کد خبر 871924
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۲
علی دایی و کی روش

علی دایی می گوید: نمی‌دانم منتقدان تیم‌ملی چرا تا به حال چنین صحبتی را مطرح نمی‌کردند و واقعیت این است که اصلا این منتقدان را نمی‌فهمم.

به گزارش مشرق، تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی توانست نمایش خوبی را از خود به‌نمایش بگذارد اما در نهایت با ۴ امتیاز از جام‌جهانی خداحافظی کرد تا به ایران بازگردد.

علی دایی، اسطوره فوتبال ایران از جمله کسانی بود که پیش از سفر تیم‌ملی به روسیه بارها از تیم‌ملی حمایت کرد و حتی خودش شخصا به اردوی تیم‌ملی در ترکیه رفت. به همین دلیل روز گذشته با او تماس گرفتیم تا در خصوص نتایج تیم‌ملی و همچنین عملکرد کی‌روش و اختلاف او با برانکو صحبت کنیم.

عملکرد تیم‌ملی در جام‌جهانی را چطور دیدید؟

به نظر من تیم‌ملی در این دوره جام‌جهانی عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و توانست بازی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد. تیم‌ملی اگرچه از دور گروهی نتوانست بالا بیاید اما این توان را داشت و حتی دیدید که در بازی برابر اسپانیا می‌توانست پیروز شود و در بازی برابر پرتغال هم با بدشانسی تساوی کرد. به‌طور کلی باید بگویم که تیم‌ملی فقط با بدشانسی از گروه خود صعود نکرد.

البته منتقدان تیم‌ملی بر این باور هستند که با توجه به حذف اسپانیا و پرتغال در دور بعد، گروه ایران خیلی هم سخت نبوده است.

برای من خیلی جالب است که این حرف‌ها را می‌شنوم. منتقدان تیم‌ملی تا به حال کجا بودند که در مورد تیم‌ملی نظر بدهند و چرا قبل از شروع جام‌جهانی این حرف‌ها را نمی‌زدند؟ برای من جالب است که پیش از شروع جام‌جهانی می‌گفتند که تیم‌ملی در گروه مرگ قرار دارد اما حالا این نظر را ندارند.

منتقدان اعتقاد دارند که اگر ایران کمی هجومی بازی می‌کرد و آنقدر دفاعی نبود شاید می‌توانست نتایج بهتری را رقم بزند.

این چیزی نیست که من یا هرکس دیگری در مورد آن صحبت کنیم. نکته این است که هر سرمربی برای خودش یک تاکتیک و یک تفکری را در ذهن دارد. کی‌روش تفکر خود را به‌خوبی به تیم منتقل کرد و دیدید که تیم‌ملی بسیار خوب و با برنامه در هر بازی ظاهر شد و باید به نظر کی‌روش احترام گذاشت.

عملکرد تیم‌ملی را در مقایسه با تیم‌های کره و ژاپن چطور دیدید؟

به‌نظر من ایران در این دوره از رقابت‌های جام‌جهانی بعد از 40 سال توانست 4 امتیاز بگیرد این در حالی است که کره تنها 3امتیاز گرفت و استرالیا هم تنها 1امتیاز به‌دست آورد. فقط ژاپن بود که با 4امتیاز از گروه خودش صعود کرد اما ایران نتوانست با 4امتیاز صعود کند. اگر بازی ژاپن برابر بلژیک را فاکتور بگیریم که ژاپن این شانس را داشت بلژیک را شکست دهد به نظر من ایران از ژاپن و کره هم نتایج بهتری گرفت.

البته منتقدان تیم‌ملی اعتقاد دارند که موفقیت تیم‌ملی را نباید سر کسی کوبید.

همان‎طور که گفتم نمی‌دانم منتقدان تیم‌ملی چرا تا به حال چنین صحبتی را مطرح نمی‌کردند و واقعیت این است که اصلا این منتقدان را نمی‌فهمم.

درست بعد از پایان جام‌جهانی کی‌روش و برانکو باز با هم دچار اختلاف شدیدی شدند. به‌عنوان کسی که با هر دو رابطه خوبی دارید، چرا این جدال ادامه یافته است؟

من نمی‌خواهم در این خصوص صحبت کنم. هم کی‌روش و هم برانکو برای من عزیز هستند و نمی‌خواهم در این مورد صحبت کنم.

به عنوان سوال پایانی با توافق بین باشگاه سایپا و پرسپولیس، مهدی ترابی در نیم فصل‌دوم به پرسپولیس خواهد رفت. خیلی‌ها اعتقاد دارند که شما نباید با جدایی ترابی با توجه به حضور سایپا در لیگ قهرمانان آسیا موافقت می‌کردید.

من هرگز با جدایی ترابی موافقت نکردم اما نکته اینجاست که ما هرگز هیچ بازیکنی را به‌زور نگه نمی‌داریم. در مورد ترابی هم این بازیکن به مدیریت باشگاه اعلام کرد که می‌خواهد به پرسپولیس برود و مدیریت باشگاه هم این موضوع را قبول کرد و از سایپا جدا خواهد شد.

منبع: همشهری ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    9 34
    جو مافیای فوتبال اقای علی دایی و گرفته قبل جام جهانی هم منتقدین ابن کامل نمیدونستن و بازیهای ضعیف تیم ملی و هم نمیشه پشت نتایج شانسی و گل بخودی تیمهای دیگه مخفی کرد
    • ناشناس IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      25 11
      پرچم آمريكا حق نظر دادن و نوشتن كامنت در رابطه با تيم ملي ندارد. خواهشا ساكت شو و در رابطه با ترامپ نظر بده. هر فارسي نويسي ايراني نيست!
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
      3 3
      و توییکه بین ایرانیها تفرقه میانداری آدم نیستی.ازادی بیان حق هر کسی هست
  • ناشناس IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    32 5
    علي دايي حداقل نشان داد از لحاظ شخصيتي و شعور يك پله از ساير منتقدان بي خاصيت سر است و بهترين گزينه براي حمايت از تيم ملي و كادر فني كيروش هست.
  • IT ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    25 7
    ملتی که خوشی زده ته دلشون. یادشون رفته گلی که به اسپانیا زدیم. یادشون رفته پنالتی دقیقه 70 طارمی به پرتقال رو نگرفتند. این مردم نمک نشناس شدن
  • GB ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    29 3
    مقصر خود کیروش هستش که تیم بی‌ ستاره ایران رو اونقدر قوی کرده که همه انتظار دارند قهرمان جام جهانی‌ بشه! یک نگاه به حرف کرانچار بندازید میگه نه تنها تیم عربستان قوی هستش بلکه تیم کره شمالی‌ و میانمار هم قوی هستند!!! اونوقت همین آقایان راجع به تیم ملی‌ بزرگسالان میگن که میتونست اسپانیا و پرتقال رو ببره!!! واقعا عجیب نیست؟!
  • حامد IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    12 3
    کفر نعمت از کفت بیرون کند. حالا که بهعد از دهه ها یه مربی عالی داریم اینقدر حسادت کنید که برگردیم به دره هایی که بودیم
  • حامد IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    18 0
    ایران و مراکش پرتغال و اسپانیا رو خسته کردند به همین خاطر به مرحله بعد صعود نکردند.
  • US ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    14 3
    داداش شما تنها نیستی‌. اکثریت این ملت هم مزخرفات این جوجه مربی‌‌ها رو نمیفهمند
  • US ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    6 0
    زمانی بود با برد مقابل قطر میریختند تو خیابونها الان میخوان اسپانیا و پرتغال قهرمان اروپا و قهرمان جهان را با ستارگان زیادشون شکست دهند
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    3 5
    بابا بخدا قسم این سبک بازی نه لذتی دارد و نه هنری است و نه.... تا کی اینقدر اتوبوسی دفاع کنیم و افتخار کنیم که یک گل از اسپانیا خوردیم... بازی ژاپن با بلژیک رو هم دیدیم... یکم بازی سازی یکم رو به جلو .... این همه بازیکن تکنیکی داریم و این همه ایرانیان فوتبالدوست هستند.
    • IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      0 0
      داداش نوع فوتبال ایران خوبه حریفان بقدری قدرتمند و تهاجمی هستند که بازی ایران زیاد به چشم نیومد حریف تاجیکستان و عمان نیست اسپانیا قهرمان جهانه پرتغال قهرمان اروپا دیدی که رونالدو اصلا نتونست حرکت خاصی بکنه
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    2 0
    جهت اطلاع دایی، این اولین بار بود که ایران در ام جهانی چهار امتیاز گرفت. مورد چهل سال قبل و در جام جهانی 1978 ، ایران فقط یگ امتیاز به خاطر تساوی با اسکاتلند گرفت.
    • امین FR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
      0 0
      خطاب به 18:22، خوب دایی هم به همین موضوع اشاره کرد که ایران برای اولین بار در جام جهانی چهارامتیاز گرفت، منظورش از گفتن چهل سال ، یعنی چهل سال از اولین حضورش در جام جهانی، نه اینکه مثلاً چهل سال پیش هم چهار امتیاز گرفته باشیم، و گرنه ایشان خیلی بهتر از من وشما نتایج تیم ملی در آرژانتین را به خاطر می داند.
  • قادر IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
    1 0
    اگر برانکو از لجاجت دست بر می داشت و بازیکنان را زودتر در اختیار تیم ملی قرار می داد. طارمی آن توپ را به گل تبدیل می کرد و ما صعود می کردیم. فوتبال مسابقه محاسبات است. که منتقدین این حرف کی روش را نمی گیرند.
  • مسعود IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۶
    0 2
    آقای دایی رنگ عوض کردنهای مکرر شما هم برای خیلیها نامفهومه!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس