کد خبر 871357
تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
پرچم نمایه چین

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به مخالفت همیشگی کشورش با اعمال تحریم‌های یکجانبه و فرامرزی، تصریح کرد که چین و ایران دو کشور دوست هستند.

به گزارش مشرق، چین درخواست آمریکا برای توقف واردات نفت از ایران را رد کرد. یک دیپلمات چینی امروز سه‌شنبه گفت چین هیچ طرحی برای همکاری با فشارهای دونالد ترامپ ضد صنعت نفت ایران ندارد.

بیشتر بخوانید:

امارات هم تسلیم مطالبات نفتی ترامپ شد

رابطه تحریم نفت ایران با قیمت بنزین در آمریکا

لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره اینکه آیا چین با ایالات متحده همکاری خواهد کرد، گفت: «چین همواره مخالف تحریم‌های یکجانبه [و اعمال تحریم‌های فرامرزی] است.» وی تأکید کرد که «چین و ایران کشورهای دوست هستند.»

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود: «ما تبادلات و همکاری‌های معمول را در چارچوب تعهدات‌مان در قالب قوانین بین‌المللی ادامه می‌دهیم.» وی افزود که «این مسئله غیرقابل سرزنش است.»

چینی‌ها در شرایطی چنین موضعی را اعلام کرده‌اند که طبق گزارش واشنگتن‌اگزماینر، مشاوران مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا در حالی اجرای بسته‌ای از تحریم‌های سخت برای منزوی کردن ایران هستند. این سیاست شامل تهدید به اعمال تحریم‌های اضافی علیه کشورهای دیگری - حتی هم‌پیمانان آمریکا - است که به تجارت با ایران ادامه می‌دهند؛ شیوه‌ای که به نوشته این نشریه آمریکایی موجب ناامیدی و ناراحتی دوستان سنتی و دشمنان آمریکا شده است.

برایان هوک، مدیر بخش برنامه‌ریزی سیاست‌های وزارت خارجه آمریکا پیشتر به خبرنگاران گفته بود: «تمرکز ما [وادار کردن] حداکثر تعداد ممکن کشورها برای به صفر رساندن واردات نفت خام ایران است. ما همچنین در حال همکاری با [نقش‌آفرینان] بازار نفت ایران از جمله تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برای اطمینان از ثبات بازار هستیم.»

با این حال، لو کانگ، سخنگوی وزارت خارجه چین این طرح را رد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس