کد خبر 873987
تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۵
اردن

منابع اردنی از ثبات اوضاع نظامی و میدانی و بازگشت آرامش به مرز اردن و سوریه طی پنج روز گذشته خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، منابع امنیتی اردن می‌گویند که طی پنج روز اخیر اوضاع نظامی و میدانی در مرز اردن و سوریه ثبات پیدا کرده و با کاهش شدت عملیات‌های نظامی دیگر سخنی از آوارگان و تجمع پناهجویان سوری نیز به میان نمی‌آید.

روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» به نقل منابع امنیتی اردن نوشت که تنش و استفاده زیاد از سلاح سنگین در نقاط مرزی سوریه و اردن تا حد زیادی کاهش یافته است.

این منابع علت بازگشت آرامش به جبهه شمالی را اتخاذ تدابیر امنیتی ارتش و هماهنگی عملیاتی در مرز به خصوص با ارتش سوریه، تماس‌های میدانی و مشارکت در کنترل و زیر نظر گرفتن تحرکات برخی گروه‌های مسلح برشمرد.

طبق این گزارش عملیات تحویل سلاح‌ گروه‌های مسلح در نقاط تماس اردن به سرعت انجام شد و بر اساس آمار منابع اردنی بیش از ۱۲۰ هزار آواره سوری به خانه و کاشانه خود بازگشتند.

ارتش سوریه نیز روز گذشته وارد بخش اشغالی شهر درعا که در کنترل گروه‌های معارض مسلح بود، شد و پرچم سوریه را در میدان اصلی شهر در مقابل ساختمان پست این شهر به اهتزاز در آورد.

شهر درعا در پی آزادی شهرک‌های ریف غربی و شرقی درعا به روند آشتی ملی پیوست و بدون درگیری تحت کنترل ارتش سوریه قرار گرفت.

درعا مرکز استان درعا که در بخش جنوبی و جنوب غربی سوریه واقع شده، از هفت سال پیش به اشغال گروه‌های مسلح در آمده بود و ارتش سوریه موفق شده بود بخشی از شهر را همچنان در کنترل خود نگاه دارد.

عملیات ارتش سوریه برای پاکسازی جنوب این کشور از گروههای مسلح و تروریستی، از ابتدای تیر ماه آغاز شد و تاکنون نزدیک به 90 درصد این استان از اشغال گروه‌های مسلح خارج شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • EXtremist IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۲
    6 2
    آرامش.... قبل از طوفان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس