کد خبر 872681
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹
محسن هاشمی

رئیس شورای شهر تهران در اظهارنظر جدید صحبت های قبلی خود را درباره هلدینگ یاس و قائم مقام سابق شهرداری تهران تصحیح کرد و اظهارات قبلی را ناشی از انحراف رسانه ها دانسته است.

به گزارش مشرق، در نزدیک به یکسالی که از عمر شورای شهر تهران می گذرد و با ورود اصلاح طلبان به شورای پنجم، شاهد موج های پی در پی تخریب و اتهام زنی به مدیریت سابق در قالب های مختلف و با موضوعات متفاوت هستیم. این جریان با تغییرات مدیریتی در شهرداری تهران شتاب بیشتری گرفت  و با برش زدن کل دستاوردهای 12 ساله مدیریت محمدباقر قالیباف، تنها به نیمه خالی لیوان و سیاه نمایی از آن روی آورده اند.

بیشتر بخوانید:

قالیباف و افتتاح‌هایی که در تهران تبدیل به خاطره شده‌اند

واکنش معاون قالیباف به ادعای اعضای شورای شهر

در این میان موضوع عیسی شریفی که در مراحل بررسی و بازرسی نهادهای نظاراتی و بازرسی قرار دارد و با توجه به ابهامات موجود به محلی برای سواستفاده و سوگیری های فرصت طلبانه ای از سوی اعضای شورای شهر شده است. خوشبختانه نهادهای اطلاعاتی و نظارتی بدون توجه جریان های سیاسی و خاستگاه متهمان تخلفات مالی، پرونده شریفی را در دستور کار قرار داده و در حال پیگیری است. با این وجود به خاطر سازوکارهای موجود در بررسی پرونده، تشخیص این بوده است که اطلاعات آن پس از تکمیل به اطلاع افکار عمومی برسد.

در همین حال بزرگ نمایی و سیاه نمایی که خصلت کار اصلاح طلبان در موضوعات مربوط به فساد و تخلفات مالی است در موضوعی شریفی به کار گرفته شده است. این در حالیست که این جریان در مورد مفاسد و گزارش های تخلف مالی هم قطاران خود یا با سکوت از کنار آن عبور می کنند و یا به تحریف واقعیات می پردازند.

سال گذشته بود که سخنگوی قوه قضاییه با تایید خبر بازداشت عیسی شریفی اعلام کرد که جزئیات بیشتری در اختیار ندارد ولی اصل خبر را تایید می کند. از این رو باید منتظر ماند تا زوایای کامل پرونده به اطلاع جامعه برسد. ولی اعضای شورای شهر پنجم به گونه ای در زمینه این پرونده اظهار نظر می کنند تا کل سیستم مدیریت سابق را فاسد جلوه دهند. هلدینگ یاس به عنوان یکی از کارگزاری های مرتبط با شهرداری در زمینه تسویه بدهی های پیمانکاران فعال بوده و این هلدینگ در ماههای اخیر به خاطر بروز تخلفات مالی محلی از  مناقشه شده است. عیسی شریفی، قائم مقام سابق شهرداری نیز در همین رابطه بازداشت است تا پرونده روال عادی خود را طی کند. اینکه آیا وی در موضوع تخلفات دخیل بوده یا آنکه افراد دیگری در هلدینگ در تخلفات احتمالی نقش داشتند، تاکنون به صورت دقیق مشخص نشده است. با این وجود چیزی که واضح است این است که شهرداری تهران خود به عنوان یکی از نهادهای طلبکار از هلدینگ ادعاهایی دارد و تخلفاتی که در هلدینگ صورت پذیرفته، هیچ ارتباطی با شهرداری سابق نداشته است. اما رسانه های اصلاح طلب و اعضای شورای شهر پنجم به گونه ای این موضوع را منعکس می کنند که گویی شهرداری سابق در ماجرای تخلفات هلدینگ یاس نقش مستقیم و اصلی را داشته است!

محسن هاشمی چه چیزی را پس گرفت؟

رئیس شورای شهر پنجم در خبری که 15 تیرماه در رسانه های اصلاح طلب منعکس شد، درباره هلدینگ یاس و عیسی شریفی اظهاراتی داشت که باعث ایجاد شبهاتی در این موضوع شد. وی اعلام کرده بود که این پرونده از سوی دفتر مقام معظم رهبری در حال پیگیری است و با دستور رهبر انقلاب، سرلشکر باقری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مسئول رسیدگی به آن شده است:« تا آنجایی که خبر دارم گروهی در نیروهای مسلح و دادسرای نظامی قوه قضائیه مشغول به بررسی ابعاد این پرونده هستند که به نتایجی نیز رسیدند به گونه‌ای که منجر به دستگیری حدود پنج نفر شد که برخی با وثیقه آزاد و برخی هنوز در زندان هستند.»

هاشمی همچنین از بدهی 4000 تا 4500 میلیاردی یاس به شهرداری نیز سخن گفته بود و یکی از اقدامات شهرداری پیگیری این طلب است. این اظهارات در رسانه ها انعکاس گسترده ای پیدا کرد و در برخی از رسانه ها نیز به گونه ای بازتاب داده شد که شهردار سابق نیز در این ماجرا دخیل بوده است!

با این حال محسن هاشمی صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر پنجم و در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه اظهارات وی درباره پرونده یاس از سوی رسانه ها انحرافاتی داشته است، گفت:« متأسفانه گفت‌وگویی داشتم در فضای مجازی تحریف شده بود و به شکلی عنوان شد که انگار بنده از فساد در نیروهای مسلح گفته بودم که اصلاً چنین چیزی نبود.»

هاشمی به توافق میان بنیاد تعاون سپاه و شهرداری اشاره می کند در حالیکه در خبرگزاری ایسنا این اظهارنظر تحت عنوان قرارداد 10 هزار میلیاردی میان هلدینگ یاس و شهرداری در ج شده بود. هاشمی در اظهارنظر جدید خود گفته است:« بنده اعلام کرده‌ام که در شهرداری سابق توافقی با بنیاد تعاون (سپاه پاسداران) شده بود و الان شهرداری مدعی است طلب دارد که بنده اعلام کردم بهتر است هرچه زودتر بنیاد تعاون بدهی‌های خود را بپردازد تا ما بتوانیم پروژه‌های عمرانی را به اتمام برسانیم و هرچه سریعتر طلب‌ها بازپرداخت شود.»

وی همچنین درباره انحراف واقعیات در رسانه های عنوان کرده:« بعضاً در فضای مجازی برخی موضوعات ساده را اختلافی عنوان می‌کنند و آنچه که گفته شد باید بازتاب می‌دادند.»

با این حال همچنان این سوال باقی است که چرا اعضای شورای پنجم تهران درباره پرونده ای که اطلاع کامل درباره آن ندارند و یا نهادهای اطلاعاتی و نظارتی براساس مکانیسم های خاص خود در حال پیگیری و رسیدگی به آن هستند، اظهاراتی را بر زبان می رانند که باعث ایجاد انحراف در ماجرا می شود. این رفتارها از سوی شورای شهر و مدیران جدید شهری در حالیست که آنها پیرامون موضوعات مختومه همچنان به دنبال سیاه نمایی هستند. در موضوع پرونده واگذاری املاک در شهرداری تهران، با وجود آنکه قوه قضاییه پس از ماهها بررسی اعلام کرد که در کل پرونده های بررسی شده تنها در چند مورد تخلف صورت گرفته و پرونده به دادسرا برای اجرای همین چند مورد ارسال شده، اعضای شورای شهر تهران بدون توجه به این حکم بازهم بر طبل املاک می کوبند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس