قالیباف

نماینده مجلس گفت:قالیباف در حال حاضر پست و یا مقام سیاسی خاصی ندارد؛ اما به علت اینکه ایشان فردی صاحب‌نظر است و از سویی احتمال دارد در انتخابات آینده هم حضور داشته باشد، مورد نقد و تخریب قرار می‌گیرد.

به گزارش مشرق، از خروج محمدباقر قالیباف از شهرداری تهران نزدیک به یکسال می گذرد، وی در این مدت علاوه بر فعالیت های دانشگاهی و خلبانی، تنها در حوزه عمومی و در چند سخنرانی به بیان دغدغه ها پرداخته است. حال در این میان انتشار چند تصویر از وی که یکی مربوط به سال 94 در خرمشهر و تصاویری در میان مردم تعدادی استان های کشور بوده، باعث هجمه و ادامه پروژه تخریب علیه وی شده است.

اصغر سلیمی نماینده مردم سمیرم در مجلس در پاسخ به این پرسش که چرا آقای قالیباف علیرغم آنکه هیچ پست و مقام سیاسی ندارد، مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد، گفت: آقای قالیباف به عنوان یکی از گزینه‌های ریاست جمهوری در دوره‌های قبل، همیشه به نوعی در صحنه‌های انتخابات و سیاست حضور داشته است و برای انتخابات آینده هم، ایشان یکی از پتانسیل های جبهه انقلاب است.

بیشتر بخوانید:

قالیباف و افتتاح‌هایی که در تهران تبدیل به خاطره شده‌اند

از سویی با توجه به سوابق سیاسی ایشان در شهرداری سابق، طبیعی است که تخریب‌ها و هجمه‌هایی علیه ایشان ادامه داشته باشد؛ زیرا جناح رقیب به خصوص در حیطه شهرداری، عملکرد چندان مطلوب و خاصی نداشته است. بنابراین از این راه تلاش می‌کند با تخریب وی، افکار مردم را از سؤال در رابطه با عملکرد این نهاد دور کند. درست است که قالیباف در حال حاضر پست و یا مقام سیاسی خاصی ندارد؛ اما به علت اینکه ایشان فردی صاحب‌نظر است و از سویی احتمال دارد در انتخابات آینده هم حضور داشته باشد، مورد نقد و تخریب قرار می‌گیرد.

سلیمی گفت: به نظر بنده قالیباف باید جواب منتقدان را بدهد و به تلاش خود در مسیر فعالیت های سیاسی ادامه دهد؛ چرا که انتقاد نسبت به ایشان در سایر مسائل هم مشهود است. چنانچه وقتی موضوع نواصولگرایی مطرح شد، انتقاداتی به این نظر وارد شد که البته بیشتر از سوی حزب رقیب بود. بدون شک مواضع و نظرات ایشان در تعریف از نواصولگرایی جالب و در خور تأمل است؛ اما شاید چون ایشان در انتخابات گذشته نتوانست آنگونه که باید خود را نشان دهد باعث شد تا نظرات ایشان در رابطه با نواصولگرایی نیز پررنگ تلقی نشود. هر چند، باز هم تکرار می‌کنم که این بی‌توجهی بیشتر از سوی جریان رقیب بود و همانطور که اشاره کردم از آنجا که جریان حاکم در حال حاضر رقیب سیاسی قالیباف است، طبیعی است که منتقد ایشان هم باشند و یا از نظرات ایشان استفاده نکنند. چنانچه مدیریت جهادی ایشان می‌تواند در زمینه اقتصادی به عنوان یک راهکار مدیریتی استفاده شود؛ اما تا به حال اینگونه نبوده است. حتی در بحث حضور ایشان در دولت کنونی نیز مواضع خصمانه و حتی تمسخرآمیزی را شاهد بودیم که این موضوع هم متأثر از همان بحث رقابتی و سیاسی است که در رابطه آن صحبت کردم.

اصغر سلیمی در پایان اظهار داشت: البته باید به این نکته نیز توجه داشت که آقای قالیباف رقیب اصلی ریاست جمهوری بود و قطعاً جمع اضداد یا دو متضاد تا حدودی غیرممکن یا حداقل غیرقابل تصور است. شاید اگر قالیباف هم در این جایگاه قرار داشتند همین موضع را انتخاب می‌کردند. از سویی وی تفکرات خاصی را دارد که ممکن است با تفکرات دولت حاکم در تضاد باشد. هر چند این موضوع یعنی حضور ایشان در دولت شایعه بود و دولت و سایر جریانات هم آن را می‌دانستند. با این حال وجود مسائل و رقابتهای سیاسی باعث شد تا مواضع خصمانه‌ای نسبت به این موضوع نیز ایجاد شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بصیرت IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    مشرق زورکی یک مهره سوخته رو رسانه ای کن تا زنده نگهداری !!!!!!
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      73 17
      تنها کسی که میتواند ایران را نجات دهد.حتما از 4 درصدی ها هستی که رانت ازدولت ها امروز ودیروز گرفتن قالیباف باید بیاید وپولهای مردم اگردر کابین دختران مدیران قبلی هم باشد باز پس بگیرد.فقط ایشان می تواند این کار را انجام دهد.مخالفان قالیباف عمدتا 4 درصدی ها هستند قدرت پول ورسانه انها بسیار قوی است.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      23 49
      برو ببین چه کسانی و چرا چرا قالیباف را حذف کردند
    • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      25 80
      سوخته ؟؟؟ اسم خودتم گذاشتی بصیرت!!!
    • یولداش IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      19 64
      فقط آفتابه برجام باید رسانه ای شود
    • من هستم IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      31 12
      خودم جلو می افتم برای رای به قالیباف
    • US ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      27 8
      انشاءالله قالیباف دوباره نامزده خواهد شد...البته اگر تشکیلات من درآوردی جمنا بذاره
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    5 58
    بی خودی خودشو کشید کنار.ت دوره بعدی هم دیگه کسی سر این کاری که کرد بهش اعتماد نمیکنه و نامزد نشه سنگین تره. احتمالا رئیس جمهور بعدی ایران همین اقای لاریجانی رئیس مجلس باشه
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    46 9
    تنها فردی که با پشت کارش میتونه برای مردم ایران زندگی بهتری رو فراهم کنه همین قالیبافه هرکی تهران 12 سال پیش و تهران امروز رو ببینه قطعا حرف من رو تایید میکنه مگر اینکه دل مریزی داشته باشه که ...
  • مجیدم IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    11 31
    بابا قالیباف را مسئولان ایران نمیخواهند. اینها یک ... که به همه باج بدهد میخواهند و میدانند قالیباف باج بده نیست. قالیباف یک مدیر فعال اما دیکتاتور مثل رضا شاه است
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      10 2
      رضا شاه؟
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      31 4
      اتفاقا مدیر باید دیکتاتور باشه تا موفق بشه مخصوصا در ایران
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    3 28
    می بینید و نمیخواهید ببینید. مگر باقر قالیباف نیامد و کاندیدا نشد. چه کسانی رئیسی را آوردند . چه کسانی از قالیباف خواستند کنار برود.؟؟؟؟
  • سحر DE ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    46 8
    دوره بعدی ریس جمهور هر کی بشه از اصلاح طلب های راند خوار و حرام خوار نخواهد بود و ملت خوب فهمیدن اصلاح طلب یعنی چه و در رای گیری اینده خواهید دید که 4% بیش نخواهند بود البته اگر تخلفات انتخاباتی نکنند .
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    22 11
    چرا احمدی نژاد هنوز مورد هجمه و تخریب قرار می‌گیرد؟
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      15 9
      بخاطر حلقه انحرافی اطرافیانش
    • حامد IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      3 2
      برای اینکه هر روز یه جنگولک بازی ای در میاره..........
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      2 1
      کاربر 13:40 می شود بفرمایید منظور از انحراف چه می باشد؟ چه چیزی وجود داشته است که از آن منحرف شده است؟
  • ایرانی IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    11 3
    ایکاش وقتی رای میدیم کمی تامل کنیم،،مدیریت خوب دوسوم عراق وهمه سوریه روازلشکردنیاپس گرفت،مدیرلایقی که ایران روگلستان کنه
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    3 9
    مشرق بداند سوابق قالیباف اظهر من الشمس است و عدم درج کامنتهای مخالف هرگز لیبرالهای اسبیح به دست و چفیه به دوش را نجات نخواهد داد.
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    7 2
    بازم سایت مشرق نظرات باز نشر میکند سایت انتخاب بهار نیوز هرروز از کلیدساز بزرگ وکاندیدای پوششی مجیز گویی می کنندونظرات را هم بستن.امان از بی تدبیری این ها
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      15 0
      دولت نه توانایی کار اجرایی دارد نه حالش چون انقدر جمع کردن که سنگین شدن.
  • مدیریت جهادی IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    21 5
    سال 1400 تکرار کنید "رئیس جمهور قالیباف". اگر هم قالیباف نیاد 100% سردار قاسم سلیمانی رئیس جمهوره و دکتر قالیباف هم معاون اولشه ایشالله.
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      3 2
      به نظرم همین قالیباف باشه اگه سردار سلیمانی بیاد نمیدونی چه کارهایی انجام میدن این بی بی سی و ووا و من و تو و غرب زده های داخلی برای تخریب حاج قاسم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس