کد خبر 873989
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۵
ترامپ و ترازمی

رئیس‌جمهور آمریکا و نخست‌وزیر انگلیس در نشست خبری مشترک، بر لزوم حفظ فشارها علیه ایران و عقب راندن نفوذ این کشور در غرب آسیا تاکید کردند.

به گزارش مشرق، «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (جمعه) در نشست خبری در «باکینگهام‌شایر» شرکت کردند.

ترزا می به عنوان سخنران ابتدایی گفت: «در موضوع روسیه، از رئیس‌جمهور ترامپ به خاطر حمایتش در واکنش نشان دادن به استفاده از عامل اعصاب در سالزبوری تشکر می‌کنیم، که بعد از آن مسئله، او 60 افسر امنیتی روسی (دیپلمات) را اخراج کرد».

بیشتر بخوانید:

انتقاد شدید ترامپ از برگزیت

وی همچنین گفت که با ترامپ درباره مقابله با نفوذ ثبات‌زدای ایران در خاورمیانه صحبت کرده است و اینکه چگونه ایران را در یمن عقب برانند.

دونالد ترامپ نیز بعد از خانم می گفت: «در جریان این دیدار تصریح کردم که همه اعضای ناتو باید به تعهدات خود عمل کنند».

ترامپ با اشاره به مذاکراتش با خانم می درباره ایران، افزود: «توافق داشتیم که ایران نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد. ما باید تروریسم ایران را متوقف کنیم و فشار را بر این کشور حفظ کنیم».

وی درباره توافق واشنگتن و لندن برای حفظ فشارها بر تهران، توضیح داد: «در زمینه حفظ فشار بر ایران، من نخست‌وزیر می را تشویق کردم اما او نیازی به تشویق من ندارد، چون خود او مرا به این امر تشویق می‌کند»

ترزا می و دونالد ترامپ سپس به سوال خبرنگاران پاسخ دادند.

ترامپ درباره روابط با روسیه گفت: «: با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه، روز دوشنبه دیدار می‌کنم. در خصوص اوکراین، سوریه و مکان‌های دیگر در خاورمیانه و همچنین اشاعه هسته‌ای با او صحبت خواهیم کرد...من پوتین را چندان نمی‌شناسم، اما می‌توانیم رابطه خوبی داشته باشیم که برای روسیه، آمریکا و همه خوب است».

وی با بیان اینکه خواستار روابط خوب با روسیه و چین است، ادامه داد: «در مورد دخالت روسیه در آمریکا نیز صحیت خواهیم کرد و من این موضوع را مطرح خواهم کرد... در خصوص روسیه ما سخت‌گیرتر از هر کسی بوده‌ایم. من مطمئنم روسیه آرزو می‌کند که شخص دیگری در انتخابات به جای ترامپ پیروز شده بود».

رئیس‌جمهور آمریکا سپس از حضور نظامیان این کشور در اروپا دفاع کرده و مدعی شد: «حضور نیروهای ما در اروپا هم منفعت روانی دارد و هم منفعت نظامی».

ترامپ درباره لزوم افزایش هزینه‌کردهای کشورهای اروپایی در پروژه‌های مشترک گفت: «اتحادیه اروپا با ما به شکل وحشتناک رفتار می‌کند و این باید تغییر کند، اگر تغییر نکند هزینه سنگینی خواهند پرداخت و خودشان می‌دانند این هزینه چیست؟»

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه با اقدامات روسیه در تصرف مناطق دیگر، از جمله الحاق شبه‌جزیره کریمه برخورد می‌کند، اضافه کرد: «مسئله کریمه، فاجعه اوباما بود! اوباما در زمینه کریمه از روسیه شکست سختی خورد، فکر می‌کنم اگر من رئیس‌جمهور بودم، آنها این کار را نمی‌کردند!»

نخست‌وزیر انگلیس نیز درباره دیدار آتی ترامپ با پوتین نیز توصیه کرد: «ترامپ باید از موضع قدرت و از موضع اتحاد در ناتو وارد دیدار با پوتین شود و او این کار را می‌کند».

ترامپ با بیان اینکه آمریکا خودش تسلیحات اتمی دارد، مدعی شد سلاح‌های هسته‌ای بزرگترین نگرانی او است!

گفتنی است، ترامپ در جای جای این نشست خبری تلاش کرد سخنانی را که در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی سان گفته بود انکار کند و مدعی شد که این مصاحبه درست منعکس نشده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس