رضا اردکانیان

اهواز- وزیر نیرو گفت: در اولین فرصت ممکن مقدمات تکمیل طرح بزرگ غدیر برای راه‌اندازی فاز سوم این طرح فراهم شود.

به گزارش مشرق، رضا اردکانیان بامداد پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاحیه آزمایشی فاز دوم طرح آب‌رسانی غدیر در خوزستان (منطقه ام الدبس) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سعی خواهیم کرد در اولین فرصت ممکن مقدمات تکمیل طرح بزرگ غدیر برای راه‌اندازی فاز سوم این طرح فراهم شود، اظهار کرد: در اجرای طرح غدیر تأخیری ایجاد نشد؛ پس از سفر رئیس‌جمهور به استان خوزستان و سرعتی که به دلیل وعده  وی مبنی بر اجرای این طرح داده شد در فروردین ۹۶ هیئت‌وزیران مصوبه جامعی را برای این استان داشتند که تأمین منابع مالی طرح غدیر نیز جزء این مصوبه‌ها بود.

وی افزود: مردادماه ۹۶ این طرح آغاز شد و در مدت‌زمان یک سال، کار کم‌نظیری انجام شد و رکورد مهندسی به ثبت رسید. بند خاکی مارد که به‌منظور کنترل شوری آب دریا احداث شد نیز برای اجرا به ۶ ماه زمان نیاز داشت اما طی ۴۷ روز بخشی از کار انجام شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر نیرو: قطعی برق برنامه‌ریزی شده در تهران وجود ندارد

اردکانیان با بیان اینکه سعی خواهیم کرد با سرعت بخشی به دیگر فازهای طرح آب‌رسانی غدیر، بتوانیم مشکل آب دیگر شهرها را رفع کنیم، بیان کرد: تجربه ارزشمندی از همکاری و همدلی در اجرای این پروژه فراهم‌شده که این امر برای بخش آب کشور و به‌ویژه خوزستان یک سرمایه است و سعی ما این است از این سرمایه بهتر استفاده کنیم.

وزیر نیرو با بیان اینکه حل این مشکل نشان داد رفع مشکلات با تدبیر امکان‌پذیر است، گفت: نقش و سهم استاندار خوزستان در راهبری و حمایت از مسئولان اجرایی و همچنین تشویق سازمان‌های مرکزی برای توجه بیشتر به خوزستان و مسائل آن بسیار منحصربه‌فرد است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس