کد خبر 873465
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
پور ابراهیمی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طرح پیشنهادی اصلاح قانون کارت های بازرگانی که به امضای وزیر صنعت رسیده گفت: در اصلاحیه اخیر به جای حل مشکل به مشکلات اضافه شده است.

به گزارش مشرق،‌ محمد رضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: به نظر می رسد استفاده از کارت های بازرگانی در سال های گذشته نیازمند به بازنگری اساسی بود از این جهت که هم وزارت صنعت و معدن به عنوان متولی و مجری قانون و همچنین اتاق ها به عنوان نمایندگان پارلمان های بخش خصوصی به عنوان رویکردی نهایی کار را قانونی کنند.

او افزود: اخیرا نامه ای به امضای وزیر صنعت و معدن رسیده مبنی بر اصلاح قانون کارت های بازرگانی که برای جهانگیری ارسال شده است. این کار جدای از سیاست های ارزی غلط دولت درباره نرخ ثابت 4200 که شرایط خاص را برای کشور ایجاد کرد و عملا هرکس علاقمند به واردات شد و این کار موجب واردات 30 میلیارد دلاری به کشور کرد.

بیشتر بخوانید:

شریعتمداری: کارت بازرگانی متخلفان ابطال می‌شود

پورابراهیمی افزود: در اصلاحیه اخیر به جای حل مشکل به مشکلات اضافه شده است. در بندهایی از این اصلاحیه بند سوء پیشینه حذف شده که خلاف مقرارت است. هویت افراد باید مشخص باشد تا فعال اقتصادی رصد شود که در این رابطه وزیر کد اقتصادی را حذف کرده است. همچنین عدم چک های برگشتی نیز در بخش های جدید حذف شده است. در حوزه ثبت سفارش تخلفات محرز صورت گرفته است.

وی گفت: اتفاق بعدی این است که رشته های بازرگانی در این کار حذف شده است که به نظر می رسد این وضعیت برای صدور کارت های بازرگانی فاجعه است.

پور ابراهیمی تاکید کرد مجلس در این باره حتما ورود خواهد کرد و در کمیسیون اقتصادی این موضوع مطرح خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس