موثر ترین خرید سال های اخیر یورگن کلوپ لقب گیرد.

۳-نبی کیتا (۵۲،۷۵ میلیون پوند)

در زمان قطعی شدن این انتقال در تابستان ۲۰۱۷، کیتا گران ترین خرید تاریخ باشگاه لقب گرفت. این هافبک باکس تو باکس در دو فصل اخیر در لایپزیش ۱۷ گل به ثمر رسانده و هواداران مرسی سایدی برای دیدن او در پیراهن لیورپول لحظه شماری می‌کنند.

۲-آلیسون (۵۶ میلیون پوند)

لیورپول برای خرید آلیسون از رم ابتدا ۵۶ میلیون پوند پرداخت کرد و در قراردادش، افزونه هایی تا سقف ۹ میلیون پوند نیز گنجانده شده است. بکر که با قراردادی ۶ ساله به آنفیلد آمده، حالا لقب گران ترین دروازه بان تاریخ را به خود اختصاص داده است. دروازه بان ۲۵ ساله مورد توجه چلسی و رئال مادرید هم قرار داشت و برای این به لیورپول آمده تا مشکلات بی پایان قرمزها در قفس توری را خاتمه دهد.

۱-ویرجیل فن‌دایک (۷۵ میلیون پوند)

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس