کد خبر 874328
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۰
ماکرون و پوتین

رئیس جمهوری روسیه در پیامی به مناسبت سالروز ملی فرانسه خطاب به ماکرون اعلام کرد: روابط پاریس و مسکو برای امنیت اروپا مهم است.

به گزارش مشرق، سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه امروز در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی روز ملی فرانسه را به امانوئل ماکرون همتای فرانسوی خود تبریک گفت.

در بیانیه سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: در این پیام، پوتین روابط میان مسکو و فرانسه را مورد تمجید قرار داده است.

بیشتر بخوانید:

رایزنی پوتین و ترامپ درباره خروج آمریکا از برجام

پوتین همچنین در این پیام، روابط میان دو کشور را از دیرباز برای اروپا مهم و اساسی دانسته و آن را عاملی در جهت تأمین صلح، ثبات و امنیت در اروپا توصیف کرد.

بیانیه سرویس مطبوعاتی دفتر ریاست جمهوری روسیه می افزاید: پوتین اعلام کرد که مطمئن است دو کشور می توانند در راستای حفظ منافع طرفین در مسیر حل و فصل مسائل مهم در منطقه و جهان گام بردارند.

این در حالیست که ۴ هزار و ۲۹۰ نظامی فرانسوی به همراه ۲۲۰ خودرو، ۲۵۰ اسب، ۶۴ جنگنده و ۳۰ بالگرد مراسم روز باستیل را در پاریس برگزار کردند.

این مراسم در حضور «امانول ماکرون» رئیس جمهور فرانسه برگزار شد. نخست وزیر سنگاپور و وزیر خارجه ژاپن میهمانان ویژه مراسم روز باستیل بودند.

ماکرون بودجه جدید نظامی فرانسه را پیش از رژه مراسم امروز امضا کرد.

بر اساس این گزارش اگر تیم ملی فوتبال فرانسه در بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ قهرمان شود، جشن های مربوط به روز باستیل در فرانسه ادامه می یابد. بازی فینال جام جهانی فردا یکشنبه بین تیم های ملی فوتبال فرانسه و کراوسی برگزار می شود.

باستیل زندانی بود در پاریس که در فرانسه تحت عنوان باستیل سن آنتوان نامیده می‌شود. شهرت این قلعه به فتح آن در ۱۴ ژوئیه ۱۷۸۹ بدست انقلابیون فرانسه برمی‌گردد. در این تاریخ، این قلعه مورد هجوم مخالفان لویی شانزدهم قرار گرفت. این اتفاق را آغاز انقلاب فرانسه می‌نامند.در سال بعد از فتح این قلعه جشنی به این مناسبت برگزار شد که هم‌اکنون این روز در فرانسه «روز باستیل» نامیده، به عنوان روز ملی جشن گرفته می‌شود و جزو تعطیلات رسمی این کشور است. واژهٔ باستیل در فرانسه به معنی قلعه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس