آذری جهرمی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نمی‌توانیم از کسانی که رانت خورده و دزدی کرده‌اند دفاع کنیم بلکه مهم‌ترین مسئله حفظ آبروی نظام است و باید از نظام دفاع کنیم.

به گزارش مشرق، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در دیدار با نخبگان و فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس ‌با بیان اینکه هیچ دلیلی پذیرفته نیست که از بیت‌المال برای مصارف برخی افراد برداشت کنیم بلکه بیت‌المال متعلق به همه مردم است و همه مردم باید بر روی آن نظارت داشته باشند، اظهار داشت: نمی‌توانیم از کسانی که رانت خورده و دزدی کرده‌اند دفاع کنیم بلکه مهم‌ترین مسئله حفظ آبروی نظام است و باید از نظام دفاع کنیم. 

وی تاکید کرد: به دنبال افشای اسامی افراد نیستیم اما به دنبال ایجاد شفافیت هستیم و همانطور که مقام معظم رهبری گفته‌اند نمی‌توان فقط با اسم بردن از فساد مشکل فساد را حل کرد بلکه باید اقدام کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: علاقه‌ای نداریم که اقتصاد کشور به سمت اقتصاد رانتی حرکت کند و اگر قرار است مقابله‌ای  صورت گیرد باید از رانت‌ها کم بکنیم نه اینکه از رانتی به رانت دیگر حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه نباید همه نگاه‌ها و انتظارات به سمت دولت باشد و نباید انتظار داشت که دولت همه امتیازات را به ما انتقال دهد، گفت: باید در داخل کشور فضای رقابتی وجود داشته باشد و برای ایجاد این فضای رقابتی باید مزیت نسبی هر استان نسبت به سایر استان‌ها مدنظر باشد.

وی با بیان اینکه ارزش بازار فناوری و اطلاعات در کل جهان 4 بیلیون یورو است، افزود: ارزش بازار فناوری و اطلاعات ایران 28 میلیون یورو و در استان فارس نیز ارزش این بازار 69 هزار میلیارد تومان تخمین‌زده شده است.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: در استان فارس 600 شرکت در حوزه دانش‌بینان، فناوری، آی.تی و آی.سی‌.تی وجود دارد که فقط 100 شرکت از آنها فعال است.

وی با اشاره به درخواست فعالان این بخش برای ماندن استارتاپ‌ها در استان فارس، اظهار داشت: باید ساختار جدیدی در طراحی استارت‌آپ‌ها در داخل استان فارس ایجاد شود و شرکت‌های دانش‌بنیان باید نگرش جدیدی نسبت به حوزه دانش‌بنیان و فناورانه خود داشته باشند و نگاه آنها بیشتر به صورت انتقال دانش باشد. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
    5 1
    خخخخخخخخ برداشت از بیت المال فقط اونجاش که ۲۰۰ سرور دادید به جاسوس افزار تلگرام برا دور زدن فیلترینگ برو ...... خودتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس