ایوان راکیتیچ

نویسنده معروف انگلیسی در ستون امروز گاردین بخش ورزشی از ابرستاره کرواسی و کابوس بالقوه برای انگلیس نوشته است.

سرویس ورزش مشرق - "سید لو" نویسنده و گزارشگر شهیر فوتبال انگلیس در تازه ترین یادداشت خود پیش از بازی بزرگ دو تیم ملی فوتبال انگلیس و کرواسی نوشته است:

ایوان راکیتیچ، ابرستاره خستگی ناپذیر کرواسی برای رویارویی با انگلیس آماده است و خود به تنهایی می تواند کابوس انگلیس باشد. او یک تیم کامل است و هر بار که اراده کرده در لباس یک تیم کامل در خدمت کرواسی بوده است.

در ادامه این متن آمده است:

ایوان راکیتیچ البته همیشه در اوج نبوده است، شاید حتی به صورت تصادفی راهی دنیای فوتبال شده اما به هر حال کسی منکر درخشش او در لباس سویا و سپس رایووایکانو نیست. او در فوتبال لالیگا ریشه دواند و اوج گرفت و در نهایت در لباس بارسلونا به یک ابرستاره کم حرف و تاثیرگذار و فوق حرفه ای تبدیل شد.

ایوان در سال 1998 فقط 10 سال سن داشته آن طور که خودش تعریف می کند وقتی تماشاگر فوتبال بوده، آرزوی داشتن پیراهن تیم ملی کشورش را داشته و پدرش او را به این آرزوی ساده و دست یافتنی می رساند.

متولد شهر مولین سوئیس با پدر و مادری کروات و اصالتا اهل بوسنی و هرزگوین، که همیشه با او به زبان کروات صحبت می کردند، این یکی از 6 زبانی است که ایوان به آنها تسلط کامل دارد.

شانس بزرگ راکیتیچ این بود که در جنگ بالکان حضور نداشت و وقتی کشورش در حال تکه تکه شدن بود، او در سوئیس از زندگی استاندارد خود لذت می برد، در هر حال وقتی تکلیف پاره های یوگوسلاوی روشن شد و کرواسی مرز خود را شناخت، این ایوان راکیتیچ بود که تصمیم گرفت تیم جوانان سوئیس را رها کرده و به تیم ملی کشورش ملحق شود.

بسیاری از مردم سوئیس او را به مرگ تهدید کردند اما او تصمیمش را گرفته بود و می خواست برای تیم ملی فوتبال کشورش بازی کند.

ایوان در نامه معروف خود خطاب به مردم سوئیس گفت: این یک تصمیم عقلانی نبود که به خاطرش کلی فکر کرده باشم، این تصمیم را قلب من گرفت و از شما می خواهم با قلب خود درباره تصمیم من قضاوت کنید.

مرد 30 ساله تیم ملی فوتبال کرواسی اکنون برای نبرد با انگلیس آماده است، او کوه تجربه به نظر می رسد و البته در این راه تنها نیست و ستارگان دیگری از کرواسی در کنار او هستند، آیا ایوان در مسیر رشد خود از روی انگلیس رد خواهد شد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس