کد خبر 874913
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷
حوادث رانندگی

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در تابستان امسال نسبت به سال گذشته ۵ درصد جانباختگان در سرصحنه تصادفات در کشور افزایش یافته است و تاکنون ۵۶۳ نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داده اند.

به گزارش مشرق، سردار تقی مهری در جلسه کمیسیون پایش تصادفات جاده ای و ارزیابی و عملکرد استان ها گفت: این ششمین جلسه کمیسیون پایش تصادفات در سطح کشور در سال جاری برای بررسی سفرهای درون شهری و برون شهری است.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات پلیس در سال گذشته تشکیل قرارگاه کاهش تصادفات در سراسر کشور بوده و جلسه کمیسیون پایش و ارزیابی استان ها در این راستا شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید:

روزانه چند نفر در ایران بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌دهند؟

مهری با اشاره به این که در تابستان امسال 6 درصد هم سفر هموطنان افزایش یافته است در خصوص بیشترین تصادفات رخ داده افزود: استان‌های مسافرپذیر شمالی و خراسان رضوی ازنظر آمار بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، لذا اجرای طرح ترافیک تابستانه تا پایان شهریور ادامه خواهدداشت.

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به میزان و عوامل تصادفات صورت گرفته تصریح کرد: 20 درصد جانباختگان سرصحنه تصادف به دلیل سرعت غیرمجاز ، 40درصد به علت خستگی ، خواب آلودگی و بی توجهی به جلو و 35 درصد از جانباختگان به دلیل سبقت و سرعت غیر مجاز گزارش شده است و حدود 75درصد ازجانباختگان سال 97 به دلیل این سه عامل جان خود را از دست داده اند.

وی گفت: 85 درصد مرگ تصادفات جاده های برون شهری به دلیل ناآگاهی مسافران به مسیر و مسیرهای تردد بوده است و 63 درصد تصادفات منجر به فوت و جرح در 30 کیلومتری شهرها به وقوع پیوسته که به دلیل بی توجهی به خط کشی و علائم راهنمایی ورانندگی صورت گرفته است لذا از رانندگان درخواست می شود به علائم نصب شده در 30کیلومتری شهرها بیشتر توجه کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: از ابتدای تابستان تاکنون 563 نفر از هم وطنانمان در سرصحنه تصادف جان خود را از دست داده اند و به همه عوامل پلیس ابلاغ شده و خط قرمزهای جدیدی به فرماندهان سراسر کشور اعلام شده است تا از تصادفات و تخلفاتی که منجر به جرح و فوت افراد می شود ، جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: اگر راننده‌ای دو تخلف حادثه ساز هم‌زمان انجام دهد از ادامه سفر باز می ماند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس