کد خبر 874284
تاریخ انتشار: ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
شهرداری تهران

باید به این بخش از اظهارات حجت الاسلام فومنی، دبیرکل حزب اصلاحات دقت کرد که وی اعلام کرده شهر به دست دلالان افتاده است و مدیران میانی نیز در این بین در حال زد و بندهای اقتصادی هستند.

به گزارش مشرق؛ بیانیه اخیر دفتر منتجب نیا علیه یک کودتای درون حزبی در حزب اعتماد ملی، مسئله مافیای دلالی پست ها و قرار و مدارهای پشت صحنه را عیان ساخته است.

برای شهرداری و شورای شهری که با بوق و کرنا می خواست با فساد و رانت و هزار مسئله دیگر مقابله کند اما حالا کوزه گر خودش در کوزه افتاده و بیانیه دفتر منتجب نیا مسئله مافیای دلالی پست ها و قرار و مدارهای پشت صحنه را افشا کرده است.

در همین زمینه بخوانید:

منتجب‌نیا رسما خود را قائم مقام اعتمادملی معرفی کرد + متن نامه

در حزب اعتماد ملی چه می‌گذرد/ چه کسانی فساد اخلاقی و مالی دارند؟

طی روزهای گذشته اختلافات میان حزب اعتماد ملی و مشخصا الیاس حضرتی و حجت الاسلام منتجب نیا تشدید شده است، زیرا حضرتی مسئله قائم مقام شدن خودش در حزب اعتماد ملی را مطابق بیانیه دفتر منتجب نیا بدون وجاهت قانونی، رسانه ای کرده است.

در بخشی از این بیانه آمده است:

«جلسه مزبور از تعداد ۶۱ نفر اعضاء اصلی و علی‌البدل شورای مرکزی زمان رأی‌گیری فقط تعداد ۲۵ نفر صاحب رأی حضور داشتند که جلسه رسمی نبوده و مصوّب آن فاقد اعتبار است، ضمن آنکه به‌دلایل متعدد آن جلسه غیرقانونی و کودتاگونه بوده و نمی‌توان آن را جلسه حزبی نام گذاشت و لذا ۳۶ نفر از اعضاء اکثراً تعمّداً شرکت نکردند چون آن را غیرقانونی می‌دانستند».

حقایق پنهان؛ در معرض دید عموم قرار گرفت

این مسئله منشاء تشدید اختلافات بوده است و حالا دفتر حجت الاسلام منتجب نیا در این بیانیه به موضوعاتی اشاره کرده که به نظر می رسد در فضای کنونی جامعه و باتوجه به عدم کارآیی لازم شورا و شهرداری در طول یک سال گذشته؛ بسیاری از حقایق ناگفته و پنهانی را در معرض دید عموم قرار داده است.

در بخش دیگری از این بیانیه  خطاب به الیاس حضرتی بر این مسئله تاکید شده است:

«حضرت‌عالی به موفقیت حزب در انتخاب شهردار تهران اشاره کرده و آن را دلیل اثرگذاری و توفیق این حزب دانستید! ای‌کاش به معاملات و قرار و مدارهای پشت‌صحنه با افراد و احزاب تندرو برای رسیدن به این پیروزی و نیز ستاد تقسیم غنائم مسئولیت‌های شهرداری بین دوستان و همفکران خود یا مافیای دلّالی پُست‌ها و وعده‌هایی که در زمان دعوت به کنگره و نیز شورای مرکزی اخیر به افراد داده شده است و همچنین افرادی که به‌ناحق و بدون شرائط لازم در مسئولیت‌های گوناگون شهرداری اخیراً منصوب شده‌اند اشاره می‌فرمودید و در صورت لزوم نام افراد را همراه با سوابق و پرونده فساد مالی و اخلاقی آنها به‌اطّلاع عموم خواهیم رساند».

این سخنان دیگر آبرویی برای شورای پنجم و در واقع اصلاح طلبان باقی نمی گذارد، آن هم در شرایطی که آنها و به اصطلاح اصلاح طلبان به دنبال تغییر وضعیت بودند اما در حال حاضر با بیانیه مذکور، دیگر جای هیچ شک و شبهه ای باقی نمانده و همگان شصتشان خبردار شده که این طیف با روی آوردن به مرکز قدرت در شورا و شهرداری به دنبال دست یابی به حاشیه امن است و مطرح کردن ادعاهایی مبنی بر اینکه در دوره قالیباف، نیروهای مازاد به کار گرفته شده اند، ادعایی باطل و غیرواقعی است.

اصلاح طلبان از آب گل آلود ماهی گرفتند!

زهرا صدراعظم نوری، منتخب شورای پنجم شهر تهران، در این باره گفته است: «طبق مصوبات اولیه ساختار و تشکیلات شهرداری تهران  حدود ۱۵ هزار نیروی انسانی برای شهرداری مصوب شده است که به مرور زمان تعداد نیروها افزایش یافته است که بخشی به دلیل گسترده شدن فعالیت شهرداری و مطابق با نیاز سازمان بوده است و بخش عمده آن طی ٣-٤ سال اخیر به صورت غیر متعارف و خارج از قاعده و چارچوب  مشخصی اتفاق افتاده است» و این سخن به طور مشخص حکایت از آن دارد که اصلاح طلبان دلشان نمی خواهد به غیر از هم طیفان خودشان، کس دیگری در بدنه شهرداری فعالیت کند، اگر تا مدتی پیش اعضای شورا و منتسبان این جریان می توانستند با تکیه بر عبارت هایی نظیر «مازاد»، «تحمیل هزینه اضافی بر شهر» و یا سایر عبارت ها حرف خود را به کرسی بنشانند اما در حال حاضر موضوع فرق می کند زیرا بیانیه حجت الاسلام منتجب نیا دست اصلاح طلبان را رو کرده و نشان داده است که شهرداری در طول این یک سال، در فکر جایگزینی نیروهای خود بوده و افزایش آمار بیکاری و تشدید مشکلات خانواده هایی که فرزندان، مادران و یا همسرانشان از شهرداری اخراج می شوند، برای آنها کوچکترین اهمیتی ندارد و تنها مسئله مهم، ماهی گرفتن از آب گل آلود است و بس.

کار تا به آنجا پیش رفته که مدیران میانی شهرداری نیز در فکر پخش کردن رانت در میان کسانی هستند که برای شهر تهران هیچ آورده ای ندارند. خبر اعطای بیست تابلو رایگان شهری برای تبلیغ فیلم مستند سریک بهاره افشاری در جشن تولد وی از سوی سازمان ورزش تهران اوج این بذل و بخشش ها از جیب شهروندان تهرانی بود. محمدصادق حسنی، سرپرست سازمان ورزش شهرداری تهران ٢٠ بیلبورد تبلیغاتی را به مناسبت تولد بهاره افشاری به او هدیه داده است. برآورد سرانگشتی این هدیه آقای حسنی سر به فلک نمی‌کشد اما دست‌ کم ٦ میلیارد تومان است که با توجه به تعرفه های جدید می تواند بیشتر از این رقم نیز باشد.

از رسوایی اهالی اصلاح طلب تا لابی انتخاب شهردار؛ شهر در دست دلالان

از همان آغاز به کار، سیاست زدگی بر مجموعه شورای پنجم حکمفرما بود. وقتی حزب اتحاد ملت دست روی نجفی گذاشت و کارگزاران سازندگی، با جاروجنجال های متعدد صراحتا عنوان کرد، دلش می خواهد هاشمی، شهردار شود و بعد این اختلافات منجر به استعفای نجفی شد تا امروز که افشانی، به عنوان گزینه اعتماد ملی با هزار فریب و نیرنگ و البته لابی گری انتخاب شده و روشن شده است که او بر مبنای همین سیاسی کاری ها برای این سمت مهم به کار گرفته شده است. با این وضعیت امید به بهبود توسعه کلانشهر تهران، رفع آلودگی، کاهش ترافیک و اجرای پروژه های بر زمین مانده؛ رویایی است که هیچ گاه تعبیر نخواهد شد.

باید به این بخش از اظهارات حجت الاسلام فومنی، دبیرکل حزب اصلاحات دقت کرد که وی اعلام کرده شهر به دست دلالان افتاده است و مدیران میانی نیز در این بین در حال زد و بندهای اقتصادی هستند. حجت الاسلام فومنی با تایید خرید و فروش پست در شهرداری تهران عنوان کرده است: «با معرفی آقای نجفی به عنوان شهردار تهران و بعد از ایشان روی کار آمدن آقای افشانی به عنوان دومین شهردار دوره جدید متاسفانه شاهد چینش های غیر مدیریتی در شهرداری هستیم که تحرکاتی از قبیل خرید و فروش پست ها و ساخت و سازهای غیر متعارف را رقم زده اند. عدم نظارت بر انتخاب مدیران و دعواهای سیاسی بین احزاب اصلاح طلب بر سر انتخاب شهردار همه و همه منجر به ایجاد زد و بندهای بسیاری  در رده های میانی مدیریتی شهرداری شد بنحوی که تا کنون خرید و فروش پست در شهرداری ادامه دارد. متاسفانه هیچ کس به زنده بودن شهر و نیاز شهر به متخصصان دقت نکرد بلکه به دلیل سیاسی کاری متخصصین شهری کنار زده شده و جای آنها را وابستگان به جریان های سیاسی گرفتند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس