غلامرضا محمدی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان گفت: بزرگان کشتی دنیا مقابل نوجوانان ایران و نحوه مبارزاتشان زانو زدند.

به گزارش مشرق، غلامرضا محمدی درباره کسب عنوان قهرمانی جهان در مسابقات کشتی آزاد نوجوانان گفت: با توجه به شرایط سختی که در این مدت فدراسیون کشتی داشت ما هم با این شرایط عازم مسابقات جهانی شدیم. بیشتر بچه‌ها از سال گذشته با ما بودند که همین موضوع کمک کرد در زمان کوتاه‌تری به هماهنگی برسیم.

وی ادامه داد: ما به حریف اصلی خود که نحوه صحیح کشتی‌گرفتن بود رسیدیم و اگر برنامه‌ریزی خوبی بر روی این نوجوانان صورت بگیرد در رده‌های سنی جوانان و بزرگسالان نیز خواهند درخشید. ۸۰ درصد از این نفرات سال آینده به رده جوانان خواهند رفت و ما باید دوباره از صفر شروع کنیم. بدون شک حفظ این قهرمانی بسیار سخت‌تر از کسب آن است و ما هم می‌دانیم که نباید در باد آن بخوابیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان درباره نگرانی‌هایی که پیش از رقابت‌ها مبنی بر رویارویی با نمایندگان رژیم اشغالگر قدس وجود داشت، گفت: این خطری است که سالهاست ورزش ما را تهدید می‌کند و در سال‌های اخیر بسیار جدی‌تر از قبل شده است در گذشته ما همواره بهانه‌های مختلفی را از جمله گواهی پزشکی، نرسیدن سر وزن و اخیراً باید ببازی را می‌آوردیم اما حالا دیگر این بهانه‌ها جواب نمی‌دهد، با توجه به حساسیتی که روی کشتی ایران به وجود آمده در شأن و جایگاه کشور ما نیست که اینطور رفتار کنیم. باید تدبیری اندیشیده شود تا این مشکل حل شود، زنگ خطر برای ورزش ما به خصوص کشتی به صدا در آمده است و نیازمند حمایت قاطع مسئولان و تدبیری برای حل این معضل است.

محمدی درباره عملکرد آزادکاران نوجوان در مسابقات جهانی گفت: ۷ مدال در ۱۰ وزن به دست آورده‌ایم حتی شانس کسب ۱۰ مدال را هم داشتیم و می‌توانستیم به جای ۳ طلا ۵ طلا کسب کنیم دنبال همین هم بودیم که در هر ۱۰ وزن مدال بگیریم چون تمام کشتی‌گیران ما شانس و شایستگی روی سکو رفتن را داشتند در هر صورت کار بزرگی بود که کشتی‌گیران کوچک ما رقم زدند. بزرگان دنیا نظیر روسیه، آمریکا، آذربایجان، گرجستان، ترکیه و ژاپن مقابل نوجوانان ما زانو زدند و از همه مهمتر نحوه مبارزه بچه‌های ما رو به جلو و تهاجمی کشتی گرفتن، اجرای فنون مختلف و جسورانه کشتی گرفتن همراه با آمادگی جسمانی بالا و روحیه پیروزی بود که منجر به این نتایج شد.

وی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ریزی برای حفظ این نفرات باید صورت بگیرد، گفت: همان زمان به بچه‌ها گفتم مسابقات برای ما تمام شد و این نتایج به آرشیو افتخارات کشتی افزوده شد و باید چراغ راه شما برای آینده باشد. کشتی‌گیران زیادی را داشتیم که در رده‌های سنی پایه قهرمان شدند اما بعد از آن از صحنه ورزش محو شدند. نیازمند حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هستیم که کشتی را به صورت ویژه ببیند و تنها در حد حرف و شعار نباشد بلکه به عمل برسد. متأسفانه زمانی که به ایران بازگشتیم فقط دبیر فدراسیون از تیم قهرمان جهان استقبال کرد، مگر کار کمی کرده بودیم؟ مگر هر سال قهرمان جهان می‌شویم؟ حتی اگر هر سال هم قهرمان شویم کمترین وظیفه مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک استقبال از تیم قهرمان بود که متأسفانه این بی‌مهری تمام اعضای تیم را دل‌آزرده کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس