کد خبر 875293
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
 «مسکن مهر»‌هایی که تکمیل نشده خراب می‌شوند

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که مردم از مسکن مهر استقبال نکردند از تحت فشار مالی قرار داشتن مسکن مهر پردیس خبر داد و گفت:‌ برای اتمام مسکن مهر پردیس ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش مشرق، حبیب‌الله طاهرخانی اظهار کرد:  عملیات اجرایی ساخت 2.3 میلیون واحد مسکن مهر در دولت قبل آغاز شد که تا کنون یک میلیون و 670 هزار واحد تحویل و 300 هزار واحد در مرحله اتمام نازک‌کاری قرار دارند که دچار کمبود خدمات روبنایی و زیربنایی بسیاری هستند.

وی با بیان این‌که بخش عمده منابع اعتباری پایدار طرح مسکن مهر در دولت قبل هزینه شده و بخش اندکی در بخش خدمات رسانی برای این دوره باقیمانده است گفت: تاکنون 1.4 میلیون واحد به مرحله فروش اقساطی رسیده است.

بیشتر بخوانید:

آخوندی: دولت نباید حتی یک خانه بسازد

وی با یادآوری این‌که عملیات اجرایی مسکن مهر از ابتدا در سه قالب خودمالک، تعاونی و انبوه‌سازی سه ‌جانبه آغاز شد، افزود: خودمالکین که تنها مشمول دریافت وام بوده و بدون ورود دولت کار خودرا به پایان رساندند اما تعاونی و قراردادهای سه جانبه پروژه های اصلی و مشکل‌دار بودند که بخش عمده‌ای از آن‌ها برای دولت به جا گذاشته شد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران با اشاره به جانمایی 240 هزار مسکن مهر با احتساب شهر جدید هشتگرد در استان تهران، اظهار کرد: در دولت قبل به علت نبود اراضی لازم برای اجرای طرح مسکن مهر به سراغ شهرهای جدید رفته و در این مناطق جانمایی کردند، نواحی که خود دارای مشکلات اولیه در تأمین خدمات و دسترسی‌پذیری بوده و اینگونه در وضعیت بدتری نیز قرار گرفتند.

طاهرخانی با یادآوری این‌که در شهر جدید پرند ساخت حدود 95 هزار مسکن مهر در سال‌های 88 و 89 آغاز شد که مورد استقبال خوب مردم هم قرار نگرفت، افزود: این پروژه با این حجم سنگین از ساخت و ساز از مقیاس یک پروژه مسکونی خارج شده و قطعا در پروژه شکل‌گیری یک شهر کامل قرار می‌گیرد چرا که قرار است نزدیک به 400هزار نفر را در خود جای دهد .

وی بیان کرد: از سوی دیگر سال 91 عملیات ساخت حدود 82هزار واحد در شهر جدید پردیس آغاز شد که به دلیل آب و هوای بهتر و منطقه جغرافیایی مورد اقبال بیشتری از سوی مردم قرار گرفت اما مسئله اساسی آن است که ما زمین آماده توسعه شهری در این شهر جدید نداشتیم به همین دلیل نه تنها فرآیند شهرسازی در آن طولانی شد بلکه هزینه های بسیار بالایی را بر دوش سازندگان و دولت گذاشت.

وی با تاکید بر این‌که قطعا اگر این پروژه در اراضی در جنوب تهران پس از تخریب خانه‌های فرسوده ساخته می‌شد هزینه‌ای کمتر به همراه داشت، اظهار کرد:‌ از آنجایی که سایت مسکن مهر پردیس هیچ‌گونه دسترسی مناسبی به سایر نواحی نداشت مجبور شدیم تا تونلی برابر با تونل رسالت تهران که خود برای ساخت، عمر سه شهردار را دیده، بسازیم.

وی با بیان این‌که مسکن مهر پردیس از لحاظ تأمین مالی بسیار تحت فشار است گفت: هم‌اکنون در مرحله ساخت واحدها دارای 83درصد پیشرفت فیزیکی، مرحله زیرساخت 552 درصد و آماده‌سازی و محوطه‌سازی دارای 62 درصد پیشرفت فیزیکی هستیم که به دلیل مشکلات متعدد ادامه کار برای ما سخت شده است.

به گفته طاهرخانی، مسکن مهر پردیس برای تأمین خدمات روبنایی 1000 میلیارد تومان، آماده سازی و محوطه‌سازی 1094 میلیارد تومان و خدمات زیربنایی 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که جمعا رقمی حدود 2500 میلیارد تومان را به خود اختصاص می‌دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مهدی IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    42 0
    ازمسکن مهر شما بله ولی قبلی رو خیر
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    31 0
    چه وقاحتی. آنقدر هزینه ها و پرداختی ها را بالا بردید تا محرومان که امیدشان به این خانه ها بود دسیتشان به آن نرسد. حالا می گویید مردم استقبال نکردند؟ قیمت را پایین بیاورید ببینید چطور استقبال می کنند.
  • ساکن مهر IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۶
    32 0
    برعکس مسکن مهر باعث خانه دار شدن هزاران مستضعف شد و میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس