یادواره سردار جاویدنشان حاج احمد متوسلیان

سردار حسن رستگار پناه گفت که حاج احمد متوسلیان ظرفیتی دارد و بازگشتش می تواند حرکت جدیدی در مسیر انقلاب ایجاد کند.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مراسم گرامیداشت سی و ششمین سالگرد اسارات حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده به دست رژیم صهیونیستی، عصر روز گذشته با حضور سردار حسن رستگارپناه رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار، سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه، سردار محمدرضا یزدی فرمانده سپاه تهران بزرگ و جمعی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و خانواده شهدا و دیپلمات‌های ربوده شده در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد.

در این مراسم سردار حسن رستگار پناه در سخنانی با اشاره به خصوصیات مدیریتی و فرماندهی حاج احمد متوسلیان او را  یک مدیر انقلابی و مجاهد عنوان کرد  که با رعایت مسائل معنوی برنامه ریزی می کرد و هیچ مانعی را در مسیر خود نمی دید.

وی ادامه داد: حاج احمد متوسلیان مدیری ظرفیت ساز بود و این موضوع را در لشکر محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ که افتخار بزرگی را آفرید به وضوح نمایانگر بود.

سردار رستگار پناه گفت که حاج احمد یک فرد ولایتمدار و تکلیف گرا بود و برای رضایت حق قدم بر میداشت و اگر موفقیت های حاج احمد را در کردستان ورق بزنیم، همانگونه که از سال 58 در صحنه های مختلف کردستان حضور داشت و پس از آن هم در مبارزه با گروهک های ضد انقلاب فعالیت های مؤثری را انجام می‌داد. او اعتماد به نصرت الهی داشت و به همرزمانش می‌آموخت که باید با نصرت الهی قدم برداشت.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار عنوان کرد: حاج احمد متوسلیان اراده پولادینی داشت و هر اقدامی که تشخیص می داد را انجام می‌داد و او دشمن شناسی عمیق بود و پرده های پنهانی دشمن  را می شناخت و نقاط قوت و ضعفش را بر اساس دشمن تنظیم میکرد.

وی شجاعت و ایثار و شهامت در میدان حاج احمد متوسلیان را از دیگر ویژگی‌های او عنوان کرد و گفت که در زمانی که او در منطقه کردستان بودو من از نزدیک با حاج احمد در ارتباط بودم، می‌دیدم که او واقعاً خستگی را خسته کرده بود و آرامش  و ذره ای ثبات و ایستادگی درونش نبود و مدام در حال فعالیت و خدمت به مردم کردستان بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس بیان کرد: او فردی آینده نگر بود و اولین فرمانده سپاهی بود که سپاه برون مرزی در مریوان قبل از تشکیل قرارگاه رمضان ایجاد کرد و تعداد زیادی از نیروها را به درون خاک دشمن گسیل کرد.

سردار رستگار پناه گفت: او فردی ظرفیت ساز بود و  با استفاده صحیح از امکانات و با توجه به سختی نبرد، کارهای مهمی انجام داده بود و در همه میدان های نبرد با شناخت عمیق کار می کرد و هیچ برنامه ای را قبل از اینکه حضور پیدا کند و از نردیک شناسایی نمی‌کرد، انجام نمی داد.

وی افزود: حاج احمد متوسلیان  فرماندهی انقلابی و مجاهدی خستگی ناپذیر بود و با راه و هدفش حرکت می کرد و پایبند و گوش به فرمان امام (ره)بود و همواره پایبند به استقلال کشور بود و این دفاع را در مرز جغرافیایی نمی دید و به شدت با منحرفین داخلی مبارزه می کرد.

رئیس مرکز تحقیقات امنیت ملی پایدار تصریح کرد: اگر حاج احمد متوسلیان در طول جنگ حضور داشت، قطعاً حادثه جنگ به شکل دیگری رقم می خورد و  او دو عملیات فتح المبین و بیت المقدس است را به نقطه عطف رساند. مدیریت و فرماندهی حاج احمد برای ما و نسل های بعد از ما درس آموز و الگو است.

سردار رستگار پناه اقدامات انجام شده برای آزادی حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ربوده شده را کافی ندانست و گفت که  نیاز است فعالیت‌های بیشتری در این زمینه انجام شود، زیرا ورود حاج احمد به آن صحنه و صحنه کلان انقلاب ضربه ای مهلک را به دشمنان وارد کرده است.

وی در خاتمه سخنانش گفت که حاج احمد ظرفیتی دارد و بازگشتش می تواند حرکت جدیدی در مسیر انقلاب ایجاد کند.

در ادامه مریم کاتبی از رزمندگان دوران دفاع مقدس در سخنانی گفت که  من به عنوان زنی که از سال 59 در بیمارستان کار می کردم و به عنوان تأمین جاده بودیم، خیلی وقت‌ها که نگاه می کنیم میگویند این دختر فلانی است  که پدرش در جنگ بوده و وقتی آدم به وضعیت حجابشان نگاه می‌کند عرق شرم بر روی پیشانی می‌نشیند.ما که در منطقه بودیم و از نزدیک با برادر احمد در ارتباط بودیم می‌دیدم که ایشان  مواظبت  و تاکید زیادی به حفظ حجاب داشتند و حتی این حساسیت را به زنهای دمکرات  که همسرانشان در جنگ با ما بودند و آنها در بیمارستان های ما بستری بودند داشتند، با اینکه آنها به ما ضربه های زیادی را می زدند اما حاج احمد می گفت"اگر اینها روند بیرون وضعیتشان بدتر می شود و به فساد بیشتر کشیده می‌شوند".

وی ادامه داد: مهربان‌ترین فرد منطقه برادر احمد بود و خیلی پیگیر بود و با ما دعوا می کرد که چرا به وضعیت برادران کرد نمی رسید؟ و می گفت "اگر نیاز به خون دادن است ما به آنها خون می دهیم و لازم نیست از مردم خون بگیرید".

جواد اکبری معاون حاج احمد متوسلیان در مریوان نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این مراسم در سخنانی گفت که اوایل سال 58 می گفتم که خدایا کسی را کنار ما قرار بده که ما را رشد بدهد و بسازد که به لطف خدا دعای ما مستجاب شد و ما در اعزام نیروی باختران در سال 58 با حاج احمد آشنا شدیم . حاج احمد به همه ملت حق دارد و او فردی دلسوزی برای مردم بود.

وی گفت: انتظار نداشتیم 36 سال منتظر باشیم تا حاج احمد آزاد شود و این خیانت به ملت است که در آن زمان جاسوس های آمریکایی را یک طرفه آزاد کردند و عده ای اجازه مبادله با آنها را ندادند.

اکبری تصریح کرد: 36 سال است برای آزادی آنها فقط حرف می زنند و عده ای می‌گویند او دندان کرم خورده ای بود که دور انداختیمش!شما عرضه نداشتید برای حاج احمد در اینجا تندیسی درست کنید ولی مردم لبنان مجسمه اش را روبروی مرزهای فلطسین اشغالی درست کرده‌اند و مانند پروانه دورش می گردند! 

در پایان این مراسم از خانواده حاج احمد متوسلیان با اهدای هدایایی تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • نهضت جهانی صلوات IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    6 0
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم درود خدا بر این عزیز ویارنش که یکی از صدقه جاریه ایشان ایجاد تیپ ولکر واکنون سپاه محمد رسول الله است ایشا فرموده بود: اسم تیپ را بنام حضرت رسول بگذاریم تا هرموقع نام مبارکشان آورده شد صلوات فرستاده شود پس همه با به روح پاکش وبازگشتش صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس