صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۶ تیر

بعد از سفر دکتر ولایتی به مسکو و مذاکرات موفق او با رییس جمهور روسیه، ستون پنجم رسانه‌ای راهبرد «تسلیم» به دست و پا افتاده‌اند و بسامد حضور رسانه‌ای آنان به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

سرویس سیاست مشرق - دیدار دانلد ترامپ با ولادیمیر پوتین، با وجود هیاهوی تبلیغاتی و گمانه‌زنی‌های داغ درباره معامله دو طرف بر سر «ایران»، به نتیجه‌ای نرسید و حتی به واسطه ناشی‌گری ترامپ و اظهارات از موضع ضعف او در برابر پوتین، سیل انتقادات از سوی سیاستمداران سابق و لاحق آمریکا به ترامپ را به دنبال داشت و حتی او را به «وطن فروشی» متهم کردند. از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی که ۷ سال تمام همه زور خود را برای سرنگونی دولت قانونی سوریه زد و جبهه تروریست‌های تکفیری در واقع «نیروی نیابتی» تل‌آویو بوده‌اند، اکنون از آن همه خط و نشان بی بی نتانیاهو که «ایران نباید در هیچ کجای سوریه حضور داشته باشد» به این‌جا رسیده که تو "تو رو خدا دیگه از ۶۰ کیلومتری محدوده مرز جولان جلوتر نیایید"!

در حالی که پروژه «۷ تریلیون دلاری» آمریکا برای فتح غرب آسیا و تغییر نقشه آن، به شکست نهایی نزدیک‌تر می شود، و در حالی که معادله‌ی بودجه نظامی ۶۷۵ میلیارد دلاری آمریکا در برابر بودجه فقط «۶ میلیارد دلاری» جمهوری اسلامی (علی‌رغم همه محاسبات مالی، منطقی، نظامی و ژئوپلیتیک) زانو زده است، «ستون پنجم» وابسته به محور غربی-عبری-عربی به شدت در داخل کشور به تکاپو افتاده تا از به بایگانی رفتن کامل خط «تسلیم» در برابر زورگویی‌های ترامپ جلوگیری کند.

عوامل این جریان دیگر تاب سخن گفتن در لفافه را ندارند و اکنون در مصاحبه‌های خود در سلسله نشریات جریان خاص (که بسامد آن بعد از سفر دکتر ولایتی به مسکو به طرز محسوسی افزایش یافته است) به صراحت و خیلی عیان به سخنگوی مکرون و «ترزا می» تبدیل شده اند.

«شاه سلطان حسین»، آخرین پادشاه از سلسله صفوی، کسی بود که با بی‌درایتی و بی‌کفایتی خود، هم موجب سقوط سلطنت مقتدر صفوی شد و هم پایتخت کشور را تقدیم به «شاه محمود غلزایی»، حاکم قندهار کرد. شاه سلطان حسین در تاریخ ایران به نماد تفکری تبدیل شد که با توهم، بی درایتی، ناتوانی و اعتماد به بیگانه موجبات فروپاشی کشور را فراهم می آورد.

شاه سلطان حسین

 

در همین رابطه بیشتر بخوانید:

رونمایی از پیاده‌نظام رسانه‌ای فرانسه در ایران!

چگونه «پول» شبهه‌ناک، روزنامه «شبهه‌ناک» تولید می‌کند؟ +عکس

مشرق در گزارشی به تاریخ ۲۷ آبان ۹۶ با عنوان «رونمایی از پیاده‌نظام رسانه‌ای فرانسه در ایران!» دو تن از عوامل میدانی فرانکوفیل‌های وطنی را معرفی کرد. یکی از آن‌ها فردی به نام «علی بیگدلی» است که روزی نیست یکی از سلسله نشریات جریان خاص از او مصاحبه‌ای در کسوت «تحلیل‌گر سیاست خارجی» منتشر نکند.

آقای بیگدلی که دکترای تاریخ خود را از دانشگاه «تولوز» در جنوب فرانسه گرفته اند، در جدیدترین مصاحبه خود با روزنامه بهار(۲۶ تیر) چنین گفته اند:

" «ما اروپا را از دست داده‌ایم. الان یک ماه است که اروپایی‌ها، دیگر درباره ما صحبت نمی‌کنند و جلسه اخیر ایران با ۱+۴ هم هیچ دستاوردی نداشت. زیرا در آنجا سه مسئله حقوق بشر، آزمایش موشکی و حضور در سوریه و یمن مطرح شد و آقای ظریف هیچ پاسخی برای آن نداشت و اعلام کرد که با مقامات عالی رتبه باید صحبت کند و به ایران بازگشت اما هنوز هیچ خروجی ما ندیدیم...نباید فراموش کرد که در این مسیر ما باید امتیازاتی هم به غربی‌ها بدهیم. آن‌ها سه شرط مشخص دارند و ما اگر انتظار داریم روابطمان بهبود پیدا کند باید یک سری امتیاز بدهیم تا بتوانیم یک سری امتیاز دریافت کنیم. نمی‌توان صرفاً انتظار داشت که آنها به ما امتیاز بدهند و هیچ خواسته‌ای نداشته باشند»."

علی بیگدلی - رسانه های اصلاح طلب با او تحت عنوان کارشناس سیاست خارجی گفتگو می‌کنند

و بعد این چنین به نیابت از فرانسه و «امانوئل مکرون»، با نظام «اتمام حجت» کرد:

"در حوزه سیاست خارجی باید اقدامات عملی را در دستور کار قرار دهیم. ابتدا به ساکن باید پای تهران از پرونده یمن خارج شود. در مرحله بعد هم وضعیت سوریه باید به یک تعادل برسد و نیروهای خود را کاهش دهیم. در این راستا ما اکنون نزدیک به یک سال است که آزمایش موشکی انجام نداده‌ایم که این اقدام مثبتی است و تا به اندازه‌ای حساسیت‌ها را کاهش می‌دهد. "

به گزارش مشرق، پیش از این رسانه‌ها و منابع تحلیلی از رواج نشریات «سفارتی» خبر داده بودند که به عنوان مامور و عامل پیشبرد منافع کشورهای اروپایی فعالیت می‌کنند؛ هشداری که همواره با برچسب‌هایی نظیر «توهم توطئه» همراه شده بود اما اکنون شواهد این پیوند شوم در لابلای صفحاتشان به چشم می‌خورد.

خبر خوب این که، مجمع تشخیص مصلحت امروز تفسیر شورای نگهبان را تایید کرد و لوایح بحث‌برانگیز FATF به بایگانی رفت، گرچه نمی توان از تحرکات عوامل راهبرد «تسلیم» در اجرای چراغ خاموش آن غافل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    45 17
    یکی از آن‌ها فردی به نام «علی بیگدلی» است که روزی نیست یکی از سلسله نشریات جریان خاص از او مصاحبه‌ای در کسوت «تحلیل‌گر سیاست خارجی» منتشر نکند.
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      13 3
      بید دلیه دیکه
    • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      42 3
      ایران فروشی دکتری نمی خواد با یک دیپلم ردی هم می شه از روی وطن رد شد
  • IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    16 28
    در این مسیر ما باید امتیازاتی هم به غربی‌ها بدهیم. آن‌ها سه شرط مشخص دارند
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    57 86
    خاک بر سرتان مشرق
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      65 13
      خاک بر سر خودت و دارودستت.
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    34 9
    آخرین پادشاه از سلسله صفوی، کسی بود که با بی‌درایتی و بی‌کفایتی خود، هم موجب سقوط سلطنت مقتدر صفوی شد و هم پایتخت کشور را تقدیم به «شاه محمود غلزایی»، حاکم قندهار کرد. شاه سلطان حسین در تاریخ ایران به نماد تفکری تبدیل شد که با توهم، بی درایتی، ناتوانی و اعتماد به بیگانه موجبات فروپاشی کشور را فراهم می آورد
    • DE ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      28 9
      چرا به رییس جمهور منتخب اهانت میکنی
    • مهدی IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
      6 1
      با یک مقدار مطالعه در تاریخ متوجه خواهید شد که سلطان حسین تا چه اندازه در فشار نیروهای داخلی صاحب نفوذ و عهد شکنی و بی وفایی به ظاهر فداییان قزلباش در بزنگاه نیاز بود و از این سرنوشت گریزی نبود مشکل ما در نقل تاریخ فقط منحصر به نقد عملکرد سلطان حسین است در حالی که این سرنوشت گریز ناپذیر هر حکومتی در شرایط زمان سلطان حسین است.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    28 10
    شما کمه همه این چیزها را می دانید و اینهمه سند خیانت از اصلاح طلبان دارید چرا معطلید؟ چرا از ترس اتحادیه اروپایی جرات برخورد با این خائنها و عوامل فساد را ندارید؟
  • محمد IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    29 17
    اینا میتونن برا مذاکره با غربی از ناموس خودشون استفاده کنن البته اگه داشته باشن!! منتشر کن
  • مهماندار هواپیما IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    53 1
    اقای بیگدلی شهروند فرانسه است چرا باید در ایران جولان وطن فروشی بدهد
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    43 9
    علی بیگدلی جناب آقای بیگدلی کدام دل اروپا رو به دست بیاریم!!! آخاه اروپا صدتا دل داره!! کی دل ما رو به دست میاره!!؟؟ خسارت های ما رو کی جبران میکنه؟؟ شما؟؟؟ شما سلطان بانوی مایید یا سلطان بانوی فرانسه؟؟؟؟
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    24 9
    باز خدا رو شكر كه رياست مجمع تشخيص مصلحت نظام دست حامي تفكر مضحك " ايران بدون موشك" نيست . و الا قطع به يقين لايحه ننگين پالرمو و FATF توسط مجمع تصويب مي شد.
  • IR ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    1 8
    جان؟ آهان باشه باشه
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    42 1
    آقای مشرق، شما چرا عرعر کردن این خوک های بی وطن را منتشر می کنید؟! اگر کسی انتقاد دلسوزانه ای دارد خوب است که مطالبش را منتشر کنید. ولی مزخرفات این ارازل و اوباش که اربابشان امثال ترامپ الدنگ و نتانیاهوی نجس است را چرا پخش می کنید؟!!
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    29 0
    آنقدر باید مردم نسبت به کشورشون غیرت داشته باشن تا هر کس در مورد وطن فروشی حرفی زد تف کنن تو صورتش
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    12 19
    با آمدن ترامپ و تغیر شرایط نفوذی ها و وطنفروشها از پشت پرده بیرون آمده و با گستاخی و بیشرمی دست بکار شده اند متاسفانه وادادگی دولت در سیاست خارجی و وادادگی در برخورد با مفسدین داخلی و حالا هم وادادگی در برخورد با این وطنفروشها باعث جری شدن این لجن ها شده است
  • FR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    29 12
    شاه سلطان حسین اصلی که همان خاتمی .....است واین نوچه ها مقلد او.....
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    21 10
    آخ گل گفتي شاه سلطان حسين زمانه ات را بشناس !!!
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۷
    19 10
    شاه سلطان حسن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس