کتاب دفاع مقدس

مدیر انتشارات حدیث قلم از انتشار و رونمایی کتاب «فرمانده عتیق» درباره مادر شهید مجید عتیق‌چی همزمان با هفته دفاع مقدس امسال خبر داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، ابوالفضل درخشنده مدیر انتشارات حدیث قلم، گفت:‌ به تازگی کتاب «فرمانده عتیق» را با محوریت خاطرات یکی از مادران شهدای دفاع مقدس منتشر کرده‌ایم و مشغول برنامه‌ریزی برای رونمایی‌اش هستیم.

وی افزود: تولید این کتاب، داستان جالبی دارد. ابتدای امر دوستان داستان‌نویس و پژوهشگر برای گردآوری خاطرات شهید مجید عتیقه‌چی به منزل مادرش رفتند که به فرمانده عتیق معروف است. با شروع گفتگوها، این دوستان جذب خاطرات خودِ فرمانده عتیق می‌شوند که اسم اصلی‌اش سکینه نواصری است. این مادر شهید در زمان سال‌های جنگ، به فرمانده عتیق و ساکن اندیمشک بوده است. او در شناسایی ستون پنجم عراقی‌ها و مقابله با ترفندهای آنان، اقدامات خاصی در کارنامه دارد. به همین دلیل با لقب فرمانده عتیق شناخته می‌شده است.

این داستان‌نویس در ادامه گفت:‌ متاسفانه فرمانده عتیق همین هفته پیش درگذشت و رونمایی از کتابش را ندید. این کتاب به کوشش بهنام خادم، و داستان‌هایی از لیلی فیروز، شهربانو سادات افتاده، مریم قدیانی، نجمه ولی‌پور و من آماده شده است و درباره قالب نثر آن نیز باید بگویم که مجموعه‌ای از خاطرات فرمانده عتیق را شامل می‌گیرد که با داستان‌نویسی همراه شده‌اند. در واقع این کتاب، یک مستند داستانی است. می‌خواستیم این کتاب را همزمان با سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر رونمایی کنیم که میسر نشد و حالا داریم برای هفته دفاع مقدس برنامه‌ریزی می‌کنیم. به این ترتیب این کتاب ۱۱۷ صفحه‌ای، همزمان با هفته دفاع مقدس در فرهنگسرای سرو رونمایی خواهد شد.

درخشنده درباره دیگر آثار انتشارات حدیث قلم گفت: به تازگی جلد هفتم کتاب «آموزش داستان‌نویسی پیشرفته» را هم منتشر کردیم که به مبحث کاربردهای صحنه و روش‌های صحنه‌پردازی در داستان اختصاص دارد؛ یعنی دقیقا همان موضوعی که در داستان‌نویسی امروز ما کمتر به آن توجه می‌شود؛ محلی که شخصیت در آن عمل داستانی را انجام می‌دهد و می‌توند به عنوان روش انتقال اطلاعات در داستان مورد بهره قرار بگیرد.

مدیر انتشارات حدیث قلم گفت:‌ این کتاب با ۱۴۴ صفحه و قیمت ۱۵ هزار تومان منتشر شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس