کد خبر 871555
تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
زنوزی

مالک باشگاه تراکتورسازی تبریز با بیان اینکه مطرح شدن بحث محرومیت این باشگاه به خاطر مهدی ترابی خنده‌دار است، گفت: پرسپولیس نمی‌تواند حتی اقدام به خرید کند و ما از این باشگاه شکایت کرده‌ایم.

به گزارش مشرق، محمدرضا زنوزی با انتقاد از کسانی که می گویند تراکتورسازی در ماجرای مهدی ترابی محروم می شود، ادعای آنها را خنده دار دانست و گفت: ترابی زمانی با تراکتور قرارداد بست که لیگ تمام شده بود.

مالک باشگاه تراکتورسازی با بیان اینکه امضای قرارداد پرسپولیس با بازیکنان جدید غیر قانونی است و از پرسپولیس شکایت کرده است، به صحبتهای جان توشاک مبنی بر قرارداد یکساله با تراکتور هم واکنش نشان داد و گفت: قرارداد ما با توشاک سه ساله و قطعی است. جوری قرارداد بسته ایم که ما می توانیم آنرا سال آینده فسخ کنیم ولی آقای توشاک نمی تواند.

مشروح گفتگوی زنوزی در ذیل می آید:

محرومیت تراکتورسازی خنده دار است

* آقای زنوزی! ماجرای قرارداد مهدی ترابی با باشگاه تراکتورسازی چیست؟

- بعد از اتمام بازی های لیگ و قبل از آنکه ما باشگاه تراکتورسازی را بخریم، ترابی با تراکتور قرارداد بسته بود. جالب است که بعضی ها مطالبی را عنوان می کنند که عجیب و خنده دار است. سئوال من از این مردم و رسانه ها این است که آیا وقتی باشگاهی می خواهد با یک بازیکن قرارداد امضا کند، باید استعلام بگیرد؟ من از کجا می‌دانستم قرارداد بسته شده بود. در حالی که این اتفاق قبل از حضور من در این تیم افتاده بود.

از روزی که لیگ تمام شد تا زمانی که بنده تراکتورسازی را خریدم، یک فاصله یک ماهه وجود داشت. امضای قرارداد ترابی با تراکتور در آن زمان اتفاق افتاده بود. ما امسال ۴ بازیکن لیگ برتری خریدیم و هیچکدام را استعلام نکردیم. این جزو اتفاقات نادر فوتبال است.

* چه چیزی جزو اتفاقات نادر است؟

- اینکه دیدم نوشته اند خود تراکتورسازی به خاطر قرارداد با ترابی محروم می شود! این قانون من درآوردی را چه کسی گذاشته است که تراکتورسازی محروم شود؟ وقتی خود بازیکن می آید با باشگاهی قرارداد می بندد، حتما مشکلی ندارد. چرا می گویند تراکتورسازی محروم می شود. همانطور که گفتم بین اتمام لیگ و خرید باشگاه توسط بنده فاصله یک ماهه ایجاد شده بود و ترابی هم همان موقع قرارداد بسته است.

هنوز امضای آجورلو معتبر است

* آیا در شرایطی که شما مالک باشگاه هستید، امضای مصطفی آجورلو پای قرارداد ترابی می تواند معتبر باشد؟

- باید بگویم همین امروز هم تغییرات سندی در باشگاه رخ نداده و هنوز امضای آجورلو در ثبت است. هر موقع انتقالی رخ می دهد، یک سرپرست می آید تا تغییرات ثبتی هم صورت بگیرد. این اتفاق شاید یکی دو ماه طول بکشد. اگر از ثبت شرکتها هم استعلام شود می بینید که امضای آجورلو و هیات مدیره قبل معتبر است تا زمانی که تغییرات ثبت شود. نمی دانم آقایان چطور چنین ادعاهایی دارند.

* یعنی این ادعا مطرح شده که چون تراکتورسازی با مهدی ترابی قرارداد بسته است، باید محروم شود؟

- بله، واقعا خنده دار است. به دو دلیل ما محروم نمی شویم. اول اینکه ترابی بعد از بازی های لیگ با ما قرارداد بسته و دوم اینکه برای جذب هیچ بازیکنی استعلام نمی گیریم.

از پرسپولیس شکایت کرده ایم

* الان موضع باشگاه تراکتورسازی در قبال انتقال ترابی به پرسپولیس چیست و چگونه این موضوع را پیگیری می کند؟

-  پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته است و این تیم حتی نمی تواند اقدام به خرید بازیکن جدید داشته باشد چه برسد به امضای قرارداد. این قانون فیفا است. متاسفانه یکسری از طرفدارنماها هم که دارند به همین دلیل به ما توهین می کنند. ما در این مدت روی هر بازیکنی دست گذاشتیم، گفتند با پرسپولیس صحبت کرده است. به هر صورت روز گذشته از ترابی و پرسپولیس به فدراسیون و سازمان لیگ شکایت کرده ایم و پیگیر این قرارداد هستیم.

* چقدر امیدوارید که در این شکایت به نتیجه برسید؟

- ما کار را جلو می بریم. برای تغییرات آمده ایم و این تغییرات را از تراکتورسازی و مالکیتش شروع کرده ایم. برای اولین بار یک تیم دولتی و شبه دولتی خصوصی شده است و باید از سپاه، بسیج و مسئولان تراکتورسازی تشکر شود.

ما می توانیم با توشاک فسخ کنیم؛ او نمی تواند

* از این بحث بگذریم. زمانی که با جان توشاک به توافق رسیدید، اعلام کردید قرارداد این سرمربی سه ساله است در حالی که وی چند روز پیش در نشست خبری اعلام کرد قراردادش یکساله است. آیا قرارداد سرمربی شما مشروط سه ساله است؟

- قرارداد آقای توشاک سه ساله و قطعی است. قبلا هم گفته ام قراردادی با آقای توشاک بسته ایم که تا به حال در ایران نوشته نشده است. قرارداد ما سه ساله است که ایشان اجازه لغو آنرا ندارد ولی ما این اجازه را داریم. در واقع اگر سال آینده خوشمان نیامد، می توانیم این مربی را راحت کنار بگذاریم؛ بدون پرداخت حتی یک ریال جریمه. به هر حال ما نشان دادیم برای تغییرات آمده ایم.

* ارزیابی شما از نقل و انتقالات دیگر باشگاه ها چیست؟

- نمی دانم در فوتبال چه اتفاقی افتاده است. تمام تیم ها دارند به نوعی هزینه هایشان را از جیب دولت و مردم پرداخت می کنند. تیم های بزرگ سالانه چقدر با کمک دولت هزینه می کنند. الان یک جمعی به این نتیجه رسیده است که تراکتورسازی را به بخش خصوصی واگذار کند و هزینه دولت را کاهش دهد. من فوتبال را به این سمت می برم که اقتصادی شود. فوتبال باید اقتصادی شود تا باشگاه ها بتوانند فعالیت کنند.  شما خریدهای باشگاه های دیگر را با باشگاه تراکتور مقایسه کنید.

نمی خواهم از باشگاهی اسم بیاورم ولی به این نوع خریدها اعتراض دارم. چرا باید این اتفاقات در فوتبال ما رخ بدهد ودر نهایت هزینه هایش به مردم تحمیل شود؟ بستن این نوع قراردادها در باشگاه های دیگر به این دلیل است که مسئولان آنها هیچ حسی به پولشان ندارند. آنها در قراردادها، یک عدد ۱ یا ۲ می نویسند و تاجایی که امکان داشته باشد جلویش صفر می گذارند! در نهایت فشارش به مردم تحمیل می شود.

نگاه پرسپولیس از بالا به پایین است

* اولین تجربه شما با تراکتورسازیِ خصوصی در لیگ برتر تا اینجای کار چه مشکلاتی داشته است؟

- یکسری مسائل آدم را اذیت می کند؛ مثل باشگاهی که پنجره نقل و انتقالاتی اش بسته است اما با بازیکنان مدنظرش قرارداد می بندد. آنها نگاه بالا به پایین دارند. این یعنی چه؟ ۱۶ تیم لیگ برتری داریم. شما یک تیم هستید؛ تراکتورسازی هم یک تیم. دنبال بازیکن می رویم می بینیم آقایان دو تا سه برابر از مبلغ پیشنهادی ما گرفته اند. قیمت ها را طوری در فوتبال ایران نجومی بالا برده اند که نمی شود نزدیک بازیکنان شد!

بنده در گسترش فولاد هم قراردادهای بلندمدت و البته متعارف می بستم. چرا باید در باشگاه هایی که زیرساختش فراهم نیست، قرارداد بازیکنان یکساله امضا شود. این مسئله فساد هم می آورد تا سال بعد بازیکنان دیگری نفع ببرند. برای همین نه باشگاه ها به قرارداد بلندمدت راضی می شوند و نه بازیکنان چون هرسال مبلغ را بالاتر می برند.

اگر برای گسترش خریدار نباشد آنرا نگه می داریم

* به گسترش فولاد اشاره کردید؟ آیا باتوجه به مشکلات قانونی واگذاری این باشگاه قطعی شده است؟

- اگر خریداری وجود داشته باشد که گسترش را می فروشیم وگرنه مجبوریم تیم را نگه داریم. این مسئله تناقضی با مالکیت بنده در تراکتورسازی ندارد چون ما یک هولدینگ هستیم که شرکتهای مختلفی داریم.

* آیا با مشکلاتی که در بالا به آن اشاره کردید هنوز روی قول و هدف خود برای قهرمانی در لیگ برتر هستید؟

- بله خدا را شکر تراکتورسازی وضعیت خوبی دارد. هدف گذاری ما برای قهرمانی بوده و امسال هم تیم را برای قهرمانی می بندیم.

* وضعیت جذب بازیکنان خارجی به کجا رسید؟

- ما چهار سهمیه خارجی و دو سهمیه لیگ برتری داریم. قبلا گفته بودم می خواهیم ۴ بازیکنی بیاوریم که تاکنون در لیگ ایران چنین بازیکنانی نیامده اند. برای همین هم تا امروز نفرات خارجی ما مشخص نشده اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مارلون براندو IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    17 27
    بستن این نوع قراردادها در باشگاه های دیگر (استقلال و پرسپولیس ) به این دلیل است که مسئولان آنها هیچ حسی به پولشان ندارند. آنها در قراردادها، یک عدد ۱ یا ۲ می نویسند و تاجایی که امکان داشته باشد جلویش صفر می گذارند! در نهایت فشارش به مردم تحمیل می شود. دمت گرم که حرف حقو زدی
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    20 31
    کی تونسته پرسپولیس رو توی ایران محکوم کنه که شما نفر دوم باشی؟ اینقدر تبصره و راه فرار واسه این باشگاه درست میکنن که آخرش باید یه پول دستی هم بهشون بدی..خخخخ
  • AE ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    10 27
    باشگاه های پایتخت همشون قانون رو دور میزنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس