کد خبر 875314
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱
ساختمان کمیته

ساختمان جنجالی کمیته امداد امام خمینی در سوهانک سرانجام با قیمت ۹۰۰ میلیارد تومان به دانشگاه آزاد فروخته شد.

به گزارش مشرق، فتاح در مورد فروش ساختمان سوهانک گفت: بعد از 2.5 سال فراز و فرود و اعلام آمادگی 19 دستگاه برای خرید این مجتمع، ساختمان سوهانک نهایتا به مبلغ 900 میلیارد تومان به دانشگاه آزاد فروخته شد.

وی ادامه داد: پیش از این تصور ما این بود که وزارت بهداشت یا علوم خریدار این ساختمان هستند که با توجه به اختلاف قیمت، این مجتمع ماه گذشته به دانشگاه آزاد فروخته و تحویل شد. 35 درصد مبلغ این قرارداد معادل 300 میلیارد تومان به عنوان پیشپرداخت به ما داده شده و مابقی طی 3 سال به ازای 100 میلیارد تومان در هر 6 ماه پرداخت می‌شود. در ضمن جا دارد از برادرم آقای قاضیزاده عذرخواهی کنم، چون احتمالاً ایشان درخصوص فروش این ساختمان از من دلگیر شدهاند، زیرا ما باهم دست دادیم، ولی به این دلیل که رقم پیشنهادی ایشان 720 میلیارد تومان بود و با پیشنهاد دانشگاه آزاد اختلاف 180 میلیاردی داشت، این معامله نهایی نشد.

فتاح گفت: پول حاصل از فروش این ساختمان در صندوق امداد ولایت سپرده گذاری خواهد شد که به عنوان وام ضروری به نیازمندان پرداخت میشود و با این رقم تا 3 ماه آینده هیچ پشت نوبتی وام ضروری در صندوق امداد نخواهد بود.

تهیه بسته‌ حمایت از اقشار ضعیف در برابر نگرانی‌های اقتصادی ماه‌های آینده

پرویز فتاح در خصوص احتمال واردشدن فشارهای بیشتر به اقشار ضعیف جامعه طی ماه‌های آینده و آغاز تحریم‌های جدید و پیش‌بینی این کمیته برای مددجویان اظهار کرد: ما در سال‌های گذشته همواره آمار خروج مددجویان از چرخه حمایتی کمیته امداد را ارائه می‌دادیم ولی این ماه 30 هزار نفر به مددجویان اضافه شد و در ماه‌های آینده هم این روند ادامه خواهد داشت و این موضوع را با کمک دولت پیش بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط امروز و پیش‌بینی‌هایی که از آینده داریم، موضوع افزایش 14 درصدی مستمری مددجویان یا اختصاص 2500 میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی برای اشتغال مددجویان یا بحث احداث 10 هزار مسکن روستایی و تحویل 50 هزار مسکن مهر را دنبال کردیم چراکه در این شرایط تورم مضاعفی به سبدخانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد وارد شده است. غیر از این موارد من اخیرا در چندین جلسه هیئت دولت حضور داشتم و موضوعات مهمی مطرح و تصمیمات مهمی اتخاذ شده که برای جامعه نیازمند ما بسته‌های خاص تصویب شد ولی با توجه به اینکه اعلام این موارد از سوی من ممکن است عواقبی داشته باشد، من مجاز به اعلام این بسته‌ها نیستم.

مسئولان دولت منتظرند تا ببینند شرایط چگونه خواهد شد و متناسب با آن بسته‌های درنظر گرفته شده را رونمایی خواهند کرد. تیم اقتصادی دولت تاکید داشته که در این بسته‌ها، به جای پول نقد از سبدهای کالا استفاده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس