کد خبر 874902
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
بدعت‌گذاری‌های ترامپ در سفرهای خارجی

یک روزنامه آمریکایی به بررسی بدعت‌گذاری‌های رئیس‌جمهور آمریکا در سفرهای خارجی پرداخته است.

به گزارش مشرق، یک روزنامه آمریکایی در گزارشی به بررسی روند نامعمول سفرهای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در مقایسه با روسای جمهور پیشین این کشور پرداخته است.

روزنامه واشنگتن‌پست در یک گزارش تحقیقی نوشته «سفرهای خارجی ترامپ، از حیث مقصد و رفتارهایش در آن سفرها با هنجارها تفاوت دارد.»

بیشتر بخوانید:

توییت ترامپ چند ساعت مانده به نشست با پوتین

مطابق این گزارش، ترامپ در طول یک سال و نیمی که از حضورش در کاخ سفید می‌گذرد کمتر به کشورهای همسایه سفر کرده و از این سفرها برای دامن زدن به تقابل‌جویی با متحدان آمریکا استفاده کرده است.»

ترامپ در این 18 ماه به 20 کشور و فلسطین اشغالی سفر کرده؛ در بازه زمانی مشابه، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا 28 سفر و «جورج دبلیو بوش»، رئیس‌جمهور اسبق 23 سفر انجام داده بودند. 

از زمان روی کار آمدن «رونالد ریگان»، تمامی روسای جمهوری آمریکا  اولین سفرشان را به کانادا یا مکزیک انجام داده‌اند که این نشان‌دهنده اهمیت کشورهای همسایه آمریکا و شریکان تجاری این کشور است. اما این بار 17 ماه طول کشید تا ترامپ پا به یکی از این دو کشور بگذارد. او هنوز به مکزیک سفر نکرده و چند ماه پیش برای شرکت در یک همایش اقتصادی به کانادا سفر کرد.

ترامپ در اقدامی که یک بدعت‌گذاری محسوب می‌شود اولین سفر خارجی‌اش را به عربستان سعودی انجام داد. 

علاوه بر این، این سه رئیس‌جمهور آمریکا ظاهراً نگاه‌های متفاوتی به سفرهای خارجی هم داشته‌اند. اوباما برای احیای مجدد ائتلاف‌های آمریکا بعد از جنگ عراق بیشترین سفرها را داشته و ترامپ، کمتر از اوباما و جورج بوش سفر کرده، اما در هر سفر توقف‌های متعددی داشته است.

نکته دیگر درباره سفرهای خارجی ترامپ این است که او چاشنی پیش‌بینی‌ناپذیری که اصلی‌ترین وجه مشخصه ریاست‌جمهوری‌اش بوده را در سفرهای خارجی هم همراه داشته است.

او در جدیدترین سفرهایش، در بروکسل بار دیگر به انتقاد از ناتو پرداخت و پس از آن در سفر به لندن با انتقاد از «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس باعث تعجب کارشناسان شد.

کارشناسان به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند ترامپ از سفرهای خارجی به عنوان فرصتی برای عمل به وعده‌هایش در مبارزات انتخاباتی و شکستن عرف انجام امور به صورت عادی استفاده کرده است.

این عکس که عکاس دولت آلمان آن را در جریان نشست گروه هفت گرفت، یکی از بحث‌انگیزترین و پربازدیدترین عکس‌های دنیا تبدیل شد. ترامپ در این اجلاس در اقدامی غیرمعمول، بعد از موافقت اولیه با بیانیه گروه هفت، به دلیل سخنان نخست‌وزیر کانادا علیه تعرفه‌های تجاری آمریکا امضایش را پس گرفت.  این عکس، روحیه لجباز و منطق زورگویانه او را به تصویر کشیده است.

ترامپ اکنون به «هلسینکی»، پایتخت فنلاند سفر کرده تا با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند. کشورهای اروپایی به او درباره هر گونه توافق یکجانبه با رئیس‌جمهور روسیه هشدار داده‌اند. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    4 0
    برخورد ترامپ با سران کشور ها را حق ارباب بودن خود می داند بنابراین جای اعتراض نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس