خبر ویژه

یک روزنامه آلمانی تأکید کرد اروپا شجاعت رویارویی با آمریکا به خاطر حفظ برجام را ندارد.

به گزارش مشرق، روزنامه "کیهان" در ویژه‌های خود نوشت:

هندلزبلات با اشاره به برنامه مذاکرات حسن روحانی در سوئیس و اتریش نوشت: کشورهای پیشرو اتحادیه اروپا پیش از این اعلام کرده‌اند مقابل ترامپ می‌ایستند و به برجام پایبند می‌مانند، اما واقعیت گویای چیز دیگری است.


شرکت‌هایی مانند توتال، پژو سیتروئن و یا ب‌آاس‌اف (BASF) ایران را ترک کرده‌اند و واردات نفت اروپا از این کشور نیز کاهش یافته است.


در ادامه مطلب آمده است: حسن روحانی که در وین با صدراعظم اتریش دیدار کرد، احتمالاً برجام را فسخ می‌کند. اواسط ماه می پس از خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته‌ای (۱۸ اردیبهشت)، تهران ۶۰ روز به اتحادیه اروپا فرصت داد تا اگر منافع اقتصادی جمهوری اسلامی را تضمین کند، همچنان در برجام بماند، ولی در اروپا سخنی در این باره گفته نمی‌شود.


کشورهای عضو اتحادیه اروپا شجاعت لازم رویارویی با ترامپ را ندارند و به جای اینکه از طریق بانک‌های مرکزی خود میلیاردها دلار صرف انتقال نفت ایران کنند به استقلال بانک‌های خود اشاره دارند. به جای اینکه منابع مالی برای پروژه‌های زیرساختی شرکت‌هایشان را در ایران تأمین کنند از ترس مشکلات مالی راه بازار آمریکا را پیش گرفته‌اند. هندلزبلات در پایان نتیجه‌گیری کرده است: اتحادیه اروپا هزینه عدم شجاعت خود مقابل ترامپ را که خواهان پایان روابط اقتصادی با تهران است، پرداخت خواهد کرد.


دولت‌های اروپایی همانطور که سازمان انرژی اتمی (ایران) بارها اعلام کرده اعتبار سیاست خارجی خود را در این راه به خطر می‌اندازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس