گونن سگو - نمایه

مقامات رژیم صهیونیستی، جاسوسی ادعایی «گونن سگو» وزیر اسبق انرژی این رژیم برای ایران را «ننگ بزرگی برای اسرائیل» و «یک کودتای اطلاعاتی» برای تهران توصیف می‌کنند.

سرویس جهان مشرق - شکی وجود ندارد که رژیم صهیونیستی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین دشمن خود را جمهوری اسلامی ایران می‌داند. نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم بارها ایران را دشمن شماره یک و بزرگ‌ترین تهدید برای رژیم صهیونیستی معرفی کرده و در موقعیت‌های مختلف [۱] ، از جمله طی مصاحبه‌ای مشهور با شبکه فاکس‌نیوز آمریکا، سه تهدید بزرگ علیه اسرائیل را به ترتیب اهمیت «ایران، ایران و ایران» می‌داند [۲] .

«می‌خواهید سه تهدید بزرگ علیه اسرائیل را بشناسید؟ ایران، ایران، ایران»

نتانیاهو از هر فرصتی برای نشان دادن ترسش از ایران استفاده می‌کند

تکانی که رژیم صهیونیستی خورد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در همان مصاحبه، نقطه قوت این رژیم را نیز «امنیت عالی» دانست. «امنیت» و «شکست‌ناپذیری» مفاهیمی هستند که سیاستمداران رژیم صهیونیستی همواره روی آن‌ها تأکید کرده و حتی هویت جامعه‌شان را نیز حول محور همین مفاهیم شکل داده‌اند. کارشناسان بی‌شماری معتقدند با توجه به شرایط ویژه‌ای که اسرائیل به عنوان یک رژیم اشغالگر دارد، موضوع امنیت، و در مقابل آن ناامنی، مهم‌ترین موضوع در جامعه اسرائیل است و ساکنان سرزمین‌های اشغالی دائماً در رعب و وحشت زندگی می‌کنند [۳] .

از این رو، تأمین امنیت، بلکه بالاتر از آن، ارائه تصویری مبتنی بر «شکست‌ناپذیری» و «خدشه‌ناپذیری» امنیت در سرزمین‌های اشغالی اولین اولویت برای هر رژیمی است که در فلسطین اشغالی روی کار می‌آید. به عبارت دیگر، از دیدگاه ساکنان سرزمین‌های اشغالی، «اسرائیل بدون امنیت» کم‌ترین ارزشی ندارد و رژیم حاکم بر فلسطین اشغالی، با درک این مسئله، می‌داند که برای ادامه بقا باید به هر قیمتی، امنیت را در سرزمین‌های اشغالی حفظ نماید. بنابراین کوچک‌ترین ضربه‌ای به امنیت ساکنان سرزمین‌های اشغالی به معنای ضربه‌ای مهلک بر رژیم صهیونیستی است.

اسرائیل به خاطر وضعیت منحصربه‌فردش دچار یک «ترس دائمی» است

فقط می‌توان تصور کرد که خبر جاسوسی یک وزیر سابق برای ایران چگونه رژیم صهیونیستی را لرزانده است.بنا بر آن‌چه که گفته شد، می‌توان تصور کرد (فقط تصور کرد) که وقتی خبر جاسوسی یکی از عالی‌ترین مقامات در رژیم صهیونیستی برای بزرگ‌ترین دشمن این رژیم در سرزمین‌های اشغالی پخش شد، کابینه نتانیاهو، دستگاه امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و جامعه اسرائیل چه تکانی باید خورده باشد. «گونِن سِگِو» وزیر اسبق انرژی، عضو اسبق کنست (مجلس اسرائیل) و سروان ارتش رژیم صهیونیستی توسط «شاباک» (یا «شین‌بت»، سرویس اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی که یکی از وظایفش مبارزه با جاسوسی است) و پلیس اسرائیل دست‌گیر و به «جاسوسی علیه اسرائیل» و «کمک به دشمن در زمان جنگ» متهم شده بود [۴] .


پیش از پرداختن به ادامه این گزارش، لازم به ذکر است که مشرق به هیچ عنوان خبر جاسوسی «گونن سگو» برای ایران را تأیید یا رد نمی‌کند. محتوای گزارش پیش رو، منحصراً از منابع صهیونیستی گرفته شده و بدیهی است که مشرق محتوا، دیدگاه‌ها، ادعاها و القائات این گزارش‌ها را لزوماً تأیید نمی‌کند.


گونن سگو کیست

اگرچه خبر جاسوسی سگو حدود یک ماه پیش منتشر شد، اما ماجرای سگو و فعالیت‌های سیاسی وی به حدود بیست سال پیش برمی‌گردد. وی سال ۱۹۵۶ در فلسطین اشغالی به دنیا آمد و در دهه ۱۹۹۰، زمانی که تنها ۳۵ سال داشت، پس از رسیدن به درجه سروانی در ارتش رژیم صهیونیستی و رها کردن ارتش، به عنوان یکی از جوان‌ترین اعضای کنست انتخاب و در کمیته اقتصاد این مجلس مشغول به کار شد. رأی او در سال ۱۹۹۵ برای انعقاد پیمان اسلوی ۲ حیاتی بود [۵] . سگو پس از آن‌که حزبش در سال ۱۹۹۵ به کابینه تازه‌تشکیل اسحاق رابین پیوست، تصدی وزارت انرژی و زیرساخت رژیم صهیونیستی را به عهده گرفت. وی پس از ترور رابین و تشکیل کابینه توسط شیمون پرز نیز در سِمت خود باقی ماند.

«گونن سگو» (چپ) در کنار «اسحاق رابین» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی

«سگو» پاسپورتش را دست‌کاری کرده بود

گونن سگو فقط چند سالی سیاستمدار بود و سپس در حوزه تجارت مشغول به کار شد. با این وجود، خیلی زود مشخص شد که تجارت هم زمینه خوبی برای کار او نیست. سگو ماه آوریل سال ۲۰۰۴ به اتهام قاچاق ۳۲ هزار عدد قرص اکستازی (که ادعا می‌کرد آن‌ها را با نوعی شیرینی اشتباه گرفته است! [۶] ) از هلند به درون سرزمین‌های اشغالی بازداشت و سپس به جرم جعل سند (تمدید پاسپورت دیپلماتیکش با مداد برای فرار از تفتیش در فرودگاه آمستردام) و اقدام به قاچاق مواد مخدر، به پنج سال زندان محکوم شد. اگرچه نهایتاً یک‌سوم از مدت محکومیت او را به خاطر «رفتار مناسب» بخشیدند [۷] ، اما سال ۲۰۰۷ و مدت کوتاهی پیش از آزاد شدنش از زندان، مجوز پزشکی او را باطل کردند [۸] .

سگو که دیگر اجازه طبابت در سرزمین‌های اشغالی را نداشت، تصمیم گرفت به نیجریه برود و آن‌جا به طبابت ادامه دهد. ستاره بخت سگو در این کشور آفریقایی بالأخره درخشید. وی پزشک دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی در «آبوجا» (پایتخت نیجریه) و همین‌طور صهیونیست‌هایی شد که در این شهر سکونت داشتند [۹] . سگو همان‌جا به خاطر نجات جان یکی از اعضای گارد امنیتی رژیم صهیونیستی یک تقدیرنامه رسمی از وزارت خارجه این رژیم دریافت کرد [۱۰] .

با این وجود، وقتی سال ۲۰۱۶ از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی درخواست کرد تا مجوز پزشکی‌اش را مجدداً صادر کنند تا بتواند در فلسطین اشغالی به طبابت بپردازد، با این درخواست او مخالفت شد. سگو در همین خصوص در مصاحبه با یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گفته بود: «من تصمیم گرفته‌ام به اسرائیل برنگردم مگر آن‌که بتوانم با سَری بالا به عنوان «دکتر گونن سگو» با مجوز کار، برگردم... نه به عنوان «گونن سگو، مجرم سابق» [۱۱] .

جاسوسی برای ایران؟ گل سرسبد اتهامات سگو

تمام آن‌چه طی سال‌های گذشته برای سگو رخ داده بود، در مقابل اتفاقات یک ماه اخیر، کاملاً رنگ می‌بازد. ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ (جمعه، ۲۵ خرداد ۹۷) فصل جدیدی در زندگی سگو آغاز شد. وی حدود یک ماه پیش از دست‌گیری (ماه می سال ۲۰۱۸) نیجریه را به مقصد گینه استوایی (یک کشور آفریقایی دیگر) ترک کرد، اما گینه به دلیل سوءسابقه سگو، از پذیرش او در خاکش امتناع ورزید. سپس پلیس رژیم صهیونیستی از مقامات گینه درخواست کرد تا سگو را به فلسطین اشغالی برگردانند [۱۲] .

خبر اتهام «گونن سگو» وزیر اسبق انرژی رژیم صهیونیستی به جاسوسی برای ایران مانند بمب در رسانه‌های دنیا صدا کرده است

شین‌بت و پلیس رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از ورود سگو به فلسطین اشغالی بازجویی از او را آغاز کردند تا از صحت و سقم اطلاعاتی باخبر شوند که درباره ارتباط برقرار کردن سگو با مأموران اطلاعاتی ایران در نیجریه و دادن اطلاعات علیه رژیم صهیونیستی به آن‌ها دریافت کرده بودند. نهایتاً دادگاه رژیم صهیونیستی، سگو را به جاسوسی علیه این رژیم و دادن اطلاعات به دشمن متهم کرد و نتیجه تحقیقات شین‌بت و پلیس رژیم صهیونیستی نیز حاکی از آن بود که سگو در نیجریه توسط اطلاعات ایران به خدمت گرفته شده و از آن زمان به عنوان جاسوس برای تهران کار کرده است. شین‌بت و پلیس هم‌چنین ادعا کردند که سگو سال ۲۰۱۲ با برخی عناصر ایرانی در سفارت ایران در نیجریه ارتباط برقرار کرده و حتی بعدها دو بار هم با مسئولان خود درون خاک ایران ملاقات داشته است. گفته می‌شود ایرانی‌ها به بهانه درمان فرزندان دیپلمات‌هایشان در سفارت نیجریه، سگو را به سفارت برده بودند.

تحقیقات نشان می‌داد که سگو با مسئولان ایرانی خود در سراسر جهان، در هتل‌ها و آپارتمان‌هایی ملاقات می‌کرده که به نظر می‌رسد برای فعالیت‌های مخفیانه ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند. سگو هم‌چنین یک سیستم ارتباط محرمانه را نیز به منظور رمزگذاری پیام‌هایی دریافت کرده بود که میان او و مسئولانش مخابره می‌شد. طبق بیانیه شین‌بت، تحقیقات هم‌چنین نشان می‌داد که سگو اطلاعاتی را درباره بازار انرژی، سایت‌های امنیتی، ساختمان‌ها و مقامات نهادهای سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی و برخی موارد دیگر را به ایرانی‌ها داده است [۱۳] .

گزارش‌ها حاکی از آن است که سگو برای انجام وظایفی که ایرانی‌ها به او محول کرده بودند، ارتباط خود را با آن دسته از شهروندان فلسطین اشغالی حفظ کرده که در حوزه‌های امنیتی، نظامی، دیپلماتیک و روابط خارجی رژیم صهیونیستی مشغول به کار بوده‌اند، و میان این شهروندان با مأموران اطلاعاتی ایران (که سگو آن‌ها را تاجران بی‌گناه معرفی می‌کرده) ارتباط برقرار نموده است. البته سگو در دفاع از خود (به روش پرونده قاچاق اکستازی) نه تنها جاسوسی برای ایران را رد نکرده، بلکه مدعی شده که قصد کمک به رژیم صهیونیستی را داشته است [۱۴] . وی می‌گوید هدفش از ارتباط با ایرانی‌ها، دادن اطلاعات غلط به آن‌ها و به نوعی جاسوسی دوجانبه بوده تا بتواند بعدها به عنوان یک «قهرمان» به فلسطین اشغالی برگردد [۱۵] .

«بی‌سابقه»؛ بزرگ‌ترین جاسوسی تاریخ رژیم صهیونیستی

به درخواست سرویس امنیت عمومی رژیم صهیونیستی، جزئیات بیش‌تری درباره پرونده سگو منتشر نشده است. این پرونده هم‌چنان در جریان است و هم‌زمان با نگارش این گزارش، سگو دارد مراحل قضایی اثبات جرم را طی می‌کند. با این وجود، رسانه‌های صهیونیست با توجه به سابقه سگو و پرونده‌های مشابه در تاریخ رژیم صهیونیستی، گمانه‌زنی‌ها و تحلیل‌هایی در این‌باره کرده‌اند.

پلیس رژیم صهیونیستی، جاسوسی سگو برای ایران را بزرگ‌ترین رخنه امنیتی در تاریخ رژیم صهیونیستی دانسته است.هاآرتص در این‌باره به نقل از پلیس رژیم صهیونیستی اعتراف می‌کند که پرونده سگو «بزرگ‌ترین رخنه امنیتی در تاریخ اسرائیل» بوده است. «تایمز اسرائیل» نیز مفصل‌تر به تاریخچه جاسوسی به نفع یا ضرر رژیم صهیونیستی پرداخته است. این روزنامه می‌نویسد:

اسرائیلی‌هایی که «علیه» دشمن جاسوسی کرده‌اند، بی‌شمارند. اسرائیلی‌هایی که «برای» دشمن جاسوسی کرده‌اند، کم‌شمارتر هستند، اما نادر نیستند. اسرائیل شاهد بوده که عناصر کلیدی‌اش که به اطلاعات حساس دست‌رسی داشته‌اند، برای حکومت‌هایی جاسوسی کنند که عمیقاً دشمن اسرائیل هستند؛ مثلاً «مارکوس کلینگبرگ» برای اتحاد جماهیر شوروی. حتی اعضای کنست هم تا کنون متهم به همکاری با دشمنان اسرائیل شده‌اند؛ مثلاً «عزمی بشاره» برای حزب‌الله. با همه این‌ها، دیدن نام یک وزیر سابق در لیست حقوق ایرانی‌ها، حکومتی که قسم خورده اسرائیل را نابود کند؟ این یک مورد، کاملاً بی‌سابقه است.

«مارکوس کلینگبرگ» تا پیش از «سگو» بزرگ‌ترین جاسوس علیه رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت

لازم به توضیح است که کلینگبرگ دانشمند و معاون مدیر مؤسسه مخفی تحقیقات بیولوژیکی رژیم صهیونیستی بود که به مدت ده‌ها سال، اطلاعات فعالیت‌های شیمیایی و بیولوژیکی این رژیم را به شوروی می‌داد و به اعتقاد بسیاری (البته تا پیش از سگو) بزرگ‌ترین جاسوس تاریخ رژیم صهیونیستی به شمار می‌رفت [۱۶] . بشاره پس از جنگ سال ۲۰۰۶ میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان، به جاسوسی برای حزب‌الله و دادن اطلاعات درباره اهداف استراتژیک این رژیم به یگان‌های نظامی حزب‌الله متهم شد، اما از فلسطین اشغالی گریخت و اکنون در دوحه سکونت دارد [۱۷] .

اتهام «عزمی بشاره» ارائه موقعیت اهداف استراتژیک در فلسطین اشغالی به حزب‌الله با هدف بمباران آن‌هاست

در همین‌باره بخوانید:

جاسوسانی که آبروی اسرائیل را بردند/ از دستگیری دانشمند هسته‌ای تا رسوایی آقای وزیر

تایمز اسرائیل در ادامه گزارش خود توضیح می‌دهد که سگو به عنوان رئیس وزارت‌خانه انرژی و زیرساخت داخلی، دست‌رسی به اطلاعات حساسی داشته است و ممکن است درخواست سال ۲۰۱۶ او برای بازگشت به فلسطین اشغالی نیز بی‌ارتباط با جاسوسی‌اش برای تهران نبوده باشد. به خصوص که وی در آن زمان گفته بود بعد از چندین سال زندان و سال‌ها تبعید (خودخواسته)، وقتش رسیده که رژیم صهیونیستی به او اجازه بدهد تا این فصل از زندگی‌اش را ببندد. این در حالی است که تایمز اسرائیل می‌نویسد سال ۲۰۱۶، چهار سال از همکاری سگو با ایرانی‌ها می‌گذشته و کانال ۲ رژیم صهیونیستی نیز می‌گوید آن زمان سگو «تا گردن» در جاسوسی برای ایران غرق شده بوده است.

کودتای اطلاعاتی ایران؛ حقارتی که سگو به صهیونیست‌ها تحمیل کرد

مقامات رسمی و رسانه‌های دیگر رژیم صهیونیستی نیز به خبر اتهام جاسوسی سگو برای ایران واکنش نشان دادند. پایگاه اینترنتی «دبکافایل» وابسته به نهادهای اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گزارشی اذعان می‌کند که سگو عالی‌رتبه‌ترین مقام این رژیم است که به جاسوسی علیه رژیم متهم می‌شود [۱۸] . پایگاه خبری «گلوبز» نیز با اشاره به شغل‌های سگو در کمپانی‌های شیمیایی و نفتی رژیم صهیونیستی پیش از تصدی وزارت انرژی، یادآور می‌شود که «به نظر می‌رسد اطلاعاتی که درباره ارتباط وی با ایرانی‌ها وجود دارد، بی‌سابقه است. سابقه ندارد که یک وزیر سابق اسرائیلی با یک کشور متخاصم، چنین ارتباط گسترده و طولانی‌مدتی برقرار کرده باشد. پرونده سگو ممکن است به عنوان بزرگ‌ترین اتهام واردشده به یک اسرائیلی در تاریخ به جا بماند [۱۹] .»

بازداشت وزیر اسبق انرژی رژیم صهیونیستی به اتهام جاسوسی برای ایران و بازتاب این خبر در رسانه‌ها (فارسی)

شبکه هفت رژیم صهیونیستی موسوم به «آروتز شوا» نیز به نقل از «آیلت شاکد» وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی می‌نویسد: «ننگ بزرگی برای اسرائیل است که یک وزیر سابق آن چنین کارهایی انجام می‌دهد [۲۰] .» تایمز اسرائیل نیز با اشاره به پرونده‌های «دیوید شامیر» افسر و پزشک سلامت روانی ارتش رژیم صهیونیستی (متهم به اقدام به جاسوسی برای ایران [۲۱] ) و «بن زیگیر» مشهور به «زندانی ایکس» (متهم به ارائه اطلاعات حساس به ایران [۲۲] ) پرونده سگو را یک «بمب» خبری توصیف می‌کند و می‌نویسد تا کنون افسران ارتش رژیم صهیونیستی و مأموران موساد نیز به اتهام یا جرم ارائه اطلاعات به دشمن قسم‌خورده اسرائیل، یعنی ایران، یا نیروهای نیابتی این کشور دست‌گیر شده‌اند، اما هرگز یک مقام صهیونیست با این رتبه به همکاری با دشمن متهم نشده است [۲۳] .

این روزنامه اسرائیلی توضیح می‌دهد که سگو اطلاعات عمیقی درباره شبکه انرژی و سایر پروژه‌های رژیم صهیونیستی، نظیر پالایشگاه‌های نفت، داشته است که مثلاً اگر ایران بخواهد علیه زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی اقدام به حملات سایبری کند، می‌تواند برای تهران اطلاعات ارزشمندی به شمار برود. «چاک فریلیچ» نایب‌رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با تایمز اسرائیل اقرار کرده است: «این، یکی از بدترین پرونده‌های جاسوسی در تاریخ اسرائیل است... یک کودتای تمام‌عیار برای ایرانی‌هاست.» تایمز اسرائیل نیز می‌نویسد: «صرف‌نظر از اطلاعاتی که ممکن است ایران از سگو گرفته باشد، همین واقعیت که دشمن قدیمی اسرائیل ظاهراً توانسته یک وزیر سابق کابینه را به خدمت بگیرد، به خودی خود، یک پیروزی مهم برای سرویس‌های مخفی جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.»


بار دیگر تأکید می‌شود که مشرق تحت هیچ شرایطی جاسوسی، ارائه اطلاعات، ملاقات یا هرگونه ارتباط دیگری میان گونن سگو با هر فرد یا نهاد ایرانی را تأیید را رد نمی‌کند. محتوای گزارش فوق منحصراً از منابع و رسانه‌های صهیونیستی جمع‌آوری شده و لزوماً مورد تأیید مشرق نیست.

در عین حال، با توجه به اهمیت پرونده سگو، مقامات و رسانه‌های صهیونیست واکنش‌های دیگری نیز نسبت به اتهام واردشده به وزیر سابق انرژی رژیم صهیونیستی و پیروزی بزرگی نشان داده‌اند که ادعا می‌کنند ایران علیه این رژیم به دست آورده است. مشرق به زودی طی گزارش دیگری این واکنش‌ها و ابعاد دیگر پرونده سگو را نیز مورد بررسی قرار خواهد داد.


[۱] Netanyahu at AIPAC: We Must Stop Iran. We Will Stop Iran. Link

[۲] 'Iran, Iran, Iran': In Fox Interview, Netanyahu Identifies Greatest Threat to Israel Link

[۳] Why People in Israel Live in Constant Fear, and How Their Leaders Capitalize on It Link

[۴] Former minister arrested on suspicion of spying for Iran Link

[۵] 'Crazy nut; because of him Oslo passed' Link

[۶] From minister to drug smuggler Link

[۷] Former Minister Gonen Segev Released from Jail Link

[۸] Former minister Dr. Gonen Segev's medical license revoked Link

[۹] Report: Ex-minister Segev was doctor for Israeli officials in Nigeria Link

[۱۰] Convicted ex-minister seeks to return to Israel as doctor Link

[۱۱] Disgraced ‘M&Ms’ minister Segev now a figure of infamy rather than derision Link

[۱۲] Former Israeli Minister Who Smuggled Ecstasy Now Accused of Spying for Iran Link

[۱۳] Former Israeli minister Gonen Segev charged with spying for Iran Link

[۱۴] Ex-minister charged with spying for Iran said to claim he meant to help Israel Link

[۱۵] 'I wanted to fool Iran, return as a hero' Link

[۱۶] Notorious spy Marcus Klingberg dies at ۹۷ Link

[۱۷] Azmi Bishara, from Knesset black sheep to Qatar insider Link

[۱۸] Israeli ex-minister Gonen Segev detained on suspicion of spying for Iran Link

[۱۹] Former Israeli minister indicted for spying for Iran Link

[۲۰] 'From ideological treachery to treason against the State' Link

[۲۱] IDF mental health officer to be charged with contacting foreign agent Link

[۲۲] New book claims ‘Prisoner X’ leaked secrets to Iranian Link

[۲۳] Ex-minister likely a spy who knew too little, but Iran still got an intel coup Link

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    یه چیزی معلومه: اطلاعات اسرائیل را لو داده.
    • محسن IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      48 66
      من هم همین نظر رو دارم . کار اصلاح طلب ها هست فعالیت های هسته ای هم در زمان خاتمی لو رفت
    • kamali IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      24 12
      واقعا بعی ها در نفهمی استعداد دارن ...
    • IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      5 12
      مشرق عزیز انتشار نظراتی مثل نظر محسن جز افزایش اختلافات داخلی چه حاصلی برای کشور داره ؟
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      2 1
      در زمان اصلاحات بود که با وجود تعلیق غنی سازی زیر ساخت های هسته ای و سانتریفیوژها در حال ساخت بود تا دولت نهم افتتاحشون کنه
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    27 43
    واقعا حیف شد گرفتنش.
    • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      24 71
      حیف شد اما ایران باز هم داخل کابینه اسراییل آدم دارد
  • یک اصلاح طلب IR ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    اسراییل ابرقدرت هست و ما باید نوکری و کنیزی آنها را بکنیم تا پول به ما بدهند و گرسنه نمانیم
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      14 78
      این حرف فقط از یک افسادطلب (اصلاح طلب) بر می آید
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      4 70
      دوستانی که این پیام رو می خونن نام این فرستنده رو بخونن
    • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      16 16
      واحد 8800 رژیم کودک کش دم برای مافوقت تکون بده
    • یه بنده خدا IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      1 4
      من که بیشتر بخاطر خوندن نظرات طرفداران افراطیهای عزیز اصولگرا به مشرق سر میزنم! اخ که نمیدونیند چه حالی میکنم! دمتون گرم فقط قربون دستتون هرچی بیشتر افراطی تر بهتر
  • اصلاح طلب IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    اسراییل فوق ابرقدرت منطقه هست ارباب منطقه هست گول نخورید با یک حمله موشکی با موشک قاره پیمای جریکو سه با کلاهک هیدروژنی چیزی از استان تهران باقی نخواهد ماند...
    • ناشناس IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      27 66
      یک قرون بده اش .به همین خیال باش
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      23 66
      آره ارواح عمت
    • روانشناس IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      9 66
      هیسسسسسس.هیچی نگو فرار نکنه. این (اصلاح طلب)تازه از بیمارستان روانی فرار کرده بود خوب شد پیداش کردم. مشرق Ip بده
    • :) IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      3 5
      از ترس ... که این کامنتو تو گذاشتی من که می دونم سلام به نتان برسون بگو برو دوغتو بنوش :)
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    13 64
    آدم خوبیه اومیداند کودک کشی افتخاری ندارد اگرراست باشدنقش مهمی درسقوط اسراییل بازی کرده است . البته اگرجاسوس دوجانبه نبوده باشد !
  • AU ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    17 75
    عالی بود. مشرق بی نظیر است.
  • IR ۰۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    14 4
    اگر واقعاً اينطور نبوده پس چرا ايران اين مسئله رو تكذيب نميكنه؟
    • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      4 18
      ایران نباید تایید کند نه رد کند
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      7 6
      چون هیچ سرویس اطلاعاتی در این موارد اظهار نظر نمیکنه... وزارت اطلاعات ایران هم مستثنی نیست...
  • CA ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    11 39
    ایشان نباید اعدام بشن
    • سعید ج IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
      8 43
      اشتباهی منفی دادم. اسراییل باید آزادش کنه. اسراییل دچار توهم توطئه شده.
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    17 40
    هيچ مدركي مبني بر جاسوسي سگو وجود نداره واون بايد هرچه سريع تر آزاد بشه
  • محسن IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    43 8
    من احساس میکنم مقاله نویس محترم حتی از اصل خبر بی اطلاع هست
  • LB ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    12 8
    ابیجان درست هست. نه آبوجا
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    16 41
    زنده باد وزارت اطلاعات...
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    11 40
    کامنت های فوق برای نشان دادن ماهیت واقعی اصلاح طلبان کافی است!!! آنها از تن فروشی به اسراییل هم باکی ندارند
  • ماری IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    3 16
    دم وزارت اطلاعات و دیگر نهادهای اطلاعاتی گرم . . .
  • آقایی GB ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    1 7
    "بار دیگر تأکید می‌شود که مشرق تحت هیچ شرایطی جاسوسی، ارائه اطلاعات، ملاقات یا هرگونه ارتباط دیگری میان گونن سگو با هر فرد یا نهاد ایرانی را تأیید را رد نمی‌کند. محتوای گزارش فوق منحصراً از منابع و رسانه‌های صهیونیستی جمع‌آوری شده و لزوماً مورد تأیید مشرق نیست." آهان نمردیم و دیدیم که آخر مقاله این مطلب رو نو شتی. سپاس گزارم. این یعنی آگاهی رسانی. مردم خودشون درک دارند
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    5 14
    خوب است مشرق یک گزارش هم از ملیت کامنت ها و نمرات مثبت و منفی این خبر منتشر کنه. منفی ها یک جوریه آدم فکر می کنه طرف خیلی فارسی خوب بلد نیست. :)
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    5 13
    اسرائیل با آن عمق کم سرزمینی اش که با دوربین تا آخرشو می شه دید
  • DE ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    5 14
    به چهره مظلومش میخوره جاسوس باشه !؟
  • رسول ترک IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۵
    6 12
    او فقط یک پزشک ساده است جای دانشمندان در زندان نیست ننگ به رژیم خاخامی :(((((((((((((((((((((((((((

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس