کد خبر 874657
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
نمایشگاه دام مشهد

چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته مشهد در حالی به اتمام رسید که برای نخستین‌بار در این نمایشگاه فروش سگ‌های تزئینی میلیونی در یکی از غرفه‌های آن انجام شد.

به گزارش مشرق، برای بازدید از چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته به نمایشگاه بین‌المللی مشهد رفتیم، پس از گشت و گذار در سالن فردوسی این نمایشگاه و گفت‌وگو با چند غرفه‌دار و بازدیدکننده قدم به بیرون گذاشتیم، اما تجمع، سر و صدا مردم و کف‌زدن‌های آنان نظرمان را جلب کرد تا برای حتی یک بازدید کوتاه هم که شده سری  به آن غرفه بزنیم.

ازدحام و تجمع مردم کمی برای دیدن داخل غرفه سخت بود اما با کمی تامل و صبر بالاخره به جلو نزدیک شدیم، 6 قلاده سگ و چند مربی در داخل غرفه حضور داشتند و دور تا دور غرفه با طناب بسته شده بود.

فروش سگ با خدمات جانبی

با یکی از مربیان غرفه گفت‌وگو کردیم، مربیان دیگر داخل غرفه او را طباطبایی صدا می‌زدند.

وی در ابتدا در خصوص خصوصیات سگ‌ها این گونه گفت: سگ‌هایی که در غرفه وجود دارند از نژاد «ژرمن شپرد شولاین» هستند که قیمت این سگ از 15 تا 500 میلیون تومان است که البته انواع سگ‌های پاکوتاه و تزئینی دیگر را هم اگر بخواهید برای فروش داریم و انواع تربیت سگ هم پذیرفته می‌شود.

نکته مورد توجه این است که خرید و فروش سگ نگهبان شاید بی‌اشکال به نظر برسد اما وجود چنین غرفه‌ای در نمایشگاه مشهد، تامل برانگیز است.

سگ‌هایی با قیمت نجومی

این غرفه دار ادامه داد: قیمت توله سگ‌ها زیر 200 میلیون تومان بوده و قیمت سگ بالغ به 500 میلیون تومان هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه این سگ‌ها از کشور آلمان به ایران وارد می‌شود، ادامه داد: تمامی سگ‌هایی که از نژاد ژرمن‌اند و ما فروش آنها را انجام می‌دهیم دارای شناسنامه و پاسپورت بوده که این نوع سگ بیشتر تزئینی است و برای مسابقات تربیت می‌شوند، زیبایی، سلامت و هوش ملاک قیمت سگ‌هایی از نژاد ژرمن است.

تعجب برانگیز بودن غرفه فروش سگ در نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان

وی با بیان اینکه سن سگ‌ها در قیمت آنان تاثیر دارد، افزود: اولین سالی است که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد حضور داریم و استقبال و خرید مردم خوب بوده است و امیدوارم این صنعت هرچه بیشتر در ایران رونق یابد.

در ادامه با یکی از بازدیدکننده‌های این غرفه گفت‌وگو کردیم تا نظر مردم را دراین باره بدانیم.

داریوش صنعتگر در پاسخ به خبرنگار فارس در مشهد گفت: سومین سالی است که در نمایشگاه دام، طیور و آبزیان شرکت می‌کنم، در سال‌های گذشته غرفه فروش سگ آن هم از نوع تزئینی وجود نداشت و بیشتر غرفه‌ها درخصوص خوراک دام، ابزارها و دستگاه‌های دام و طیور بود.

وی متذکر شد: درست است که وجود چنین غرفه با استقبال خوب مردم روبه‌رو شد اما وجود غرفه فروش سگ در نمایشگاه بین‌المللی تعجب برانگیز بوده و جالب‌تر اینکه تنها همین غرفه در نمایشگاه دام و طیور اقدام به فروش سگ می‌کند.

این بازدیدکننده بیان کرد: در ابتدا که وارد این غرفه شدم ذهنم به سمت غرفه دامپزشکی رفت اما آنچه که دیدم با آنچه که در ذهنم بود بسیار متفاوت است.

پس از چند دقیقه گفت‌وگو با این مربی پرورش سگ با جمع کثیری از مردم شاهد برگزاری نمایش یک ساعته مربی با سگ‌ها بودیم.

البته وجود غرفه‌ای که به اسم دامپزشکی در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور، آبزیان و صنایع وابسته که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد که اقدام به فروش سگ‌های تزئینی میلیونی آن هم از نوع وارداتی کرده کمی تعجب برانگیز است و بیشتر هم نبود توجه دبیر برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام، طیور و آبزیان را در نحوه اجاره دادن غرفه‌ها می‌رساند.

شاید نبود بازرسی از سوی نمایشگاه بین‌المللی مشهد خیال این غرفه‌دار را راحت کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    26 4
    در شرایط فعلی ارز صرف ورود سگ به کشور!
  • حمید IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    27 16
    اَی بر پدر و مادرتون لعنت که نجاست به زندگی مردم میارید
  • وحيد مقيمي IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    5 0
    ديه يك انسان كامل و بالغ 230 ميليون قيمت يك سگ بالغ پانصد ميليون. نميدونم بخندم يا گريه كنم...!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 1
    دیه زنهاتون نصف این هم هست..خاک تو سرتون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس