مرکز و جنوب سوریه1 (36).jpg

در حال حاضر، حدود ۱۰۸ کیلومتر از جاده اصلی دمشق - گذرگاه مرزی نصیب به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است و گروه های تروریستی فقط بر ۱۱ کیلومتر از این جاده تسلط دارند.

به گزارش مشرق، تحولات میدانی در استان درعا از روز گذشته با نقض توافق و مصالحه به دست آمده توسط گروه های تروریستی وارد مرحله ای جدیدی شد و نیروهای ارتش سوریه در واکنش به این کارشکنی ها، عملیات را در محورها مختلف از سر گرفتند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی جنوب سوریه؛ مهم ترین پایگاه تروریست‌ها در جنوب شرق استان درعا در آستانه آزادی + نقشه میدانی

 اگرچه گروه های تروریستی با نظارت نیروهای روسی در روزهای گذشته به سمت یک توافق فراگیر حرکت کردند و حتی از برخی مناطق اشغالی خارج شدند اما رفتار غیرعادی آنان باعث شد نبردهای سنگین برای پاکسازی مناطق توسط ارتش سوریه در دستور کار قرار گیرد.

با شکست مذاکرات در استان درعا، نیروهای ارتش سوریه عملیات گسترده ای را با پشتیبانی جنگنده های روسی از منطقه «کحیل» علیه مواضع گروه های تروریستی انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق به پیشروی شدند.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای سوری پس از درگیری های چند ساعته با پشتیبانی یگان های موشکی، توپخانه ای و جنگنده های روسی توانستند پایگاه پدافند هوایی، مزارع الشرعه و تیپ ۳۸ ارتش را به همراه شهرک راهبردی صیدا به کنترل در بیاورند.

به گزارش مشرق، شهرک راهبردی «صیدا» در مسیر اصلی جاده دمشق - گذرگاه راهبردی النصیب واقع شده است؛ در جریان درگیری ها برای پاکسازی مناطق حدود ۴۰ تن از تروریست ها از پای درآمدند و سایر آنان به سمت مناطق جنوبی از جمله «نعیمه و ام المیاذن» متواری شدند.

در حال حاضر، حدود ۱۰۸ کیلومتر از جاده اصلی دمشق - گذرگاه مرزی نصیب به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده است و گروه های تروریستی فقط بر ۱۱ کیلومتر از این جاده تسلط دارند.

به گفته منابع میدانی، یگان های موشکی، توپخانه ای و هوایی ارتش سوریه به شدت در حال هدف قرار دادن مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی در شهرک های «نعیمه، ام المیاذن، طیبه و غزر» هستند؛ نیروهای سوری در صورت پاکسازی این مناطق به گذرگاه مرزی «نصیب» خواهند رسید.

به گزارش مشرق، با پاکسازی های صورت گرفته در محورهای مختلف استان درعا، مجموع مساحت تحت کنترل نیروهای ارتش سوریه  در این استان به حدود ۲ هزار و ۹۴۰ کیلومتر مربع افزایش یافت؛ پیشروهای نیروهای در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۵۰ کیلومتر مربع بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    31 8
    انشاالله همینجوری ادامه بدن مردم اردن رو از دست این پدرسوخته های هاشمی نجات بدن
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    8 4
    خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    1 2
    مشرق، شهرک راهبردی «صیدا» در مسیر اصلی جاده دمشق - گذرگاه راهبردی النصیب واقع شده ؟ جی میگی آخه ادرس درست بده
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      2 4
      نقشه راههای سوریه رو جستجو بزن برات معلوم میشه
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    3 2
    حدود ۱۰۸ کیلومتر از جاده اصلی دمشق - گذرگاه مرزی نصیب به کنترل نیروهای ارتش سوریه درآمده ؟ مگر کلیش چند کیلومتر بوده که 107 تا گرفتش
    • US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      3 0
      چجوری خوندی داداش..نوشته 11 تا دیگه مونده
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    مرگ بر مشرق بی شعور
    • IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      49 87
      داعشی هستی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس