کد خبر 874488
تاریخ انتشار: ۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
فروش کبد و کلیه

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به انجام سالانه ۱۵۰ پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی گفت: پیوند کبد زنده به زنده فقط برای اطفال به دلیل پایین بودن مرگ مغزی در این افراد انجام می‌شود.

به گزارش مشرق، سیدحبیب‌الله دشتی، فلوشیپ فوق تخصص پیوند کبد و جراح کبد و مجاری صفراوی در ارتباط با تبلیغات فروش کبد در برخی از خیابان‌های پایتخت  به ویژه میدان ونک و تبلیغات مطرح شده برای فروش 400 تا 500 میلیون تومانی کبد اظهار داشت: این مسأله شوخی بیش نیست چرا که کبد به اندازه کافی از افراد دچار مرگ مغزی در کشور وجود دارد و کوتاه‌ترین مدت انتظار برای پیوند مربوط به بیماران کبدی است. همچنین مراکز پیوند در حال حاضر با ظرفیت تمام کار کرده و اقدامات مؤثری در این راستا صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: آمار پیوند کبد در بیمارستان امام خمینی (ره) سال گذشته 150 مورد بود که به طور میانگین سالانه به همین میزان بوده که این آمار نیز معادل با بهترین مراکز با حجم بالا در دنیا است. همچنین از 100 مرکز در آمریکا فقط 10 مرکز قابلیت مشابهی مانند ایران دارند.

دشتی با بیان اینکه پیوند کبد عمل بسیار پیچیده بوده و نیاز به تیم مجهز، امکانات خاص، ICU و سازماندهی دارد، گفت: پیوند کلیه آسان‌تر بوده و جراحی با مهارت دو ساله می‌تواند بدون امکانات خاص این عمل را انجام دهد. بنابراین امروزه کسی نمی‌تواند زیرزمینی پیوند کبد انجام دهد و این مسأله به راحتی در مراکز استاندارد و معتبر کشور صورت می‌گیرد.عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: 90 درصد بیماران نیز پس از یک سال بعد از پیوند زنده می‌مانند که این موفقیت بزرگ است و هزینه‌های پیوند کبد نیز برای بیمار در قسمت جراحی و بستری و همچنین داروی پیوند رایگان است و فقط داروی بعد از ترخیص از بیمارستان را خود بیمار باید بپردازد.

وی در پاسخ به اینکه آیا کبد از فرد زنده می‌تواند پیوند زده شود، گفت: پیوند کبد از زنده به زنده چندین سال است که اجرا شده البته باید توجه داشت که این موضوع فقط برای اطفال و از جانب اقوام درجه یک آنها می‌تواند انجام شود چرا که مرگ مغزی در اطفال آمار آن پایین است. بنابراین اینکه در برخی از نقاط تبلیغ فروش کبد شده شوخی بیش نیست و مردم نباید به این تبلیغات توجه کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IN ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
    9 2
    چشم و دلتان روشن که کبد میفروشن تا شکم سیر کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس