کرواسی و روسیه

آخرین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام بیست‌ویکم با برتری کروات‌ها مقابل روسیه در ضربات پنالتی به پایان رسید.

به گزارش مشرق، تیم‌های ملی فوتبال روسیه و کرواسی از ساعت ۲۲:۳۰ شنبه شب به وقت تهران، در آخرین بازی از مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف هم رفتند. این بازی که در ورزشگاه فیشت شهر سوچی و با قضاوت ساندرو ریچی برزیلی برگزار شد در پایان ۹۰ دقیقه به تساوی یک - یک انجامید تا بازی به وقت‌های اضافه کشیده شود.

در وقت‌های اضافه هم هر دو تیم یکبار موفق به گلزنی شدند تا نتیجه بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه ۲ - ۲ شود و ضربات پنالتی تکلیف تیم صعودکننده به مرحله نیمه نهایی را مشخص کند. در ضربات پنالتی هم این شاگردان دالیچ بودند که موفق شدند با نتیجه ۴ بر ۳ به برتری برسد.

فیلم خلاصه دیدار کرواسی و روسیه و ضربات پنالتی را اینجا ببینید

ترکیب روسیه: ایگور آکنیف، سرگئی ایگناشویچ، ایلیا کوتپوف، فدور کودریاشف، ماریو فرناندس، رومن زوبنین، الکساندر سامدوف(۵۴- الکساندر ایروخین)، دالر کوژیائف، دنیس چریشف(۶۷- فدور اسمولوف)، الکساندر گولوین(۱۰۲- آلن دژاگوئف) و آرتم ژیوبا(۷۹- یوری گازینسکی)
سرمربی: استانیسلاو چرچسوف

ترکیب کرواسی: دانیل سوباسیچ، دیان لوورن، دوماگوج ویدا، سیمه ورسالیکو(۹۷- وردان کورلوکا)، ایوان استرینیچ(۷۴- یوسیپ پیواریچ)، ایوان راکیتیچ، لوکا مودریچ، آنته ربیچ، ایوان پریشیچ(۶۳- مارسلو بروزوویچ)، آندری کراماریچ(۸۸- متئو کوواچیچ) و ماریو مانژوکیچ
سرمربی: زلاتکو دالیچ

نیمه اول

بازی با سوت داور برزیلی آغاز شد و چریشف در دقیقه ۲ اولین خطر نسبتا جدی را ایجاد کرد. ۳ دقیقه بعد ضربه زیوبا نزدیک بود وارد دروازه کرواسی شود که این ضربه به کرنر رفت.

در دقیقه ۷ ضربه سر ربیچ با اختلاف کم از بالای دروازه به بیرون رفت و در ادامه نیز کروات ها یکی دو موقعیت نصفه و نیمه از دست دادند.

دقیقه ۱۵: ضربه ایستگاهی ایوان راکیتیچ با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۷:‌ضربه سر پریشیچ به شکل خطرناک از کنار دروازه آکنفیف به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱: دنیس چریشف توانست چهارمین گل خود را در این جام به زیبایی وارد دروازه کرواسی کند و میزبان را پیش بیندازد.

دقیقه ۳۹: آندره کراماریچ روی ارسال ماریو مانژوکیچ توانست گل تساوی بخش بازی را به ثمر برساند و در نهایت این دیدار در نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

کراماریچ هفتمین بازیکن کروات است که در این جام گلزنی می کند. تنها بازیکنان تیم ملی بلژیک گلزنان بیشتری از کروات ها دارند. ۹ بازیکن بلژیک در این جام گلزنی کردند که از کرواسی بیشتر هستند.

نیمه دوم

نیمه دوم این دیدار با سوت داور برزیلی این دیدار شروع شد و تلاش دو تیم برای رسیدن به نیمه نهایی جام جهانی شروع شد.

اولین خطر بازی را در این نیمه کراماریچ ایجاد که شوت او راهی به دروازه آکنفیف نداشت.

دقیقه ۵۸: ضربه پریشیچ در دقیقه ۵۸ در آستانه ورود به دروازه بود که به دیرک دروازه برخورد کرد و در کمال ناباوری به دروازه راهی نداشت.

دقیقه ۷۲: ضربه سر زیوبا با اختلاف کم از بالای دروازه کرواسی به بیرون رفت و راهی دروازه نشد و این دیدار در نهایت با تساوی یک بر یک به پایان رسید و به وقت های اضافه کشیده شد.

وقت اضافه نیمه اول 

در دقیقه ۱۰۱ بازی ضربه سر ویدا و دخالت چورلوکا باعث شد تا کرواسی به گل برسد. این گل به نام ویدا ثبت شد.

وقت اضافه نیمه دوم

‌در دقیقه ۱۱۱ بازی سوباسیچ توانست ضربه کوزائف را مهار کند و مانع باز شدن دروازه تیمش شود.

با این حال در دقیقه ۱۱۴ ماریو فرناندز موفق شد با ضربه سر دروازه کرواسی را باز کند و بازی به تساوی کشیده شود و این دیدار در نهایت با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد.

ضربات پنالتی


روسیه ۰ - کرواسی ۰ : فدور اسمولوف پنالتی اول روسیه را تبدیل به گل نکرد و ضربه چیپ او به سمت چپ دروازه را سوباسیچ با کف دست گرفت.

روسیه ۰ - کرواسی ۱ : بروزوویچ توپ را به سمت راست دروازه زد که آکنفیف با وجود تشخیص جهت توپ، نتوانست مانع از گل شدن توپ شود.

روسیه ۱ - کرواسی ۱ : دژاگوئف خلاف جهت سوباسیچ توپ را به سمت راست دروازه زد و گل اول روسیه را در ضربات پنالتی به ثمر رساند.

روسیه ۱ - کرواسی ۱ : کوواچیچ دومین پنالتی‌زن کرواسی بود که ضربه او به گوشه پایین سمت راست دروازه را آکنیف با شیرجه عالی مهار کرد.

روسیه ۱ - کرواسی ۱ : ماریو فرناندس با استارت سریع شوت محکم زمینی به سمت چپ زد که توپ به اوت رفت.

روسیه ۱ - کرواسی ۲ : مودریچ خیلی خوش شانس بود که ضربه او به سمت چپ دروازه بعد از مهار آکنفیف به تیرک عمودی برخورد کرد و وارد دروازه شد.

روسیه ۲ - کرواسی ۲ : ایگناشویچ با فریب سوباسیچ توپ را به سمت چپ دروازه زد و تبدیل به گل کرد.

روسیه ۲ - کرواسی ۳ : ویدا خلاف جهت آکنفیف با شوت محکم به سمت چپ دروازه موفق به گلزنی شد.

روسیه ۳ - کرواسی ۳ : در حالی که سوباسیچ به سمت راست دروازه شیرجه زده بود، کوژیائف خلاف جهت او پنالتی را وارد دروازه کرد.

روسیه ۳ - کرواسی ۴ : راکیتیچ پیام آور شادی برای کرواسی بود و با گل کردن پنالتی، تیمش را به نیمه نهایی جام جهانی رساند.

بدین ترتیب کرواسی باید در نیمه نهایی با انگلیس دیدار کند و بلژیک هم به مصاف فرانسه خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس