کد خبر 875265
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶
لاوروف و پمپئو

در حالیکه وزیر خارجه روسیه مذاکرات روسای جمهوری روسیه و آمریکا را «عالی» توصیف کرد، سفیر سابق آمریکا در مسکو از عدم قاطعیت "دونالد ترامپ" در دیدار با "ولادیمیر پوتین" ابراز تاسف نمود.

به گزارش مشرق، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به سئوال خبرنگاران،  درباره دیدگاهش درباره نشست روسای جمهوری روسیه و آمریکا در پایتخت فنلاند، این مذاکرات را «بسیار هوشمندانه» نامیده و یادآور شد: گفت‌وگو‌ها «بهتر از عالی» پیش رفتند.

لاوروف پیش از برگزاری نشست سران، با "مایک پامپئو" همتای آمریکایی خود در حاشیه نشست سران هلسینکی دیدار و گفت‌وگو نمود. این نخستین نشست وزرای خارجه روسیه و آمریکا بود.

بیشتر بخوانید:

دیدار لاوروف و پمپئو همزمان با ملاقات پوتین و ترامپ

این اظهارات لاوروف در حالی است که "مایکل مک‌فول" سفیر سابق آمریکا در روسیه معتقد است که در جریان دیدار روسای جمهوری دو کشور، این ولادیمیر پوتین بود که پیروز شده است.

این دیپلمات نسبت به برخورد رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات با پوتین ابراز ناامیدی کرد و گفت: «جای تاسف بسیار دارد که ترامپ امروز در هلسینکی نتوانست برخوردی قاطع با رئیس جمهور روسیه داشته باشد. تنها چیزی که از او خواسته شده بود این بود که تنها از خود کمی قاطعیت نشان بدهد، ولی او تصمیم گرفت که چنین کاری را انجام ندهد.و این بسیار ناامیدکننده است»

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس