کد خبر 872793
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کشف تجارت مرگبارمافیای گوشت

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: هر کیلوگرم دام در کشور عراق ۱۰ هزار تومان بیشتر به فروش می‌رسد و خود عاملی برای تشدید خروج دام شده است.

به گزارش مشرق، علی اصغر ملکی درباره بازار گوشت اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل خروج دام از کشور اوضاع مناسب نیست و میادین خالی از دام شده است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی با بیان اینکه قیمت دام زنده افزایش یافته است، افزود: به دلیل خروج دام از مرزهای غربی به کشور عراق در داخل با کمبود دام مواجه شدیم.

وی گفت: در حالی که قیمت دام زنده در داخل کشور هر کیلوگرم ۲۱ تا ۲۲ هزار تومان است هر کیلوگرم دام در کشور عراق ۱۰ هزار تومان بیشتر به فروش می‌رسد و خود عاملی برای تشدید خروج دام شده است.

بیشتر بخوانید:

گرانی ۱ تا ۸۷ درصدی خوراکی‌ها طی ۱ سال گذشته

ملکی با بیان اینکه علاوه بر خروج دام به عراق از مرزهای غربی کشور، دام زنده از طریق بندرعباس به کشورهای عمان، کویت امارات و قطر قاچاق می‌شود، خاطرنشان کرد: در گذشته، دام‌های بندرعباس و ایلام بازار تهران را تامین می‌کرد، اما اکنون به خارج از کشور قاچاق می‌شود و به ضرر بازار داخل است.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفند به صورت شقه ۴۶ تا ۴۷ هزار تومان به واحدهای صنفی عرضه و با قیمت ۵۰ تا ۵۱ هزار تومان به مصرف کننده عرضه می‌شود که نسبت به هفته گذشته هر کیلوگرم ۱۰۰۰ تومان افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر به دلیل گرما بازار در رکود به سر می‌برد اما، اگر کمی رونق بگیرد با مشکل مواجه خواهیم شد و قیمت‌ها افزایش می‌یابد.

ملکی خاطرنشان کرد: گوشت گرم وارداتی برای تنظیم بازار از استرالیا و آسیای میانه وارد کشور می‌شود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۷
    6 1
    مرزهای غربی برای ما معضلی شده یا تروریست وارد میشه یا بنزین خارج یا مشروب و چای و صابون وارد میشه یا دام خارج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس