رزیل

کمتر تیمی از تیمهای باقی‌مانده در جام جهانی می‌توانند ادعا کنند که تیم‌هایشان به اندازه‌ی برزیل و بلژیک مملو از ستاره‌های فوتبال روز دنیا است. اما در بازی دو تیم کدام ستاره‌ها قابل مقایسه هستند؟

 به گزارش مشرق، جدال برزیل و بلژیک در مرحله‌ی یک‌چهارم نهایی می‌تواند یکی از بهترین مسابقات این جام جهانی باشد، جدالی که تعداد ستاره‌هایی که در آن به مصاف هم می‌روند باورکردنی نیست.

بلژیک در بازی قبلی خود نزدیک بود از رسیدن به جمع هشت تیم برتر دنیا باز بماند تا اینکه در آخرین ثانیه‌ها ناصر شاذلی گلزنی کرد تا شیاطین سرخ، ژاپن را 3-2 از پیش رو بردارند. بلژیکی‌ها ابتدا 2-0 عقب افتاده بودند و با یک بازگشت رویایی ظرف 20 دقیقه از جهنمی که ژاپن برایشان ساخته بود، فرار کردند. اما صعود برزیل به این مرحله کمتر دراماتیک بود. هر چند پیروزی 2-0 آنها در مقابل مکزیک باروحیه به هیچ وجه آسان بدست نیامد. 


کمتر تیمی از تیمهای باقی‌مانده در جام جهانی می‌توانند ادعا کنند که تیم‌هایشان به اندازه‌ی برزیل و بلژیک مملو از ستاره‌های فوتبال روز دنیا است. در واقع در هر گوشه‌ای از زمین، در هر پست، هر دو تیم ستاره‌هایی دارند که در سراسر دنیا شاخته‌شده هستند. اما در بازی دو تیم کدام ستاره‌ها قابل مقایسه هستند ؟

گابریل ژسوس و روملو لوکاکو

در این دوئل منچستری، برتری قاطع از آن لوکاکو است. با اینکه او در مقابل ژاپن فرصت بزرگی را از دست داد ولی تا اینجا در سه بازی چهار گل به ثمر رسانده و می‌تواند یکی از بخت‌های آقای گلی جام جهانی به حساب بیاید. 
ولی ژسوس با اینکه در تمام بازی‌های برزیل از آغاز به میدان رفته هنوز موفق به گلزنی نشده. ژسوس اما یک پاس گل داده و فقط از این نظر به لوکاکو برتری دارد. اما لوکاکو هم در جریان گل پیروزی‌‌بخش تیمش در مقابل ژاپن به زیبایی توپ را برای شاذلی رها کرد و روی این گل نقش بسیار مهمی داشت. روبرتو فرمینیو ممکن است به تصاحب جایگاه ستاره‌ی منچسترسیتی بیندیشد. 

نیمار و ادن هازارد

در جریان پیروزی 2-0 برزیل مقابل مکزیک به نظر می‌رسید نیمار با اینکه به دلیل مصدومیت موتورش دیر روشن شد ولی حالا دیگر به روزهای اوج خود نزدیک شده است. نیمار دومین گل خود در این تورنمنت را به ثمر رساند و یک پاس گل داد. نیمار در طول جام جهانی رویهم‌رفته نمایش جذاب و پویایی داشته و موفق شده شانزده حمله به سمت دروازه‌ی حریفان ترتیب دهد. 
هازارد از طرف دیگر به عقیده‌ی خیلی‌ها موتور خلاقیت بلژیک است و برای این تیم اهمیتی کلیدی دارد. با اینکه هازارد تا اینجا به اندازه‌ی رقیبش، در جام جهانی مورد توجه قرار نگرفته با زدن دو گل و دادن دو پاس گل در سه بازی، تورنمنت موفقی را پشت سر گذاشته. 

فیلیپه کوتینیو و کوین دی‌بروینه


دی‌بروینه در بلژیک به اندازه‌ی منچسترسیتی درخشان نبوده. شاید علت این باشد که روبرتو مارتینز از او در پستی استفاده می‌کند که بیش از حد به خط دفاع نزدیک است و دی‌بروینه به آن عادت ندارد. ولی او با اینحال موفق شده در سه بازی برای هم‌تیمی‌هایش 13 فرصت ایجاد کند و یک گل به ثمر برساند. 

از سوی دیگر خیلی‌ها معتقدند کوتینیو یکی از بازیکنان برجسته‌ی این جام جهانی بوده. او تا اینجا دو گل به ثمر رسانده و یک پاس گل داده. از طرف دیگر دقت 90 درصدی پاسهای او بیشتر از دی‌بروینه با 81.61 درصد است. اما ستاره‌ی بارسا در چهار بازی 11 فرصت خلق کرده و از این نظر کارنامه‌ی ضعیف‌تری نسبت به دی‌بروینه دارد. 

تیاگو سیلوا و توبی آلدرویرلد


برزیل تیمی است که کمتر از آن انتظار می‌رود قدرت دفاعی داشته باشد. ولی آنها در جام جهانی روسیه تا اینجا دفاع مستحکمی به نمایش گذاشته‌اند. سیلوا که در تمام بازی‌های برزیل در این تورنمنت، از ابتدا تا انتها بازی کرده، یکی از مهره‌های کلیدی این دفاع مستحکم بود. سیلوا با حضور در خط دفاع برزیل، به هم‌پستی‌هایش آرامش و اعتماد به نفس می‌دهد. دقت پاسهای او 92.41 درصد بوده و خط دفاع برزیل به رهبری سیلوا موفق شده در سه بازی دروازه‌ی تیمش را بسته نگه دارد. 
اما آلدرویرلد و خط دفاع بلژیک تنها در یک بازی دروازه‌ی تیم‌شان را بسته نگه داشته‌اند و او با سه تکل موفق، نسبت به سیلوا با 5 تکل، عملکرد ضعیف‌تری داشته. با توجه به اینکه آلدرویرلد، مدافع تاتنهام نسبت به سیلوا یک بازی کمتر بازی کرده، باید گفت او در آمارهای دیگر هم نسبت به مدافع برزیلی عملکرد ضعیف‌تری داشته. 

الیسون و تیبو کورتوا


این رقابت بدون شک بین بهترین دروازه‌بانهای تا اینجای جام جهانی است که در بازی برزیل و بلژیک این سو و آن سوی زمین خواهند ایستاد. الیسون در سه بازی دروازه‌ی تیمش را بسته نگه داشته و کورتوا در دو بازی موفق به کلین‌شیت شده و از این نظر، الیسون نسبت به کورتوا برتری دارد.

الیسون در پشت خط دفاع بسیار مستحکم برزیل تا اینجای تورنمنت کار زیادی برای انجام دادن نداشته. او تنها سه گل صد در صد را نجات داده و درصد سیوهایش 75درصد بوده. ولی کورتوا تا کنون 9 بار در مقابل شوتهای بسیار خطرناک موفق عمل کرده و درصد سیوهایش 66.67 بوده. هر چند دروازه‌بان برزیلی باید انتظار داشته باشد این بار در مقابل چهره‌هایی مثل هازارد و لوکاکو، روز پرمشغله‌تری در انتظارش باشد.  

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    1 0
    ستاره اقبال
  • امیر IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    6 0
    ادن سمت راست برزیل ضعیفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس