کد خبر 872532
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۰
محمد سالاری

قائم مقام حزب همبستگی آخرین وضعیت تشکیل پارلمان اصلاحات را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، محمد سالاری قائم مقام حزب همبستگی درباره آخرین اخبار مربوط به تشکیل «پارلمان اصلاحات» که اخیرا مطرح شده اظهار داشت: ایده «پارلمان اصلاحات» در شورای هماهنگی مطرح شد و آنها موافقت کردند این ایده در کمیته سیاسی شورا مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش رهامی به ریاست "عبدالله نوری" بجای "عارف" در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان

وی افزود:کمیته سیاسی قرار شد چارچوبی را در خصوص راهبردهای این ایده تدوین کند. سپس این چارچوب به احزاب داده شود، آنها نیز روی‌ آن بحث و تبادل نظر کنند.

سالاری با بیان اینکه این فرایند در حال طی شدن است، خاطرنشان کرد: حدود ۶ حزب از جمله کارگزاران، اتحاد ملت ایران اسلامی، حزب اراده ملت، مردمسالاری و چند حزب دیگر نظراتشان را مطرح کردند. این فرایند تکاملی در حال طی شدن است؛ البته این موضوع در اصل برای راهبری آینده جریان اصلاحات و با این رویکرد در حال طی شدن است.

قائم مقام حزب همبستگی ادامه داد: شورایعالی به‌عنوان سازوکاری که در ۲ انتخابات گذشته کارنامه خوبی داشته است و مورد قبول شورای هماهنگی و جریان اصلاحات است، همچنان پابرجاست اما پارلمان اصلاحات قرار است سازوکاری باشد که حوزه تصمیم‌سازی در جریان اصلاحات فراگیرتر شود. توجه ویژه‌ای به استان‌ها و مراکز استان‌ها شده و از سرمایه‌های جریان اصلاحات نظیر نمایندگان ادوار، استانداران ادوار اصلاح‌طلب، وزرا و معاونان وزرای ادوار بهره‌گیری می‌شود.

وی درباره نظر اخیر کرباسچی که گفته بود "عبدالله نوری" جایگزین عارف در راس شورای سیاست‌گذاری شود، گفت: این بحثی بود که توسط یک نفر از افراد اصلاح‌طلب مطرح شده و باید از خود آنها سوال کرد. چنین بحثی اساسا در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مطرح نبوده، در سازوکار تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی چندان فرد مهم نیست بلکه مهم این است که فرایند مبتنی بر گفتمان اصلاحات ر به‌ صورت دموکراتیک و مبتنی بر خرد جمعی پیش رود. 

طرح تشکیل "پارلمان اصلاحات" اخیراً در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به‌تصویب رسید که به‌گفته عبدالواحد موسوی لاری قرار است نهاد بالادستی اصلاح‌طلبان باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس