کد خبر 874568
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
حسن پلارک

رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اقدامات این ستاد در سال‌های اخیر از طلاکاری ۵ گنبد اعتاب مقدسه عراق و افزایش ۲۰ برابری مساحت حرم امیرالمؤمنین(ع) در ۵ سال خبر داد.

به گزارش مشرق، جلسه مسؤولان ستادهای بازسازی عتبات نهادها و وزارتخانه‌ها امروز با حضور حسن پلارک رئیس ستاد بازسازی عتبات و حجت‌الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه برگزار شد.

در جذب مشارکت‌های مردمی بسیار موفق بودیم

رئیس ستاد بازسازی عتبات با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: از جایی که بیش از 10 سال گذشته در قوه قضائیه شخصیت‌های قدرشناس اهل بیت(ع) حضور داشتند، این نهاد همیشه حامی ما بوده و راهنمایی‌های خوبی داشتند.

وی با بیان اینکه در طول مدت فعالیت ستاد بازسازی عتبات مورد بی‌مهری برخی افراد واقع شده‌ایم، افزود: مردم با تمام وجود علی‌رغم تمامی گرفتاری‌ها با اهدای نذورات خود به اهل‌بیت(ع) خدمت می‌کنند و عاشقانه برای توسعه اعتاب مقدسه تلاش می‌کنند.

پلارک با اشاره به محدودیت‌های اعتاب مقدسه برای حضور زائران خاطر نشان کرد: پس از سرنگونی صدام با افزایش تعداد زائران مشاهده کردیم که فضای حرمین شریفین جوابگوی خیل عظیم زائران نبود، بر همین اساس باید سازمانی تشکیل می‌شد تا نذورات و هدایای ارادتمندان را تجمیع و برای توسعه اعتاب مقدسه فعالیت کند.

وی با بیان اینکه مردم عشق و ارادت خود را به اهل بیت(ع) نشان داده‌اند خاطر نشان کرد: ما چند ماموریت داشتیم که یکی جذب و ساماندهی هدایای مردمی بود که در این مسیر بسیار موفق بودیم به طوری که مردم با اطمینان کامل نذورات خود را در اختیار ما قرار می‌دهیم. 

افزایش 20 برابری حرم امام علی(ع) در 5 سال

پلارک با اشاره به طرح‌های جامع در حرمین شریفین و ارائه آن به عراقی‌ها تصریح کرد: ما در پنج سال حرم امام علی(ع) را به 20 برابر افزایش دادیم، در حالی که در طول تاریخ چنین اقدامی بی‌نظیر بوده است. 
 
وی با بیان اینکه با احداث اولین فاز توسعه حرم سیدالشهدا(ع) با عنوان صحن حضرت زینب(س) حرم امام حسین(ع) 14 برابر می‌شود خاطر نشان کرد: با این اقدامات ما چرخه اقتصادی کشور را توسعه دادیم به طوری که در شرایط بحران 90 درصد تجهیزات صحن حضرت زهرا(س) از کشور تأمین شده است و چهار هزار کارگر و مهندس را در عراق مشغول به کار کردیم. 

 احیای هنرهای ایرانی اسلامی/ پرورش 500 هنرمند ایرانی در عراق

وی با اشاره به احیای هنرهای ایرانی اسلامی در اعتاب مقدسه تصریح کرد: ستاد بازسازی عتبات بیش از 6 گنبد را طلاکاری کردیم. مقرنس کار و کاشی کارهای ایرانی در عراق شاگرد تربیت کردند به طوری که 500 هنرمند ایرانی را پرورش دادیم.

پلارک با بیان اینکه ما نظارت 100 درصدی را در خودمان ایجاد کردیم گفت: از دفتر مقام معظم رهبری درخواست کردیم تا حسابرس رسمی داشته باشیم، همچنین عملکرد سالانه ما به تمامی دستگاه‌های نظارتی گزارش داده می‌شود و عملیات مختلف نیز در سایت ستاد عتبات موجود است. 

هزینه هر مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) زیر چهار میلیون تومان است

رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به اینکه هزینه هر مترمربع از صحن حضرت زهرا(س) زیر چهار میلیون تومان تمام شده است اظهار داشت: خط قرمز ورود پیمانکاران به فعالیت‌های ستاد بازسازی انتفاع است که این امر موجب شده تا خروجی ارزشمندی داشته باشیم.

پلارک به لزوم ارتقای سطح اطلاع‌رسانی در زمینه جذب مشارکت‌های مردمی در توسعه اعتاب مقدسه گفت: وزارتخانه‌ها بر اساس نوع و ترکیب خود می توانند در جذب مشارکت‌ها اقدام کنند که در این رابطه وزارت نیرو به خوبی عمل کرده است.

کمک به بازسازی عتبات بهترین تجارت است

همچنین در ابتدای این مراسم نیز، حجت الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضائیه با تبریک دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) اظهار داشت: انسانی که زندگی خود را زندگی ایمانی مبتنی بر محبت خداوند و اهل بیت(ع) تنظیم کرده باشد راه سعادت را پیش خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه انسان با ارتباط با اهل بیت(ع) در مسیر گسترش وجودی خود حرکت می‌کند گفت: ستاد بازسازی عتبات این مسیر را طی کرده و در این راه اقدامات مثبتی متجلی شده است.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه عملکرد ما جز با ولایت به ثمر نمی‌نشیند خاطر نشان کرد: اگر در مسیر ولایت رحمانی قدم برنداریم ممکن است مسیر شقاوت را طی کنیم، بر همین اساس برای به ارزش رسیدن عملکرد باید در راه ولایت حرکت و با عنصر ولایت اعمال بی ارزش را ارزشمند کرد.

وی با بیان اینکه تمامی اعمال عبادی و مذهبی زمانی ارزش پیدا میکند که به ولایت متصل باشد افزود: افرادی که در این مسیر حرکت می کنند یعنی برای حیات ابدی تلاش کرده که هیچ کسی نمیتواند ارزش آن را محاسبه کند.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به اینکه با چند ریال محدود می‌توانیم هزاران سود نامحدود داشته باشیم، گفت: کمک به بازسازی عتبات بهترین تجارت است. ما در فرهنگ اخلاق اسلامی مراتبی داریم و برای افراد با گرایش مختلف خداوند راه را باز گذاشته است. برخی با تهدید و ترس به منظور نجات از عذاب حرکت می‌کنند؛ برخی هم سرمایه‌گذاری می‌کنند تا سودی ببرند و مراتب بالاتر هم بی توجه به سود و زیان با تمام وجود و محبت الهی با عنصر ولایت اقدام می‌کند که تمامی این افراد نزد خداوند پذیرفته شده‌اند اما جایگاه‌های متفاوتی دارند.

معاون فرهنگی قوه قضائیه با انتقاد از برخی افراد که کمک به ستاد بازسازی عتبات را امری بیهوده و نامناسب می‌دانند تصریح کرد: وقتی با هر وسیله ای با اهل بیت(ع) وصل می‌شویم در حقیقت در حال پاکسازی و تطهیر خود هستیم تا مسیر رشد را بیابیم. ما هرکاری برای کمک به بازسازی عتبات کنیم به سود خودمان است و برای خود کرده ایم. این ستادها، ستاد بازسازی ایمانی و انسانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس