کد خبر 874899
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
کلنگ‌زنی پروژه ساخت ساختمان پلاسکو

رئیس کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از این‌که بنیاد مستضعفان هنوز نقشه پلاسکو را تهیه و به شهرداری ارائه نکرده است، گفت:‌در تهران صدها ساختمان شبیه پلاسکوداریم که با وقوع یک زلزله امکان تخریب وجود دارد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو، اظهار کرد: به روند احداث ساختمان پلاسکو جدید خیلی نقد داریم، چندی پیش یکی از مدیران بنیاد مستضعفان می‌گفت باید کمیسیون عمران برای یک ساختمان جلسه بگذارد. گفتیم وقتی این ساختمان تخریب شد اکثر مسئولان سه قوه و برخی مسئولان رده بالای ممکلت از آن بازدید کردند که این نشاندهند اهمیت این سازه بوده است.

وی تصریح کرد: همچنان 18 ماه از تخریب درگیر تهیه یک نقشه برای اجرای ساختمان جدید پلاسکو هستیم،. جالب است که فعلا بدون نقشه گودبرداری را انجام داده ‌اند نقشه ساختمان تهیه نشده است.

بیشتر بخوانید:

توضیح استاندار تهران درخصوص بازسازی پلاسکو

وی بیان کرد: در تهران صدها ساختمان شبیه پلاسکو داریم که با وقوع یک زلزله  امکان تخریب وجود دارد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: وقتی 18 ماه از حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو می‌گذرد، با وجود این همه حساسیت به وجود آمده اما هنوز نقشه‌ای برای ساختمان جدید پلاسکو طراحی نشده است.

رضایی کوچی تاکید کرد: بسیار متاسف شدم بابت عدم ارائه نقشه.

وی با بیان این‌که بنیاد مستضعفان هنوز نقشه‌ای به شهرداری ارائه نکرده است، گفت: فعلا نقشه گودیرداری و خاک‌برداری ساختمان جدید پلاسکو را شهرداری تایید کرده و قرار است در 15 طبقه نقشه این سازه تهیه شود.

وی یادآور شد: قول داده‌اند نقشه‌ها را سریع آماده کنند و شهرداری نیز آنرا تایید کند تاکار عمرانی شروع و 2 سال آینده ساختمان ساخته شود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس پیش‌تیر نیز با یادآوری این‌که چند هفته آوربرداری این ساختمان طول کشید،‌ اظهار کرد:‌ این مسئله نشان داد که ما در بحث مدیریت بحران خیلی ضعیف عمل کرده‌ و تجربه‌ای در این رابطه نداشته‌ایم و آزمون و خطا کرده‌ایم.

رضایی کوچی ادامه داد: در بحث آوربرداری اطلاعات کافی نداشتیم این‌که چگونه این کار را با توجه به شبکه‌های آب، برق،‌فاضلاب و ... انجام دهیم. از سوی دیگر این تجربه مستندسازی نکرده‌ایم تا برای اتفاقات احتمالی بعدی از آن استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: هزاران نفر در ساختمان پلاسکو اشتغال داشتند که 18 ماه است آنها را رها کرده‌ایم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس