کد خبر 873774
تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
پرده خوانی

در دوره سوم جشنواره طومارهایی توسط دبیرخانه با موضوع جشنواره منتشر شده است که شرکت کنندگان باید یکی از دو نقل خود را الزاما از این طومارها حکایت کنند.

به گزارش مشرق، سومین دوره جشنواره سراسری نقالی و پرده خوانی غدیر با عنوان نقالان علوی در حالی شروع می‌شود که دو دوره قبل را با موفقیت برگزار شد. شاید در ابتدا تصور نمی‌شد که این جشنواره بتواند در بین هنرمندان جایگاه خاصی داشته باشد ولی الحمدالله با همت اساتید همراه جشنواره هم از بار علمی و هم اجرائی بسیار مناسبی برخودار شد و در اصل اولین جشنواره تخصصی نقالی و پرده خوانی کشور محسوب می شود، در سومین دوره پس از اعلام فراخوان حضور گسترده تری از هنرمندان جهت شرکت در جشنواره را شاهد هستیم.

محمد صائبی مدیر روابط عمومی سومین جشنواره گفت :در دوره سوم جشنواره طومارهایی توسط دبیرخانه با موضوع جشنواره منتشر شده است که شرکت کنندگان باید یکی از دو نقل خود را الزاما از این طومارها حکایت کنند. این حکایت ها به تعداد 20 طومار می باشد که به کوشش استاد دکتر داود فتحعلی بیگی و مرشد مهدی دریایی تهیه شده و در اختتامیه صائبی افزود جشنواره در قالب یک کتاب رونمایی خواهد شد. البته در فراخوان فقط ده طومار را منتشر کردیم.

صائبی اظهار داشت: سومین دوره جشنواره بصورت رقابتی بین هنرمندان متقاضی برگزار خواهد شد و در دو بخش بزرگسالان و کودک و نوجوان؛ پس از دریافت آثار هنرمندان شهرستانی که در قالبcd  می باشد، توسط هیئت بازبین، بازبینی خواهد شد و هنرمندان تهرانی هم بصورت حضوری در تاریخ مشخص شده بازبینی خواهند داد تا از یکم تا ششم شهریور ماه هنرمندان راه بافته به جشنواره به رقابت بپردازند و هیئت داوران در اجرای عموم و محل برگزاری جشنواره به اجرای ایشان امتیاز داده تا نقالان برتر مشخص شوند.

صائبی افزود: یکی از نکات جالب و آموزنده این جشنواره حضور پیشکسوتان در دوره های مختلف بوده که با اجرای نقل و پرده خوانی به غیر از اجرا، باعث آموزش هنرمندان جوان از نزدیک و آشنائی با اصول کاربردی این هنر سنتی می شوند که امسال نیز از وجود با برکت تعدادی از ایشان بهره خواهیم برد.

محمد صائبی در ادامه مصاحبه گفت :امسال هم امیدواریم با بهره مندی از این هنر کهن پارسی در انتشار معارف وجودی و ابعاد مختلف ولایت و امامت و غدیر خم و مقام شامخ حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب(علیه السلام) و آشنائی با سبک زندگی ایشان موفق باشیم.

وی افزود هنرمندان هم جهت دریافت فراخوان و نحوه آشنائی با شرکت در جشنواره می توانند به سایت صحنه به آدرس : www.dramatic.ir مراجعه نمایند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس